הריאזור שדבק באזור

תושבי מחוז גליסיה בספרד נותרו ללא נציגה בליגה הבכירה של ספרד. הגדולה שבקבוצות המחוז, דפורטיבו לה קורוניה, נפרדה גם היא מה"לה ליגה". מחוז גליסיה משווע למושיע שיחזיר את דפור לגדולתה

סלטה ויגו נשרה לליגה השנייה ונאבקת העונה על חזרה אפשרית, אך בערך מתום עידן "רביגו" המועדון בדעיכה. קומפוסטלה שגם לה עבר בליגה הבכירה, כבר נעלמה לה אי שם בתחתית הליגה השלישית, ראסינג פרול מדשדשת בין הליגה השלישית והשנייה, ורק דפורטיבו לה קורוניה נותרה לה, לא סתם היא מייצגת מחוז שלם במדינה בה גאוות המחוז היא ערך עליון. הבאסקים, הקטלונים, האנדולוסים, כולם מתגאים בקבוצות שלהן בליגה הבכירה, כך גם תושבי גליסיה תלו גאוותם בדפור.

לא סתם מועדון, לא סתם גאווה
דפורטיבו לה קורוניה היא לא עוד מועדון בליגה הספרדית הבכירה. אמנם רק אליפות אחת באמתחתו של המועדון לצד שני גביעים, אך בשני העשורים האחרונים היא מהווה חברה חשובה בליגה הבכירה של ספרד. אצטדיון ה"ריאזור" היה לביתם של אגדות כמו בבטו, דונאטו, מאורו סילבה, ריבאלדו, ודז'למיניה הברזילאים, פראן הספרדי, רוי מקאיי ההולנדי, ז'אק סונגו השוער האגדי מקמרון, נוראדין נייבט הבלם המרוקאי וגם דודו אוואט שלנו. זר אחד זכור במיוחד ביציעים, הסרבי מירוסלאב דיוקיץ' שהחמיץ פנדל בדקת הסיום של המשחק נגד ולנסיה בתום עונת 1993-4 והעניק במו רגליו את האליפות לברצלונה. שש שנים מאוחר יותר הגיע התיקון בזכייה באליפות היסטורית, אליפות שכל המחוז חגג, אולי מלבד אוהדיה של סלטה ויגו. אחר כך גם זכורות הופעות מרשימות בליגת האלופות ומהפך אחד הרואי נגד מילאן בעונת 2003-4 כאשר הספרדים מצליחים להפוך פיגור של 3-0 במשחק הראשון לניצחון 0-4 בגומלין. ה"ריאזור" חווה הצלחות רבות בשני העשורים האחרונים, ריאל מדריד סימנה את המגרש הזה כמוקש תמידי ואיבדה בו נקודות רבות בעשור האחרון כולל תבוסות של 4-0 ו-2-5. עתה על אוהדי הקבוצה התומכים, אלה שהיו שם ברגעי התהילה, לתמוך במועדון גם בשעתו הפחות זוהרת ולהובילו חזרה לפסגת הכדורגל הספרדי.

ואלרון כמשל
הוא סומן כאחד מהכישרונות שצמחו בספרד, והיה אמור להיות המנהיג של הגליסיאנים בעשור האחרון. חואן קרלוס ואלרון בן 35 כיום ולמרות ששיחק למעלה מ-250 משחקים במדי לה קורוניה, זוכרים לו את הפציעות הרבות הרבה יותר מהופעות מרשימות במדי הכחולים-לבנים.
ואלרון שהגיע לדפור בשנת 2000 וסומן יחד הברזילאי דז'למיניה כמי שאמור לשאת את דפור לפסגות חדשות, שניהם לא היו סיפורי הצלחה מבריקים. דז'למיניה כבר סיים את הקריירה לאחר שניסה את מזלו בליגה האוסטרית, ואילו ואלרון מנסה עדיין למשוך את דפור למעלה, אך כמו רגליו שלא יכולות כך גם דפור נמצאת בדעיכה בשנים האחרונות. משבר כלכלי לצד כישלונות מקצועיים הובילו את המועדון לסיום ידוע שסופו כאמור בירידה לליגת המשנה.דפורטיבו לה קרוניה , ליגה ספרדית בכדורגל

מה שהיה הוא שיהיה?
חאבייר אירורטה הוא האיש שחתום על השנים המוצלחות ביותר של לה קורוניה, בשבע עונותיו במועדון הוא לא רק זכה באליפות אלא גם הוביל את הקבוצה למאבקי צמרת בליגה המקומית באופן קבוע. אחריו הגיע חואקין קאפרוס, מאמנה של אתלטיק בילבאו כיום, שהצליח להוביל את הקבוצה לזכייה לא משמעותית במפעל האינטרטוטו חסר המשמעות. קאפרוס היה צריך להתמודד עם משבר כלכלי ועזיבת כוכבים ולא הצליח להשריש את משנתו בקבוצה זאת למרות שהוא נחשב מאמן מצוין. מיגל אנחל לוטינה החליף את קאפרוס בקיץ 2007, ולמרות חיזוק שקיבל בדמותם של אנדרס גוארדדו המכסיקני, וז'ואן קפדווילה ואלבארו ארבלואה הספרדים שכמובן כבר לא בקבוצה, לא הצליח להרים את המועדון מחדש אל עבר הצמרת. איבוד שאיפות הצמרת גרם לאיבוד כוכבים, וגם עם חיזוקים של העונה האחרונה כמו סיסקו מניוקאסל, וחוסה סאנד הארגנטיני לא הצליח לוטינה למנוע את נפילתו הסופית של המועדון.
האנמיות של לוטינה, לצד חוסר ההצלחה שלו לאורך ארבע עונות במועדון הובילו את המועדון להחלטה על פרידה, אך זו באה רק בתום העונה כשנקבע סופית כי לה קורוניה תאלץ לנסוע בעונת המשחקים הבאה ללאס פלמאס או נומנסיה, אולי מהלך מקדים ומינוי מאמן דורש יותר היו משאירים את דפור בליגה הבכירה.

מבט קדימה
חוסה לואיס אולטרה, שהוביל את טנריפה לפני שנתיים חזרה לליגה הראשונה ובעונת אשתקד ירד ליגה עם אלמריה, הוא המחליף של לוטינה ומי שאמור לסובב את הגלגל חזרה. אולטרה בן ה-42, הוא מאמן צעיר בהתהוות ומועדון גדול כמו לה קורוניה יכול להוות אתגר עבורו ועבור בניית שמו כמאמן. אולטרה ינסה לחבר את השחקנים שיישארו בקבוצה לתלכיד מנצח שיחזור במהרה לליגה הבכירה. עם שחקנים גם גוארדדו, ארנסוביה, קולטו, לופו וזה קסטרו יהיה לדפור יתרון על יריבותיה בליגה השנייה.

בדרך כלל שחקנים נוהגים להתחבר לרוח צעירה וחדשה. לכולם יש כאן מה להוכיח. לאולטרה עצמו הזדמנות לבנות את שמו, לשחקנים הזדמנות לשקם את כבוד המועדון, ולמועדון לחזור למקום הראוי לו באמת. תושבי גליסיה כבר נושאים תפילות.

לטור השפל של שפילד
לטור מה? מלאגה!
לטור ופל בלגי משובח
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

 

 

2 תגובות בנושא “הריאזור שדבק באזור”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *