האם אתם סובלים מהפרעות שינה? האמניות האלה ממחישות הפרעות שינה בדרך שכולנו נוכל להבין

הפרעות שינה יכולות להיות הפכפכות. אין דבר מתסכל יותר מאשר לבהות בתקרה במשך שעות בלי שום אופציה מלבד להתבונן בשעון ולשמוע אותו מתקתק אל תוך האבדון. כאילו לכודים בתוך סיוט חי, אלו הסובלים מהפרעות שינה יודעים שהם יאלצו להתמודד עם אותן הבעיות לילה אחרי לילה – ויחד עם המציאות הכואבת הזאת מגיע הלחץ הנפשי והידיעה שאף אחד לעולם לא יבין את מה שאתם מרגישים.

הם לעולם לא יבינו את הרגשת הפחד הזאת כשמגיע הזמן לישון, או כמה חיי היומיום יכולים להיות קשים וכואבים כשאתם חיים על אדים. וזאת הסיבה שהעבודה של האמנים האלה היא כל כך חשובה. בעזרת אנימציה ואילוסטרציות, פטרה סבאז'גר ומיה פלויאנץ' חוקרות את את הפסיכולוגיה של הפרעות שינה בסדרה מאירת עיניים הנקראת PARASOMNIAs.

יותר מסתם נדודי שינה. שתי האמניות מנסות להציג הפרעות בלתי מובנות לאנשים מבחוץ.

לחשוב על האופי של שינה ברמה קונספטואלית זה מאמץ מפחיד למדי. זאת הסיבה שהן החליטו ליצור אלטרנטיבות ויזואליות לרעיונות האבסטרקטיים הללו. בתמונה למעלה – אנו מעומתים עם העיניים המרקדות והגוף העדין הקשור לסוג שינה שאלו עם הפרעות כרוניות לעולם לא חווים.



לא כולם יכולים להזדהות עם ההרגשה של הכנסת מוח ער אל תוך גוף ישן, אבל כולנו יכולים לדמיין את הפחד המקפיא שהיינו חווים אם כל המפלצות שמתחת למיטה היו יוצאות החוצה.

בשיתוק שינה, האמניות ממחישות איך זה להסתכל על הפחד בפנים בזמן שאתם לכודים בתוך גוף שלא יכול לזוז.

הן גם מתייחסות להפרעות פחות פופולריות

אכילה מתוך שינה ממחישה את אחת ההפרעות המוזרות. אחרי הכל, אתם לא יכולים לצחצח שיניים אחרי ארוחות שאתם לא זוכרים שאכלתם.

הן מתארות הרגשות מוכרות ובלתי נתפסות

לפי היצירה הזאת שנקראת 'תסמונת הרגליים חסרות המנוחה', ההפרעה דומה להרגשה של משהו שזוחל לכם על הרגליים. היצירה הזאת מדגישה את העובדה שאנשים הסובלים מ RLS לא מוצאים רוגע או נחמה כאשר מגיע הזמן ללכת לישון.



ליצירה למעלה קוראים 'אינסומניה', והיא ממחישה את הרגשת הריק שבשכיבה במיטה לילה אחרי לילה בלי היכולת להירדם.

אחת המטרות של האמנות היא לפרש מחדש תופעות הגורמות לנו להרגיש מנותקים בחיי היומיום. וזה בדיוק מה ש PARASOMNIAs עושה. קשה לדעת מה אנשים הסובלים מהפרעות שינה עוברים כל עוד זה לא חלק מהמציאות שלכם. והתמונות האלה בהחלט עוזרות לנו לקבל מושג כלשהו בנושא.

האם אתם מכירים את ההרגשה הזאת? ספרו לנו בתגובות למטה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *