נערה צעירה שתתה 3 כוסות תה ירוק מדי יום. מה קרה לה? הרופאים היו המומים

הנערה הצעירה הזאת הרגישה רע ולא הבינה מדוע. הרופא קבע שיש לה דלקת בדרכי השתן ונתן לה אנטיביוטיקה. אבל זה רק גרם לה להיות חולה יותר. היא חזרה לבית החולים, אבל הפעם זה היה מקרה חירום.

ג'ונדיס הגיעה לבית החולים כשהעיניים והעור שלה הפך לצהוב. הרופאים האמינו שהיא סובלת מצהבת מכיוון שהכבד שלה היה נפוח וסבל מדלקת. הרופאים לא הבינו מדוע זה קורה מכיוון שהיא הייתה בת 16 בלבד.

אי אפשר היה להאשים אף אחד מהחשודים הרגילים. היא לא נסעה לחו"ל ולקתה במחלה, ולא לקחה סמים ו/או תרופות למיניהם. הרופאים כן גילו שהיא שתתה שלוש כוסות של תה ירוק ביום, תה שהזמינה מסין. האם לתה הירוק יש קשר למצב שלה?

היא שתתה את התה כדי לרדת במשקל באופן טבעי וכדי לעזור לה לשמור על איזון של התיאבון. אך התווית על התה הייתה רשומה בסינית והיא לא ידעה מה המרכיבים. הרופאים לקחו דוגמית ובחנו אותה. הם הורה לו באופן מיידי לא לצרוך אפילו לא טיפה נוספת של המשקה. קמליה סינית הוא צמח שמהעלים והניצנים שלו מכינים סוגים שונים של תה, כולל תה ירוק. זה היה הגורם כאשר בעבר הצמח כבר גרם נזק לכבד של אישה אחרת שצרכה אותו בתור תוסף מזון. לא רק זה, יתכן והוסיפו כימיקלים לתה על מנת להפוך אותו יותר חזק ויעיל בשביל הורדת משקל.

כך דווח באתר הבריאות העולמי BMJ: "יש פוטנציאל גבוה לקיום  של צהבת בהשפעת חומרי הדברה, במיוחד ממדינות מתפתחות בלי רגולוציה ואבטחת איכות למוצרים שמזמינים דרך האינטרנט".



אז אולי המחיר בהחלט זול, אבל גם האיכות כזאת. למרבה המזל הנערה החלימה לאחר חודשיים שהפסיקה לצרוך את התה, והיא חזרה לקו הבריאות. המקרה שלה מהווה דוגמא לסכנות של צריכה מוגזמת של תה ירוק, והעובדה שיתכן וקיימים חומרי הדברה בסוגים שונים של תה.

המסקנה היא – תוודאו שאתם קונים מוצר באיכות גבוהה, ואל תצרכו יותר מדי. תה ירוק יכול להיות בריא מאוד עבורנו, אבל צריך לדעת איזה תה ירוק לשתות.

One thought on “נערה צעירה שתתה 3 כוסות תה ירוק מדי יום. מה קרה לה? הרופאים היו המומים”

  1. איני יודע אם זה לא פרסום של אירופה בכדי למוטט את סין
    גם באירופה יש הרבה תה ירוק , וגם מיובא לארץ
    מיליארד סינים אינם טועים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *