העולם נהיה טיפש יותר מיום ליום מכיוון שנשים אינטליגנטיות לא מביאות ילדים לעולם

אם אתם חושבים שהעולם הופך לטיפש יותר – אתם כנראה צודקים. 

שתי דקות מול תכנית ריאליטי מוכיחות עד כמה אנחנו מעריצים טיפשות. ומדוע אלו שנראים הכי טיפשים הם אלו שממשיכים לעשות ילדים? אני לא אומר שאסור להם לעשות ילדים, אבל עושה רושם שזה מה שהופך את העולם להיות טיפש יותר.

ובכן, מחקר שנערך לאחרונה על ידי מדען בשם סטושי קנאזווה מראה שהעולם אכן הופך להיות טיפש וזה בגלל שנשים חכמות פשוט לא עושות ילדים. קנאזווה, חוקר מבית הספר ללימודי כלכלה בלונדון, פרסם ספר בשם “The Intelligence Paradox: Why the Intelligent Choice Isn’t Always the Smart One” (פרדקוס האינטליגנטיות: מדוע הבחירה של האינטליגנטים היא לא תמיד הבחירה החכמה). בספר הוא מעלה השערה שאינטליגנטיות ודחף אימהי הם הפוכים אצל נשים – כשהנשים הפחות חכמות הן אלו שעושות ילדים, כאשר הנשים החכמות יותר מתמקדות בקריירה.

mo1

המחקר מראה שכל 15 נקודות IQ שיש לאישה, הדחף האימהי שלה יורד ב 25%. זה משאיר נשים רבות בלי דחף אימהי כלל, ויותר ויותר נשים בוחרות לא להביא ילדים לעולם.

קנאזווה מסביר את המחקר שלו: "אינטליגנטיות ידוע בתור משהו תורשתי…והגנים שמשפיעים על אינטליגנטיות ממוקמות בכרומוזום X…זה אומר שבנים יורשים את האינטליגנטיות שלהם מהאמהות שלהם בלבד, כאשר בנות יורשות את האינטליגנטיות שלהן מהאמא והאבא יחד".

mo2

קנאזווה ממשיך: "אז נשים משפיעות על האינטליגנטיות הכללית של הדורות העתידיים יותר מאשר גברים. אם יותר נשים אינטליגנטיות בוחרות לא להביא ילדים…אז התוצאה תהיה ירידה ברמה האינטליגנטיות הממוצעת בעולם". 

מסתבר שקנאזווה לא היחיד שחושב כך. מחקר שנערך על ידי Pew Research Center (מכון מחקר בוושינגטון) מציע ש "סיכוי גדול יותר שנשים עם תואר אקדמאי לא יביאו ילדים לעולם".

יותר ויותר נשים שמתמקדות בקריירה שלהן בוחרות להביא ילדים בשלב מאוחר יותר של חייהן, ובגלל גילן המבוגר הסיכוי שלהן ללדת הוא נמוך יותר. כך שבפחות תינוקות אינטליגנטים נולדים, וכתוצאה מכך בעולם יהיו פחות גנים אינטליגנטים שיעברו לדורות הבאים. 

4 תגובות בנושא “העולם נהיה טיפש יותר מיום ליום מכיוון שנשים אינטליגנטיות לא מביאות ילדים לעולם”

  1. אכן, נשים אינטיליגנטיות לא עושות ילדים, בעיקר המבריקות והאיכותיות ביותר.

    אבל מצד שני ילדים הופכים חכמים מאוד מהר בגלל כל הטכנולוגיה, אז אין איזה איזון?

    (הלוואי שטיפשות יפסיקו להשריץ אף הן ואולי משם תבוא הגאולה)

  2. התרגום של הספר לא נכון- הנכון הוא מדוע הבחירה האינטליגנטית היא לא תמיד החכמה

    יש הבדל- המסר של המאמר מובן גם בלי תרגום מוטה…

  3. אין ספק שהאוכלוסיה שאינה משכילה מתרבה עוד ועוד. ובקרוב זו תהיה האוכלוסיה השלטת בארץ ובעולם.
    לכן, אין טעם להביא ילדים שייאלצו לחיות לצידם…

  4. בלי קשר שזה לא נכון… נגיד וכן, אז אם לאשה טיפשה ובעל טיפש נולד ילד, לא משנה מין, אז הוא טיפש. אם לאשה טיפש וגבר חכם נולד בן – הוא טיפש, אם זו בת אז יש סיכוי לחוכמה. בוא נעזוב בצד נשים חכמות שכן מביאות ילדים מפני שלפי כתבה הזאת אין הרבה… זה אומר שכמות נשים חכמות הולכת להיות גבוה יותר מכמות הגברים חכמים. ומה יהיה כאשר נקבל הבדל משמעותי בין כמות גברים ובין כמות נשים חכמים? מאטריארכת? למה לא 🙂 אני אומרת, יאללה, בוא נמשיך ככה 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *