זה מה שיקרה לגוף שלכם אם תאכלו סלק אחד ביום

סלק הוא אחד הירקות הבריאים שיש בשל העובדה שהוא מכיל תכונות בריאותיות רבות, ויכול להקל על תסמינים של מחלות ובעיות רפואיות רבות.

סלקים הוא אדום בגלל שהוא מכיל אנתוציאנין, מה שגם מעניק לו את התכונות האנטי-סרטניות העוצמתיות שלו. יותר מכך, סלק מכיל בטאין, חומר אנטי-דלקתי טבעי שתומך בבריאות הלב, כמו גם מינרלים ו-ויטמינים חשובים כמו ויטמין B1, B2, B12, C, מגנזיום, ברזל, יוד, פוספורים, אשלגן, ונחושת.

סלק יכול לאזן את רמת הכולסטרול, לשפר את זרימת הדם לסייע לבריאות הכבד. הוא נלחם באנמיה ויש לו את היכולת לנקות את הגוף מרעלים. הם שומר על כלי הדם ומעט את תהליך ההזדקנות. הוא עשיר בצלולוזה, נוגדי חמצון, ופקטין, שהוא סיב מיוחד שמשפר את חילוף החומרים. הירק הבריא יכול להגם עליכם מפני מחלות של כבד שומני.

סלק יכול לשפר את רמת הסיבולת שלכם, הכושר הגופני, ואת הביצוע שלכם במהלך אימון, זו הסיבה שהוא כל כך פופולרי בקרב ספורטאים. זה ירק שאפשר לאכול חי, מבושל, אפוי או במיץ. אל תזרקו את העלים שלו, מכיוון שאפשר לבשל אותם והם עשירים באשלגן. למעשה, הם מכילים 644 מ"ג אשלגן לחצי כוס.



לפי מחקרים רבים, צריכת מזון עשיר באשלגן וצריכה מופחתת של מזון עשיר בנתרן יכולה להפחית את הסיכון לשבץ בכ 21 אחוז!

סלק מכיל כמויות גדולות של קובלט, אשר מסייע בייצור ויטמין B12. זה ויטמין חיוני להיווצרות תאי דם אדומים. סלק מכיל פיגמנטים שמסלקים רעלים ופסולת מהגוף, והם עשירים בבטאציאנין, מרכיב שמונע גדילה של תאים סרטניים.

כפי שאתם רואים, סלק הוא בריא ביותר, וחשוב מאוד להוסיף אותו לתפריט היומי שלכם.

אז הכינו לכם תבשיל סלק, שייק סלק, או כל צורה אחרת. יש אינספור מתכונים ואפשרויות לצרוך סלק, והגוף שלכם יודה לכם מאוד!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *