קריאה ממסך לפני השינה יכולה להרוג אתכם

אנחנו צריכים להודות שכולנו משתמשים במסכים שלנו יותר מדי. אלא אם כן אתם גרים בטבע ואין לכם טלפון או מחשב, אבל אז אתם בטח לא קוראים את הכתבה הזאת.

זו לא ממש אשמתנו. בגלל ההתקדמות בטכנולוגיה המסכים נמצאים בכל מקום, אם תרצו אתם יכולים להאשים את סטיב ג'ובס. כשאנחנו בטלפון, כשאנחנו עם הלפטופ, כשאנחנו לא עם הלפטופ אנחנו צופים בטלוויזיה, או באייפד. הבנתם את הנקודה, נכון? אנחנו דור טכנולוגי, אבל האם האובססיה לנו הורגת אותנו?

ob1

לי יש רוטינה קבועה לפני השינה. מצחצח שיניים, נכנס למיטה, גולש חצי שעה בטלפון בלי שום מטרה, רואה טלוויזיה עד שאני נרדם.

שמענו בעבר אזהרות על כך שלא מומלץ להסתכל על מסכים לפני שאנחנו הולכים לישון מכיוון שזה יכול לשבש את השינה שלנו, אבל האם ידעתם שיכולה להיות לזה השפעה גדולה יותר על הבריאות שלכם?



ob2

מחקר חדר מבית חולים בריגהם בבוסטון, מסצ'וסטס, חושף שקריאה ממסך לפני שאתם עוצמים את העיניים בלילה לא רק גורמת לקשיים בשינה, היא משפיעה על הפעולות שלכם יום למחרת. זמן מסך בשעת לילה מאוחרת מזיקה לעירנות שלכם יום למחרת מכיוון שהוא מונע את השינה ו/או קוטע שינה רציפה. לפי ד"ר אן-מארי צ'אן יש קשר ישיר בין הדברים למחלות לב, השמנת יתר וסוכרת. ואפילו גרוע יותר, רמות המלטונין הנמוכות יכולות אפילו לגרום לסוגים שונים של סרטן. אם זה לא יגרום לכם להפסיק לצפות בסמארטפון לפני השינה, אני לא יודע מה כן.

אם קריאה לפני השינה מרדימה אתכם כמו תינוקות, אל דאגה, אתם לא צריכים להפסיק את ההרגל לגמרי. תחליפו את המסך בספר או מגזין, או שתנסו פילטר שחוסם את האור הכחול מהמכשירים שלכם. מדוע? מכיוון שהוכח שהאור הכחול מוריד את רמת המלטונין, מה שמונע מכם להירדם בלילה. זה למעשה כמו שוט של קפה.



ob3

המחקר של בית החולים ערך שבועיים וכלל 12 משתתפים. כל המשתתפים התבקשו לקרוא לקרוא באייפד 4 שעות לפני השינה למשך 5 לילות רצופים. לאחר מכן הם חזרו על התהליך עם עם ספרים מודפסים. התוצאות היו כצפוי – לקח להם יותר זמן להירדם, הם לא ישנו טוב, ורמות המלטונין שלכם היו נמוכות. אפילו כאשר המשתתפים ישנו אותה כמות שעות עם שני אייפד ועם ספר, יום למחרת הם היו יותר תשושים במהלך הלילות עם האייפד.

אז בקיצור, אל תקחו את הסמארטפון/אייפד/לפטופ למיטה. תשאירו אותו בסלון. הוא לא ילך לשום מקום.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *