סימנים ברורים וקריטיים שאתם סובלים ממחסור בברזל – ומה לעשות כדי לטפל בהם

ברזל הוא מינרל חיוני לתפקודים רבים של הגוף. הוא מינרל האחראי על ייצור המוגלובין, אשר מסייע לתאי הדם האדומים שלנו לסחוב חמצן ברחבי הגוף.

יותר מכך, הוא חשוב מאוד לתפקוד של אנזימים רבים. הוא עובד כמוליך של אלקטרונים בגוף לנוע בתוך התאים שלנו.

זה אומר ששמירה על רמת ברזל תקינה היא חשובה ביותר. מחסור בברזל יכול להוביל לבעיות  בריאותיות שונות, כמו למשל אנמיה.

הסימנים השכיחים ביותר למחסור בברזל:

  1. נשירת שיער

ישנם גורמים רבים שיכולים להוביל לנשירת שיער, ואחד מהם הוא מחסור בברזל. הסיבה שזה קורה היא שרמת ברזל נמוכה גורמת לגוף להיכנס ל'מצב הישרדות'. כשזה קורה, תעלות החמצן תומכות בתפקודים החיוניים של האיברים כדי לשמור על הגוף בחיים, וצמיחת שיער אינה אחת מהם

  1. כאבי ראש

רמת ברזל נמוכה תמנע מחמצן להגיע למוח. זה יכול לגרום לעורקים להתנפח, מה שמוביל לכאבי ראש. אחד הגורמים השכיחים לכאבי ראש הוא מחסור בברזל. כשכאב ראש כזה מתרחש, לא תהיו רגועים ולא תוכלו להתרכז.

  1. דיכאון

ברזל חשוב מאוד למערכת שלנו מכיוון שהוא מוליך חמצן בזרימת הדם שלנו. זה אומר שאתם מוכרחים לשמור על רמת ברזל תקינה כדי לשמור על התפתחות חברתית-רגשית תקינה, תפקוד קוגנטיבי, ועבודה. בנוסף, מחזור בברזל יכול להוביל לבעיות פסיכולוגיות כמו דיכאון.



  1. עור צהוב-חיוור

עור חיוור-צהוב יכול להיות קשור למחסור בברזל. כאשר רמת הברזל נמוכה, הגוף לא יצליח לייצר מספיק המוגלובין, אשר אחראי לצבע האדום של הדם, והגוון הורוד של העור.

איך לטפל במחסור בברזל?

חשוב לוודא שהתפריט שלכם מורכב ממזונות שמכילים ברזל: כמו כבד, בקר, שעועית, סלק, תרד, מיץ רימון, וכו'.

בנוסף יש לאכול מזונות עשירים בויטמין C כמו פלפל אדום, ברוקולי, פירות הדר. זה יסייע לספיגה של הברזל. בנוסף, מומלץ לא לצרוך כמויות גדולות של קפה ותה, במיוחד בזמן הארוחה. הסיבה היא שהם מכילים טנין, אשר מפריע לספיגת הברזל.

בנוסף, אפשר לצרוך תוספי ברזל. אך חשוב לדעת שלתוספים הללו יש לעתים תופעות לוואי כמו בחילות, בעיות עיכול, ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *