אלי "הודיני" גוטמן?

כמה שאנחנו הישראלים אוהבים לדבר על טורנירים בינלאומיים. אנחנו אוהבים להזכר במקסיקו 70 כשנה אגדית, ונוטים לחשוב שאנחנו באמת בקלאס הזה של הכדורגל. אנחנו באמת בקלאס הזה?כל קמפיין שנגמר ללא עליה הוא בשבילנו כמו עוד יום אבל לאומי. הדגל יורד לחצי התורן, ביקורות מכל הכיוונים על כמה שהמאמן לא מתאים, בין אם הוא מדבר עברית או לא, ומעל לכל מאשימים את בניון שלא נותן מספיק ורק נראה מאיים.

מתי נפסיק עם השטויות האלה?

עם מינויו של גוטמן אני יכול כמעט להבטיח לכם, לא נעלה למונדיאל, אבל, יש דרך שבה אנחנו כן יכולים להגיע לטורנירים האלה, והיא לאו דווקא קשורה בטורניר הנוכחי. המחשבה שלנו היא מוטעית מבסיסה כשאנחנו חושבים על הרגעי, על עכשיו, אם לא עלינו עכשיו אז צריך להתחיל לערוף ראשים ולפטר את כל המערכת, כי אולי מערכת אחרת תמציא איזה פיתרון פלאים למחסור הכדורגל במדינה שלנו.

אני מאחל לגוטמן המון בהצלחה, הוא השיג את התפקיד עם המון עבודה קשה, אין ספק שהוא מאמן ענק, באמת, במונחים ישראליים וכן, גם אירופאים. אם זה משיטת משחק, אם זה מבחירת שחקנים, שנים שגוטמן מוכיח שהוא יודע לבנות קבוצות ויודע לחנך שחקנים צעירים ומבוגרים לשחק את הכדורגל שלו. גוטמן כל הכבוד. אבל, אל תקשיב לכל אלה שיהיו סביבך. המערכת הכל כך לוחצת של הנבחרת שלנו גורמת למאמנים גדולים וטובים לאבד את הריכוז ולהתחיל לעשות דברים שלא היו אמורים לעשות.

דירוג אופ"א לגבינו משקר ובענק, בואו נודה בזה, בזמן שבמדינות קטנות אחרות באירופה יש התקדמות כבר שנים אנחנו נשארנו באותה נקודה. אנחנו חושבים שאנחנו בקלאס הגבוה של אירופה, שאנחנו כן יכולים לעלות לטורנירים האלה אבל אם לא נתמקד בדרך עצמה, של גידול השחקנים ולא בתוצאה אנחנו לא נראה מונדיאל גם לא בעוד 80 שנה.

המונדיאל הוא לא המטרה! אנחנו לא נגיע לשם. למה? כי צריך לבנות נבחרת מגובשת וחזקה דרך הקמפיין הראשון הזה, נבחרת עם הרכב ושיטה קבועים, נמאס לראות שחקנים בני 18-21 שרק נגעו בכדור בשני משחקי ליגה וכבר הם מקבלים את חולצת הנבחרת. המטרה האמיתית היא היורו הבא, שבו יהיו (רוב הסיכויים) 24 נבחרות במקום המתכונת הנוכחית. בתוך ה24 של אירופה אולי יש לנו מקום, כן, אולי. סוף סוף בחרו בישראל מאמן שאפשר לסמוך עליו, בואו לא נהרוס את זה במכבש הלחצים המטומטם שלנו כאילו היינו נבחרת ספרד או איטליה, אנחנו ישראל, מדינה עם כדורגל ברגה בינונית ביותר ומטה וכל מה שעלינו לעשות זה לעבוד קשה, ולא לחשוב שמאמן אחד יעשה פלאים במדינה חשוכת כדורגל, גוטמן הוא לא הארי הודיני!

תוצאות אפשר למדוד לאורך זמן, כשמאמן לאומי מגבש הרכב קבוע של שחקנים שיודעים לעבוד ביחד, מעל לכל אסור לשכוח את ההגרלה הקשה שקיבלנו למשחקי המוקדמות. כל מה שעלינו לעשות זה לקוות לטוב, לשחק כדורגל עם ביטחון ולשמור על הדירוג שלנו באופ"א בשביל היורו.

One thought on “אלי "הודיני" גוטמן?”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *