רופאים חושפים: זאת הסיבה שאסור לכם לנקות את האוזניים עם מקל אוזניים!

רובנו מנקים את האוזניים עם מקלות אוזניים.

אך לפי רופאים, מומחים ויצרנים, אנחנו עושים טעות איומה. מקלות אוזניים מעולם לא יוצרו בשביל לנקות את האוזניים, ולמעשה, אנחנו בכלל לא אמורים לשים אותם בתוך האוזניים מכיוון שיש מספר תופעות לוואי להכנסת מקלות אוזניים לתוך האוזניים.

אז אם גם אתם מנקים את האוזניים עם מקלות אוזניים, חשוב מאוד שתקראו את זה.

ב 1923, ליאו גרסטנזנג הכיר לעולם את המוצר שכולנו מכירים היום בשם מקלות אוזניים. הוא היה עשוי מעץ ולא מפלסטיק או נייר, היה לו קצה אחד במקום שניים, והשתמשו בו כדי לנקות תינוקות, לא אוזניים.

אבל איפשהו במהלך הדרך, משהו השתבש. עכשיו רבים מאיתנו דוחפים את המקלות הללו אל תוך האוזניים בניסיון להוציא שעווה ולכלוכים אחרים. וזאת למרות העובדה שיצרנים רבות שמים תוויות אזהרה על מקלות האוזניים.

דוקטור דניס פיצג'ראלד אמרה לאינדפנדנט: "אנשים כל הזמן מגיעים עם בעיות הקשורות למקלות אוזניים. כל רופא אף אוזן גרון בעולם יגיד לכם שהם רואים את  המקרים האלה כל הזמן. אנשים אומרים שהם משתמשים בהם רק בשביל איפור, אבל אנחנו יודעים מה עוד הם עושים איתם. הם מכניסים אותם לאוזניים".

mk1



אפילו אם זה מרגיש טוב לאותו הרגע, שימוש במקלות אוזניים יכול לגרום לבעיות רבות. וככל שתשתמשו בהם יותר, כך אתם מגרדים יותר את פנים האוזן. ד"ר פיצג'ראלד מציינת את שלוש הנקודות הללו – מדוע אסור לכם לעולם להשתמש במקלות אוזניים בשביל ניקיון האוזניים שלכם.

1. שעוות האוזן היא בריאה

שעווה עוזרת להגן על האוזן שלנו מפני חיידקים ולכלוך. הודות לשעווה, תעלת האוזן ועור התוף נשארים לחים ונקיים, בזמן שתעלת האוזן מוגנת גם בזכות היכולות האנטי דלקתיות של השעווה – בדיוק ההיפך ממה שאנשים חושבים. "מה שאתם מוציאים אמור להישאר שם", אמרה ד"ר פיצג'ראלד לאינדפנדנט.

2. מקלות אוזניים עלולים לגרום לבעיות שמיעה

מקלות אוזניים עלולים לגרום לנזק בגלל הגודל והצורה שלהם. העובדה היא שכאשר אתם 'מנקים' את האוזניים עם מקל אוזניים, אתם דוחפים שעווה לכיוון עור התוף במקום להוציא אותה – מה שעלול לגרום לזיהומים ובעיות שמיעה.

3. מקלות אוזניים עלולים לגרום נזק לעור התוף והעצמות באוזן

כאשר אתם דחופים את מקל האוזניים עמוק מדי אל תוך האוזן, הוא יכול לקרוע את עור התוף ולגרום נזק לעצמות העדינות שתוך באוזן. "זה קורה יותר ממה שאתם חושבי", אמרה ד"ר פיצג'ראלד.

אז איך אתם אמורים לנקות את האוזניים? ובכן, הגוף מסיר עודפי שעווה בעצמו. ב Daily Health הם כותבים שהשעווה באוזן זזה בכל פעם שאתם מזינים את הלסת – למשל כשאתם אוכלים, מדברים, לועסים מסטיק, מפהקים, או צוחקים – ומה שקורה זה שהשעווה הישנה נדחפת החוצה!

שתפו את המידע החשוב עם חברים ומשפחה על מנת שהם לא יגרמו לעצמם נזק בלתי הפיך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *