לוס אנג'לס: אדם בן 53 התעורר מתרדמת כשהוא מדבר רק עברית קדומה

אדם בן 53 שבילה שישה ימים בתרדמת אחרי שהותקף בחודש אוגוסט, עדיין לא זוכר דבר מהחיים הקודמים שלו והוא מדבר שפה אחת בלבד…עברית קדומה!

האיש נמצא מחוסר הכרה במוטל בקליפורניה ב 9 לאוגוסט. היה לו תיק עם בגדי התעמלות, תרמיל ומחבטי טניס. הייתה לו תעודת זהות של קליפורניה, ושמו של האדם הוא ג'מאל מילר.

כאשר התעורר אחרי מספר ימים בבית החולים סידרס סיני בלוס אנג'לס, הוא לא זכר דבר מחייו הקודמים ודיבר שפה לא ידועה. במשך שלושה ימים התעלומה נמשכה עד שרב שביקר חבר בחדר סמוך זיהה את השפה כעברית קדומה והצליח לתקשר עם הבחור המסכן.

"הזיכרונות שלו לא תואמים את חייו הקודמים", אמר ד"ר ג'יימס מקנזי. "מסיבה כלשהי, הוא איבד את כל מה שידע, ויש לו עכשיו זיכרון של דייג יהודי קדום. הוא מדבר עברית קדומה, מדבר על דגים וסירות…מעולם לא ראיתי דבר כזה".

ml1



ד"ר מקנזי מאמין שיתכן ואירוע טראומטי הוא מה שגרם לבלבול. אחרי שדיבר עם מומחי שפה, נוירולגים, נוירופסיכולוגים ופסיכולוגים, הוא הצליח לקבוע שבעיות בזיכרון של מר מילר כנראה נובעות משילוב של שתי בעיות רפואיות נדירות בשם האמנזיה הגלובלית ו תסמונת השפה הזרה.

תסמונת השפה הזרה מתרחשת אחרי תאונה או פגיעה קשה למוח שמשנה את המודעות של אנשים. כאשר הקורבן חוזר לעצמו הוא מוצא עצמו מדבר שפות שונות לגמרי. שפות שהוא לא הכיר ושהוא לא יכל לדבר לפני התאונה. זה יכול להימשך באופן זמני; אבל יש אנשים שמוצאים עצמם מדברים שפה שונה במשך תקופות ארוכות.

"זה אחד המקרים הכי קיצוניים של אמנזיה ואיבוד זיכרון שאי פעם שמעתי עליהם", אמר ד"ר מקנזי. "בלתי אפשרי לדעת בשלב זה אם הזיכרון שלו יחזור, ואם הזיכרונות 'החדשים' שלו יעלמו. זה מקרה מיוחד מאוד, מכיוון שאנשים עם תסמונת השפה הזרה בדרך כלל לומדים שפה שהם נחשפו אליה בעבר, אז קשה מאוד לדעת מה בדיוק קרה למר מילר".

ml2

מקרים של תסמונת השפה הזרה הם נדירים מאוד, אבל כאשר הם קורים הם מושכים תשומת לב רבה בכלל הייחודיות שלהם.

אחד המקרים הכי קיצונים התרחש ב אפריל 2012, כאשר סטודנט מלזי בן 17 שהיה בתאונת דרכים, התעורר מהתרדמת והחל לדבר ארבע שפות חדשות: סינית, יפנית, קוריאנית ואינדונזית. במקרה הקיצוני הזה של התסמונת, הנער המלזי החליף שפות מדי יום, כשכל שפה הוא דיבר במשך כמה שעות.

One thought on “לוס אנג'לס: אדם בן 53 התעורר מתרדמת כשהוא מדבר רק עברית קדומה”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *