רן בן שמעון – האיש הנכון, כמעט בזמן הנכון (דעה)

רן בן שמעון, בהנחה שאכן יחתום במכבי חיפה, לוקח על עצמו משימה קשה בקבוצה שנמצאת בתחתית תרתי משמע.

קודם כל, הוא לא בנה את הסגל והתאים אותו לצרכיו, אלא ראובן עטר עשה זאת. הכישלון וההשלכות כולן של הסמל, אבל אחרי שהוא פוטר התלונות יגיעו למאמן שיחליפו. בן שמעון יקבל סגל חסר ביטחון, לא מגובש מקצועית ושבראשו עומד כוכב אחד קטן שמעז. הקהל חסר הסבלנות לא יעשה לו הנחות, בין אם יצליח ובין אם לא.

הבעיה הגדולה ביותר אצל הירוקים היא ההתקפה. שבעה שערים בתשעה משחקי ליגה זה הספק עלוב למועדון בסדר גודל של מכבי חיפה. מועדון שראה את עצמו בתחילת העונה מועמד לאליפות. רק היריבה העירונית, הפועל, כבשה פחות. אנדלובו לא חלוץ רע כמו שעושים ממנו. יש לו עד עכשיו ממוצע של שער כל שני משחקים. אין גם מה לצפות ממנו לגדולות ונצורות, בעונה שעברה הוא לא חורר רשתות בבני יהודה ומדובר בסך הכול בילד בן 22 שנמצא עדיין בשלבי התפתחות. מה שמקשה על מכבי חיפה לקחת נקודות זאת החוסר תרומה של שאר החלוצים בקבוצה. שלומי אזולאי, אלון תורג'מן, וויאם עמאשה וקטן כבשו רק שער ליגה אחד העונה, ביחד!

בצורה כזאת גם אם אנדלובו יכבוש כמו מסי לא בטוח שהאליפות תגיע לכרמל. בן שמעון יצטרך לתת לחלוץ נוסף לשחק באופן קבוע ליד הדרום אפריקאי. הוא ייצור כימיה עם האחרון, וכשהשניים יקבלו כדורים מעידן ורד, עזרא וגולסה גם יגיעו השערים והניצחונות. אולי גם יקרה נס ובן שמעון יצליח להחזיר את היכולות של וויאמם עמאשה שעשה את הפריצה תחת הדרכתו בקריית שמונה.

גם בשאר החוליות במגרש יש הרבה תקלות, אבל בסופו של דבר מכבי חיפה מחזיקה בסגל שיכול בקלות להתמודד על מקומות 1-3 אם מתחילים היום את העונה. בן שמעון הוא מאמן מיוחד. כזה שהשחקנים שלו אוהבים אותו ומשחקים בשבילו. ההישג הענק שלו עם האליפות בקריית שמונה הוא דבר בלתי יאומן שספק אם ישוחזר. כנראה שאף מאמן בארץ לא היה מסוגל לקטוף אליפות, ועוד בכזאת קלות עם סגל ברמה שהיה לו אשתקד.

השיטות המיוחדות שלו, שכוללות כתיבת ביטויים במחברת שהוא לוקח איתו, והשמירה שלו בראיונות על שחקנים מפני ביקורת גרמו להרבה אנשים לחבב ולהעריך אותו.

הבלאגן עם איזי שרצקי בקיץ הביא את יעקב שחר לוותר ולמנות את עטר במקומו. בן שמעון מאמן טוב מעטר עוד לפני הכישלון במכבי חיפה, אבל עכשיו הגיעה ההזדמנות. לקחת קבוצה מפורקת באמצע העונה זה סיכוי טוב ליפול, אבל אם יצליח לייצב את הספינה, בן שמעון גם יוכל לקחת אותה לחוף מבטחים.

במידה ויצליח להוביל את מכבי חיפה להמשך עונה טובה ולסיים במקומות 3-4 הוא יוכל לקבל את הקבוצה ולבנות אותה מחדש בקיץ כראות עיניו. בשקט, בלי שחקנים שהוא לא מעוניין בהם ובלי קהל עצבני שרוצה תוצאות ומיד.

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *