השפל של שפילד

אם נולדת בעיר שפילד סביר להניח שתבחר לאהוד את הוונסדי או היונייטד. תושבי העיר שמרבית הנחת שלהם סובבת סביב קבוצת הכדורגל האהובה שלהם, הפכו את הדרבי של העיר לאחד החמים באנגליה כולה. בעונה הבאה הדרבי הזה יהיה משחק על טהרת הליגה השלישית, מעניין זה בטוח יהיה

מחוז יורקשייר באנגליה שופע בערים מלאות תעשייה, כאלו שתושביהם יוצאים לעבודה במפעל ומתנחמים בערב בישיבה בבר המקומי, בדרך כלל השיח סובב סביב קבוצות הכדורגל המקומיות. שפילד הממוקמת בדרום המחוז ידועה למשל בתעשיית הפלדה שלה. כלכלת העיר נמצאת בפריחה לאחר שנים של משבר כלכלי, העיר התפתחה במהירות ובנייני המשרדים הגבוהים שלה מזכירים יותר את ארה"ב. דווקא כשהעיר בצמיחה כזו מועדוני הכדורגל המקומיים מתרסקים להם ומגיעים למקומות שאינם מוכרים להם.

להב לא חד
שפילד יונייטד הוא אחד המועדונים הותיקים באנגליה, אמנם תארים זהו לא תחום ההתמחות שלו, אך 60 עונות בליגה הבכירה זהו בהחלט נתון מרשים. בשנותיו הראשונות של הפרמייר ליג בילה המועדון שנתיים בליגה הבכירה, אך בשנים האחרונות ניתן לומר כי "הלהבים", הכינוי של היונייטד, כבר מזמן לא חדים כפי שהיו. למעט עונה אחת לפני חמש שנים בה חזרה שפילד יונייטד לליגה הבכירה ונשרה כלא הייתה, בילתה את שאר העונות של העשור האחרון בליגת המשנה, הצ'מפיונשיפ. פה ושם נאבקה על עלייה, שיחקה במאבקי הפלייאוף על העליה לפרמייר ליג, אך חותמת ממשית לא הצליחה להטביע, זאת למרות שניל וורנוק, שהוביל העונה את קווינס פארק ריינג'רס חזרה לפרמייר ליג, החזיק במשרת המאמן במשך 8 עונות. לאחר מכן הגיעו שורה של מאמנים שלא הצליחו להוביל את המועדון חזרה לפרמייר ליג, וזאת למרות תפיסת המעמד של הקבוצה הבכירה בשפילד.
העונה האחרונה הייתה נוראית, מיקי אדאמס נכשל כישלון חרוץ בתפקידו ולמרות סגל טוב מרבות בקבוצות ליגת המשנה, נשר המועדון לליגה השלישית לאחר 23 שנים רצופות בשתי הליגות הבכירות באנגליה. בעונה הבאה יצטרכו "בבראמל ליין" להתמודד עם מגרשים קטנים בהרבה שמאפיינים את קבוצות הליגה השלישית, אך מעל הכול יפגשו את היריבה העירונית הדועכת גם היא לקרב על טהרת שפילד. לשם כך ינסו במועדון  לשמור על מרבית הסגל שבאופן ניכר הוא טוב יותר מאלו שיש לקבוצות הליגה. אדאמס פוטר מתפקידו, ודני ווילסון, דווקא שחקן ומאמן העבר של הוונסדיי, מונה למאמן החדש. לווילסון רשומה עלייה היסטורית עם בארנסלי לפרמייר ליג והוא נחשב למקצוען אמיתי שיודע לשאוב משחקניו את המיטב. צ'אד אוואנס הוולשי הבינלאומי, לי וויליאמסון מג'מייקה, דאריוס הנדרסון וסטיב סימונסן האנגלים המנוסים אמורים להחזיר את היונייטד לליגת המשנה ובדרך להותיר גם חותם על זהות הקבוצה הבכירה בעיר.

זהירות! ינשופים בדרך
בעוד היונייטד מוסמנת כבר עתה כמועמדת הבכירה לשוב לצ'מפיונשיפ בתום העונה הקרובה, הוונסדיי יאלצו לשנס מותניים ולעבוד קשה בכדי לשוב ולבקר במגרשים כמו "אלאנד רואד" בלידס הסמוכה ואחת מיריבותיה הידועות.
הוונסדיי הם מועדון אפילו ותיק יותר מהיונייטד, נוסדו ב-1867, אך באצטדיון המפורסם של הקבוצה" הילסבורו", זה מהאסון המפורסם, לא ראו יותר מידי שימחות בעשורים האחרונים. הוונסדיי זכו בגביע הליגה אי שם לפני עשרים שנה, אך מאז שהיו לחברים קבועים בפרמייר ליג במשך שנותיה הראשונות, דרך כוכבם ולמרות מסורת מאוד מכובדת הם כבר 11 עונות מנסים לפלס דרכם חזרה במעלה הליגות כששחקנים בקנה מידה של לוק ניליס הבלגי, וים יונק ההולנדי ודז'אן סטפנוביץ' הסרבי כבר מזמן לא נראים במועדון.
"הינשופים" מיענו להאמין כאשר לפני שתי עונות נשרו לליגה השלישית, אך מהר מאוד נאלצו להתעורר למאבקים מול הדרספילד, סאות'המפטון, פטרבורו ובורנמות' ולגלות שהחיים בליג 2 לא ממש קלים, למרבה המזל זה הסתיים רק במקום ה-15 ולא גרוע יותר.שפילד יונייטד , פרמייר ליג , צ'מפיונשיפ
גארי מגסון הג'ינג'י שהוליך את בולטון בפרמייר ליג להישגים לא רעים הגיע לקראת סוף עונת אשתקד והעונה הבאה מסתמנת כשנת מבחן עבורו לפני שגם הוא יאלץ למצוא עצמו מחוץ למועדון. מילאן מנדריץ' הסרבי שניסה מזלו בכדורגל האנגלי כבעלים של פורטסמות' ולאחר מכן של לסטר, ולא ממש זכה להצלחה, רכש את הוונסדיי בסוף 2010 ושואף סוף סוף לרוות נחת. אשתקד זה לא ממש הלך, אך כעת עם מאמן מנוסה כמו מגסון, שחקנים מנוסים כמו ניקי וויבר השוער, וקלינטון מוריסון האירי הבינלאומי לשעבר, שכבש על אדמת ישראל בתיקו 1-1 באצטדיון ר"ג במרץ 2005 במסגרת מוקדמות הגביע העולמי, וחיזוק שעתיד להגיע, גם בוונסדי מכוונים להעפלה ולחזרה לימי הזוהר.

התגעגענו אז באנו
שתי קבוצות עם מסורת רבת שנים, קהל רב מאחוריהם, שמגיעות מעיר שחווה שגשוג פורה. שתיהן תפגשנה פעמיים העונה לדרבי חם במסגרת הליגה, שוב זה יקרה, אך הפעם במסגרת הליגה השלישית, משהו שנשמע קצת דמיוני עד לפני שנים אחדות. העונה הקרב על שפילד יהיה חם מתמיד, מאמנים מנוסים הגיעו לשתי הקבוצות בכדי להחזיר עטרה ליושנה, ובכדי לשלוט ביוקרה של העיר. שפילד גועשת, עוד צעד של שתיהן במעלה הליגות וגם כלל הממלכה תגעש.

לטור סוונ-שיא
לטור ופל בלגי משובח
לטורים נוספים בקטגורית כדורגל עולמי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *