למה אתם חייבים תמיד לכבס את הבגדים שלכם עם חומץ – הסיבה פשוט גאונית

רוב האנשים מכבסים את הבגדים שלהם עם ג'ל/נוזל או אבקת כביסה. ואם אתם מאותם האנשים האלה, אז תפסיקו מיד! במקום, השתמשו במרכיב ישן ונפלא – חומץ. והסיבה פשוט גאונית.

ג'ל כביסה ודומיו אמורים לגרום לבגדים להיות נקיים ורעננים. וכמובן, הם עושים את העבודה בצורה לא רעה. אבל מה שלא כולם יודעים זה שהחומרים הללו אינם בריאים כלל וכלל.

Shutterstock

רעל חבוי

חומרי ניקוי מכילים כימיקלים לא בריאים ששוברים את האלסטיות של הבגדים, ומבשמים את הבגד עם רעלן אחד ספציפי, כך לפי אתר Expressen.

פתלטים (Phthalates) שהוא מרכיב שנמצא בחומרי הניקוי כדי להעניק לבגדים ריח טוב הוא למעשה חומר משחרר הורמונים. זה מזיק לילדים קטנים ויכול לגרום לתגובות אלרגיות.

בנוסף, הכימיקלים האלה מזיקים לטבע ולסביבה ברגע שהם מתרוקנים למים שלנו.

למה חומץ

אלטרנטיבה טובה בהרבה היא חומץ. היא מעניקה את אותה רכות לבגד בלי להזיק. חומץ לא טוב רק לבגדים שלכם, הוא מצוין גם למכונת הכביסה כי הוא עוזר לה להישאר נקייה.

חומץ מנטרל ריחות לא טובים בבגד – והוא כמובן זול מאוד! בקבוק חומץ עולה פחות ממיכל ג'ל כביסה. וכשמשתמשים בעשירית כוס למכונה, בקבוק חומץ מספיק ל 48 כביסות!

כדי להעניק ריח טוב לבגדים שלכם אתם יכולים להוסיף כמה טיפות של שמן אתרי לבנדר – מה שיבטיח לבגדים שלכם ריח שמיימי.

Flickr/Mike Mozart

מתכון לחומר ניקוי טבעי לכביסה:

הנה מתכון טבעי מצוין שאפשר להשתמש בו:

4 כוסות מים רותחים שהתקררו
1.5 כוסות חומץ
כ 10 טיפות שמן אתרי לבנדר

הוראות:

ערבבו את החומץ, שמן אתרי ומים בבקבוק. נערו היטב ושפכו את אותה כמות למכונת הכביסה כמו שהייתם שופכים ג'ל כביסה רגיל.

לא היה לי מושג שחומץ הוא כל כך טוב לכביסה. אני בהחלט אתחיל להשתמש בשיטה הזו מהיום והלאה. ספרו לחברים שלכם על הטריק הזה, הם יודו לכם מאוד!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *