אוגבונה, לא מי שהכרתם

לרובכם השם אוגבונה מצלצל מוכר בגלל שחקנה לשעבר של הפועל תל אביב, זיטו. הדבר המשותף היחיד בין השניים הם השורשים הניגריים שלהם. תכירו את אנג'לו אוגבונה, בלמה של טורינו ושחקן נבחרת איטליה בעתיד הקרוב. מוסוליני היית מאמין?

אובינזה אנג'לו אוגבונה, כבר בהגיית שמו אפשר להבין כי הוא לא נצר לשושלת איטלקית גזעית. הבלם בן ה-23 של טורינו מהליגה השנייה באיטליה מסומן כאחד הכישרונות הגדולים בכדורגל האיטלקי שפורח מחדש לאחרונה.

באלוטלי לא לבד
אוגבונה בן להורים ניגרים שהיגרו לאיטליה בסוף שנות ה-80 נולד בעיירה קטנה בשם קאזינו על חופה הדרום מערבי של איטליה והחל את דרכו בכדורגל בקבוצה מעיר הולדתו. הוא נצפה על ידי סקאוטרים של טורינו שזיהו את הפוטנציאל והעבירו אותו לקבוצה מצפון איטליה שם רכש את יסודות המשחק בצורה מקצועית ואיכותית יותר. את הופעת הבכורה בקבוצה הבוגרת של טורינו הוא ערך במשחק הליגה הבכירה נגד רג'יאנה כאשר המועדון היה חבר בה, בהיותו בן 19. לאחר עונת השאלה לקרוטונה מהליגה השלישית חזר אוגבונה משופשף יותר ולמרות זאת עדיין לא זוהה הפוטנציאל הגדול שלו והוא היה בסך הכל לבלם מחליף. לאט לאט הבלם התמיר, 1.89 מ', החל לתפוס פיקוד במרכז ההגנה של ה"שוורים" מטורינו. הזימון לנבחרת הצעירה של איטליה לא איחר להגיע ואוגבונה כבר רשם מספר הופעות דו ספרתי בנבחרת העתודה האיטלקית, "האזוריני".
שחקנים שחומי עור במדי הנבחרות הלאומיות של איטליה, מי היה מאמין שדווקא בארצו של מוסוליני יקרה דבר כזה? מאריו באלוטלי היה לאיטלקי הראשון ממוצא אפריקאי שסומן כמיועד לגדולות והקריירה שלו כבר חוותה כמה וכמה רגעי תהילה ותארים כולל העונה במדי הסיטיזנס ממנצ'סטר. גם סטפנו צ'וקה אוקאקה, בן להורים ניגרים מהגרים ותוצר מחלקת הנוער של רומא בילה תקופה בנבחרות הצעירות של איטליה וסומן ככישרון שבינתיים עצר מעט. בדומה לבאלוטלי גם אוגבונה כבר חווה אירוע לא נעים מחוץ לכר הדשא כאשר שרד תאונת דרכים לא פשוטה על יד עירו טורינו בסוף 2008. כישרון גדול יש לו לאוגבונה ואם ידע לא לאמץ מבאלוטלי את השטויות שמחוץ למגרש הוא עשוי להפוך לאחד הבלמים הטובים ביבשת בשנים הקרובות.

פראנדלי קורא לי
הקריירה של אוגבונה בעליה מתמדת, ומאמן נבחרת איטליה, צ'זארה פראנדלי לא יכול היה להתעלם מהעוצמות של הבלם הצעיר. בסוף השבוע האחרון הוא זומן לראשונה לסגל הנבחרת הבוגרת של איטליה ולא רחוק היום בוא יערוך את הופעת הבכורה במדי הכחולים. ביורו הקרוב הוא כבר צפוי להיות בלם בקבוצה מן השורה הראשונה ולככב במרכז ההגנה לצידו של אנדראה ראנוקיה. הדלתות נפתחות בפני אוגבונה וכך גם הקבוצות שבעקבותיו, נאפולי, ארסנל ולאציו כבר לוטשות עיניים, אך טורינו לא ממהרת לוותר על הנכס שגידלה ומקווה יחד עימו להבטיח עלייה חזרה לסרייה א' באמצעות משחקי הפלייאוף בליגת המשנה.

באלוטלי הוא כבר שם דבר בקנה מידה עולמי, אוגבונה בדרך לשם, ואיטליה היא נצבעת בצבעים אפריקאים. האם זה יגרום למוסוליני להתהפך בקברו?

לטור הריאזור שדבק באזור
לטור סוונ-שיא
לטורים נוספים בקטגורית כדורגל עולמי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *