על סדר היום: מעמד הכדורגלן בישראל (דעה)

החורף, יימח שמו, מכה בחוזקה ועוד מעט תגיע גם מכה של קשקשת פוליטית שקרית לפני בחירות. מה שמוביל אותי להרהר על הצד החברתי של ספורטאינו הפופולאריים ביותר, הלוא הם הכדורגלנים.

כבר שנים שמדביקים, לצד התואר כדורגלן, את סטיגמות הכסף הגדול, נהנתנות, דוגמניות והעלבון הכי גדול- טיפשות.

אז כסף נהדר אכן יש שם, אבל לא לכולם. בקבוצות צנועות כמו הפועל רמת גן ובני סכנין לא תראו מיליונרים, יותר קרוב למצוא שם שחקנים שמרוויחים קצת מעל הממוצע. מי שכן מרוויח הרבה, עושה זאת לתקופה מוגבלת בלבד, שכן קריירה של ספורטאי היא קצרה ובגיל 35-36 הוא נאלץ לפרוש ולמצוא לעצמו פרנסה חדשה. הסכומים שנכנסים לכיסי הכוכבים, כתוצאה מכך, נראים יותר הגיוניים. תוסיפו לזה את הפרסום, העובדה שכשהם יוצאים לבית קפה או סרט אנשים לא מפסיקים לנדנד להם שיחתמו להם, יצלמו אותם ויאחלו מזל טוב לחתונה של חבר שלהם, הפאפרצי עורב, ותקבלו תוספת לא קלה לעוגה שנראית מאוד טעימה למתבונן מהצד.



הנהנתנות של כל מיני כדורגלנים בארץ, כמו טוטו טמוז ועמרי קנדה למשל, בהחלט עברה את הגבול ולא מקצועית. בנאדם לא יכול לצאת עד השעות הקטנה של הלילה, לשתות ולמחרת לתפקד באימון הבוקר. שלא לדבר על התזונה המגוחכת של ערן לוי, שקבוצה אירופאית שמכבדת את עצמה לא הייתה מחתימה שחקן בעל משקל עודף שכזה. גם אחרי שנים בליגת העל, קשה לראות אותו ולהאמין שהוא באמת כדורגלן מקצועי (למרות שגם זה לא בטוח בכלל…).  זה שבנאדם מוכר ומרוויח הרבה כסף, לא אומר שהוא מורם מעם ויכול לעשות מה שבא לו מתי שבא לו. מכונית יפה גורמת לך להראות טוב רק על הכביש. תהילה היא דבר שחולף וגם עם נתת 20 שערים לפני שנה, ועונה אחר כך אתה חלש כבר רוצים להיפטר ממך בקבוצה והקהל מזלזל. כל צעיר שנתן שני משחקים טובים והרים את האף, צריך להזכיר לעצמו שהוא בסך הכול בועט בכדור ועוד בליגה חלשה ביותר במזרח התיכון. את האף תשאירו לספורט עם הרשת והכדורים באוויר. שם בטח יש יותר צנעה שמקרינה גם על השחקנים.

בעניין הנשים אין בעיה, והרבה ביקורת על הכדורגלנים בהקשר הזה יכולה להגיע מקנאה. קשה לראות כל מיני שחקנים יוצאים עם דוגמניות אילולא היו כדורגלנים, אבל זאת פריבילגיה שהם הרוויחו ואין שום עבירה או פסול בזה. כשאישה מנצלת כדורגלן כדי להתפרסם ולחיות על חשבונו זה כבר משהו אחר וכדורגלני ארצנו צריכים לדעת לזהות ולהיזהר מהתופעה. מה שבטוח, לא משעמם להם בבילויים.

ואחרון חביב – האינטיליגנציה. נהוג לחשוב שבועטי ליגת העל הם מטומטמים. על אלון מזרחי, עם "אני רוצה לשחק בספרד או באירופה" צוחקים כבר חמש עשרה שנה. אומרים עליהם שהם עילגים, ערסים ושהאנגלית מהם והלאה (עיין ערך שלומי ארבייטמן). אכן הרבה סטארים (כוכבים בעברית) פה הם כאלו. אנשים שאתה אומר לעצמך שאלמלא הכישרון ברגליים הם כנראה לא היו משיגים עבודה ולפעמים גם נכנסים לכלא. זה נובע מכך שהכדורגל הוא משחק מאוד פשוט. לא צריך להיות בעל עבר בכור האטומי בשביל להיות כדורגלן. הספורט האהוב ביותר בעולם הוא הכדורגל. ילדים משחקים עם חבריהם מגיל מאוד צעיר בכל העולם עם כדור. עוד סיבה לכך שהציטוטים המשעשעים פורחים בענף היא שהתקשורת אוהבת אותם. זה מביא רייטינג. עיתונאים יודעים את מי לראיין ואיך להוציא ממנו פנינים. ישנם גם כדורגלנים רהוטים, אקדמאיים ובעלי אישיות נוחה. לדוגמא הפרשנים ניר לוין ומוטי איווניר, שני כדורגלנים מוכשרים לשעבר. העברית שלהם טובה, הם לא משוויצים בעבר ובהווה שלהם ואפשר ללמוד מהם דבר או שניים במהלך משחק.

מעמד הכדורגלן בעיני הציבור נמוך בגלל הכדורגלן ורק הוא יכול לגרום לכך להשתנות. עד עכשיו לא נראה שלאף אחד מהם איכפת מזה, מלבד אלון מזרחי שאת הציטוט בהקשר הזה אתם בטח כבר מכירים.

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *