הארכת מועד – הפתרון של התאחדות לכדורגל למצב הקיים (דעה)

מאז דו"ח זליכה והלחץ שהופעל על ההתאחדות לכדורגל, בין היתר, מצד שרת הספורט והתרבות, המועצה להסדר ההימורים וחברי כנסת נוספים, בוצעו מספר שינויים בתקנוני ההתאחדות. בראש ובראשונה, נועדו השינויים לתת תוקף משפטי להקפאת המצב הקיים, ועל כן נדרשו.

כך, הסמכות ל"בחירת מאמנים לנבחרות ישראל ע"פ נוהל בחירת מאמנים" הועברה כעת, בנוסף לסמכויות רבות אחרות, לידי מזכירות ההתאחדות. לרגע, ניתן לחשוב שמדובר בהפקת לקחים ממקרה אלי גוטמן שמונה על ידי המזכירות ולא על ידי ההנהלה, בניגוד לתקנון הקודם. אבל, נראה כי הדבר נועד על מנת להקל על העברת המינוי הבא, לצמצם ביקורת פנימית, אם קיימת בכלל.

במקביל, הוארכה תקופת כהונתו של יו"ר איגוד השופטים. זאת, "מתוך מגמה לאפשר למר סלמן בן ציון להשלים את תהליכי רפורמה באיגוד, קביעה ויישום של תהליכי עבודה ובקרה, תהליכי גיוס כוח אדם לאיגוד, הכשרת מערך המבקרים ומתן משוב…". כלומר, עזבו מכרז, בחירות חופשיות, מתן הזדמנות שווה, ותנו לסלמן לנצח. ומדוע כל אותם "תהליכי עבודה" לא נעשו בזמן כהונתו? מדוע היה צריך לחכות לדוחות זליכה וכהן על מנת להבין שאיגוד השופטים צריך רפורמה? ומדוע אותו אדם שעומד בראשות האיגוד הוא זה שאמור לעשות את הרפורמה?

כהונת היועץ המשפטי אף היא הוארכה עד ל 1.8.2014. זאת במקביל, לתהליך הבחירה ליועץ המשפטי שמתקיים, על מנת למצוא מחליף הולם. אך, מכיוון שלא מצאו מועמד ראוי (קיימים כ 50,000 עורכי דין בישראל), הוחלט להאריך את כהונתו. שוב, ללא מכרז וללא הסבר רציני, בחרה ההתאחדות להמשיך בהתקשרות.

גם יו"ר הרשות לבקרה תקציבית זכה להארכת כהונה עד ל 31.5.2016. רק להזכיר את סאגת אום אל פאחם, עיכוב משכורות ברמת השרון, בית"ר ירושלים ומקרים תמוהים נוספים שהתרחשו בתקופה האחרונה. אבל בטח בכהונה הבאה הכל יסתדר. אם לא, נאריך עוד טיפה.

והחשוב מכל, ההודעה כי הבחירות ליו"ר ההתאחדות נדחו ל 29.7.2014. נחשו מי ימשיך לכהן עד אז? ככה, בגמישות מחשבתית, עוקפים את ההתחייבות (אם באמת ניתנה) כי אבי לוזון לא יתמודד לתפקיד. פשוט מאריכים את הקדנציה. שינוי זה הוא המטריד ביותר. במשך זמן רב הובטח, בעיקר בתקשורת, לציבור כי היו"ר הנוכחי לא יתמודד בבחירות. כמו גם, הובטח שינוי בשיטת הבחירות להנהלת ההתאחדות ולתפקיד יושב הראש. הבטחות אלה, שהיה ברור כי אינן יתגשמו, אכן "הוחלקו" בעדינות החוצה.

נראה כי ההתאחדות מבצרת עצמה באנשי שלומה, עד לסיבוב הבא מול מועצת ההימורים. כך, היועץ המשפטי, הרשות לבקרה תקציבית והיו"ר ממשיכים לסיבוב נוסף. לא בהכרח קצר מקודמיו. ואנחנו נשארים עם אותה כוורת של מומחים עליה זליכה העביר ביקורת נוקבת. שוב, ללא אופציה אחרת.

בקטנה

"נציג הבעלים" – הביטוי הכי "הוצא מהקשרו" בכדורגל הישראלי.

איך אברהם גרנט לא היה מיועד לתפקיד היועץ המשפטי, איגוד השופטים, הבקרה התקציבית? מחדל, כנראה של התקשורת.

העובדה שפרוספר אזגי הוא היחיד שהתנגד להסכם השיווק…

האם לוזון וחלובה סיימו כבר קריאה מעמיקה בדו"ח המסכם (4 עמודים. לפי התקשורת), שהגיש גוטמן?

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *