מחקר חדש קובע: גברים מרגישים מאוימים מנשים אינטליגנטיות

גברים נמשכים לרעיון של לצאת עם אישה אינטליגנטית  – אבל לא באמת אוהבים את המציאות הזאת.

כך לפי חוקרים שערכו מספר מחקרים על הדברים שגברים אוהבים בנשים.

הממצאים, שפורסמו במוסף Personality and Social Psychology Bulletin, הגיעו למסקנה שגברים מפחדים מהרעיון של לצאת עם אישה אינטליגנטית.

המחקר, שנערך על ידי חוקרים באוניברסיטת בפאלו, אוניברסיטת לות'רן בקליפורניה ואוניברסיטת טקסס, אוסטין, טוען כי המשיכה של גברים לתכונות מסוימות באישה יכולה להיות מושפעת באופן ישיר מכמה ריאליסטית המועמדת הרומנטית להיות המאהבת הפוטנציאלית שלהם.

המחקר נערך בשני חלקים.

בחלק הראשון הקריאו ל 105 גברים תרחישים היפותטיים בהם נשים קיבלו ציון גבוה או נמוך יותר מהם בקורסים באנגלית ומתמטיקה, ואז הם דמיינו אותן בתור בת זוג רומנטית.



הגברים דרגו נשים שקיבלו ציון גבוה מהם בתור בת זוג נחשקת, כשבמחקר כתוב: "גברים יצרו רשמים חיוביים והראו עניין גדול יותר בנשים שהראו יותר (לעומת פחות) אינטליגנציה מהם".

אך בחלק השני של המחקר – כאשר גברים נשאלו אם הם היו יוצאים עם אישה כזאת במציאות – הם קיבלו רגליים קרות. "גברים שעמדו בתרחיש הזה במציאות הרחיקו עצמם מהבחורה, ודרגו אותה כפחות מושכת, והראו פחות נכונות להחליף איתה פרטי קשר או לצאת איתה לדייט".

מחברי המחקר אמרו שצריכים להיעשות מחקרים נוספים כדי לאשר את המסקנה, אך הם כן מאמינים ש'גברים הרגישו פחות גבריים כאשר אישה הראתה ביצועים טובים יותר'.

מי ידע שגבריות יכולה להיות כל כך שברירית?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *