מריחואנה בחלל – נאס"א גילו שרידי THC על שברי מטאוריט

קבוצה של אסטרופיזיקאים מאוניברסיטת הוואי יצרו סערה בקהילה המדעית (ובקרב חובבי המריחואנה) כאשר גילו שאריות THC על מטאוריט שנמצא במדבר נבאדה בשנת 2010.

צוות החוקרים שבחן וחקר מאות שברי מטאוריטים בחיפוש אחר מידע על חיידקים ובקטריות מצא את שרידי ה THC בכמויות מזעריות. THC הוא חומר שנמצא בצמחים שונים, אבל המוכר ביותר הוא הקנביס.

המחקר, שחלקו ממומן על ידי נאס"א, הוא התיעוד הראשון להימצאות חומר פסיכו-אורגני שמקורו מחוץ לאטמוספירה, תגלית שיכולה לעשות מהפכה בתרופות פסיכוטרופיות והמקור שלהן, כך אמר ראש צוות המחקר ג'יימס האן.

nas



התגלית בהחלט לא הייתה צפויה, מודה האן – אסטרופיזיקאי שמתמחה באסטרוביולוגיה.

"לתגלית הזאת תהיה השפעה עמוקה על המדע של אסטרוביולוגיה ככלל".

"אם אלמנטים פסיכואקטיביים נמצאים מחוץ לאטמוספירה של הכוכב הזה, מה זה אומר על שאר היקום? אם החומרים הכימיים האלה, שמשנים את תפקוד המוח שהתוצאה שלהם היא שינוי בתפיסה, מצב רוח או מודעות ביונקים כמו גם בבני אדם, מקורם בחלל החיצון, אז איזה תפקיד יש לכוכבי שביט על המין האנושי? או על החיים על כדור הארץ? התגלית הזאת משאירה אותנו עם יותר שאלות מאשר תשובות", אמר האן.

"זה גם נותן משמעות חדשה לגמרי למושג Getting High", הוא אמר בהומור לעיתונאים מקומיים.

שרידים מזעריים של THC נמצאו גם במטאוריט שנמצא בשנת 2009 על ידי צוות מחקר של אוניברסיטת מקסיקו, אבל הממצאים הוכחשו בגלל 'האופי הבעייתי של התגלית', וגל של סקפטיות מהקהילה המדעית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *