נמאס לכם מהקעקוע? קרם חדש להסרת קעקועים הומצא על ידי סטודנט קנדי

סטודנט מאוניברסיטה בקנדה המציא משחה שמסירה קעקועים אשר גורמת לדיו של הקעקוע להיעלם ולתמיד. המשחה גורמת לתהליך אשר מחליף את התאים מלאי הדיו בתאים חדשים ונקיים.

אלכס פולקנהאם, סטודנט בן 27 שעושה דוקטורט בפתולוגיה באוניברסיטת דלהאוס, מפתח משחה שלפי טענתו תסיר קעקועים בלי כאב, שלא כמו השיטות היותר מסורתיות של הסרת קעקועים עם לייזר.

dl1



"כאשר משווים את זה להסרת קעקועים בלייזר, בה רואים את הכוויות, את הצלקות, את היבלות, במקרה הזה, פיתחנו תרופה שאין לה את האפקטים הללו", אמר פולקנהאם לחדשות CBC.

"אנחנו לא מתמקדים בתאי העור הנורמליים, אז אתם לא תראו הרבה דלקות. למעשה, בהתבסס על התהליך בו אנו משתמשים, אנחנו לא חושבים שיהיו דלקות בכלל וזו למעשה תהיה משחה אנטי-דלקתית".

איך זה עובד? 

כאשר מישהו עושה קעקוע, הדיו מוזרק אל תוך העור שלו. המערכת החיסונית מתחילה לפעול באופן אוטומטי ותאים בשם מאקרופאג עוברים לאזור וצורכים את המולקולות של הדיו.

מולקולות הדיו נלקחות על ידי ה מאקרופאג לבלוטות הלימפה. אך הרבה מתאי ה מאקרופאג שממולאים בדיו נשארים במקום של הקעקוע, תקועים ברקמת העור. זה מה שהופך קעקועים לגלויים מתחת לעור.

המשחה של פולקנהאם עובדת על ידי כך שהיא מתמקדת במאקרופאג שנשארים במקום של הקעקוע. מאקרופגים חדשים נעים כדי לספוג את הישנים ואז נודדים לבלוטת הלימפה, ולקוחים איתם בסופו של דבר את כל הדיו.

אין הזרקה ואין דלקות. פולקנהאם טוען שבסופו של דבר הקעקוע ידהה ויעלם.

פולקנהאם עובד יחד עם האוניברסיטה כדי לרשום פטנט על המשחה. הוא והאוניברסיטה מצאו מימון להמשך המחקר.

"אלכס הוא פורץ דרך בתחום הסרת הקעקועים. הוא ניגש למחלקת התעשייה והפיתוח של האוניברסיטה עם רעיון אותו רצה להשיק, שיכול להשפיע על כל כך הרבה אנשים", אמרה אנדראה מקורמיק, מנהלת במחלקת הבריאות והמדע באוניברסיטה.

"המחקר הראשוני שלו הראה תוצאות מצוינות והשלב הבא במחקר יתבסס על התוצאות הללו, כשהוא יפתח את הטכנולוגיה שלו למוצר שבסופו של דבר יוכל לצאת לשוק".

bl2



הוא עוד לא יודע כמה משחה וכמה פעמים יצטרכו למרוח כדי להעלים לגמרי את הקעקוע. הוא בוחן כרגע את המשחה על אוזני חזיר מקועקעות.

פולקנהאם אומר שזה יהיה בטוח בהרבה מהסרת קעקועים בלייזר.

הוא עוד לא יודע מתי המשחה תצא לשוק.

פולקנהאם מעריך שטיפול הסרת קעקוע עם משחה יעלה 4 סנט לסנטימטר מרובע – הסרה של קעקוע בגודל 10 על 10 יעלה כ 4 וחצי דולר לטיפול. המשחה תעבוד הכי טוב על קעקועים בני שנתיים ומעלה, הוא הוסיף.

nl3

מה דעתכם?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *