נחמד אבל עדיין לא בובה: השוואה בין בובה של מדינה לבובה של לילה (דעה)

לפני כשבועיים עלתה לאוויר בערוץ 10 התוכנית "בובה של מדינה". התפריט כמעט זהה למה שהוצג ב"בובה של לילה". אותו אולפן בערוץ הספורט, שוקו בתפקיד המנחה (אלי בן דוד), בובות, מיקו ג'מאל ממשיך לעשות חיקויים, יצפאן ,מה קשור וכו'. ההבדל המהותי היחיד הוא הנושא של התוכנית: הנעשה במדינה. כלומר, סאטירה.

הדימיון ל"ארץ נהדרת" בולט מיד. בתוכנית החדשה אפילו החרצוף של אביגדור ליברמן גיחך על זה בפרק הבכורה. כשאומרים עלייך שאתה דומה למישהו זאת יכולה להיות מחמאה, אבל לא במקרה הנ"ל. כאן מדובר על יצירה מקורית ואין מקום לחיקויים (רק אם הם אותנטיים ומדוייקים). "ארץ נהדרת" לטעמי ולדעת רבים אחרים היא כבר מזמן בינונית, חוזרת על עצמה ולא מצחיקה מספיק. ככה שאיך שלא תבחנו את זה, ההשוואה למתחרה מערוץ 2 הטורף לא עושה טוב.

בשתי התוכניות ששודרו עד כה הייתה איכות. החרצוף של ירון לונדון עם השפתיים האימתניות היה טוב, כמו גם המערכון עם שלי יחימוביץ' עם מושיק עפיה. אסי ישראלוף בתפקיד רמי לוי שעשע וגם שלום מיכאלשווילי בתור סטס מיסז'ניקוב. תחליטו אתם איזה שם מבין השניים האחרים יותר מסובך להגייה ולכתיבה. על האירוח של פוליטיקאים אין מה להתלונן כי זה פשוט מתאים, בטח שלא על איילת שקד היפיפייה.

הבעיה הגדולה היא של מי שאהב את "בובה של לילה" ועכשיו נתנו לו משהו דומה אבל מאוד שונה. על עולם הספורט, ובעיקר עולם הספורט הישראלי , עדיין לא יצאה תוכנית חרצופים. יש כל הרבה חומר שצועק "תוציאו ממני פאנצ'ים! אני מגוחך ברמות!".  בובה הייתה פשוטה בהומור שלה אבל זה הצחיק כל פעם מחדש. למחרת התוכנית אנשים היו מדברים על זה עם החברים שלהם ומחקים את החיקוי. איפה עוד תראו את אלי אוחנה מספר בדיחות גסות? איפה עוד תראו את יוסי מזרחי מעשן את העשן? את רן בן שמעון עושה קולות של חסידה? אלו קטעים שיישארו צרובים בתרבות הישראלית גם אחרי שהתוכנית תרד מהאוויר לתמיד. היא או הערוץ שמשדר אותה.

אפשר להבין את הקאסט שהתפתה ללכת אחרי הכסף הגדול של ערוץ 10. גם החשיפה גדולה יותר שם מאשר אצל ערוץ הספורט. כמו ספורטאי, גם אומן רוצה למקסם את עצמו וזכותו ללכת בדרך שיבחר. כאן זה בא על חשבון איכות, אבל זה כאילו ששחקן טוב סיים לשחק בקבוצה, אבל לא עבר ליריבה אלא לקבוצה מליגה אחרת. יש גם סיכוי טוב שיחזור אלינו לקבוצה בעתיד.

צריך להזכיר ש"בובה של לילה" עשתה שלוש עונות. יכול להיות שהגיעה תחושה של מיצוי ורצון להתפתח לכיוונים חדשים. סטייל הביטלס עם הודו. כאן זאת כבר כן השוואה מחמיאה. הפעם זה לא ייגמר ברצח, מקסימום בחיתוך של הערוץ את התוכנית. התחזית האופטימית תהיה ש"בובה של מדינה" תהווה אלטרנטיבה טובה יותר מהאחות הבכירה בערוץ שתיים. אם היא תעשה את זה הדבר ייחשב כהישג וגם תומכי התוכנית המקורית עם שוקו והבובות ייקחו את המעבר יותר בקלות.

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם

2 תגובות בנושא “נחמד אבל עדיין לא בובה: השוואה בין בובה של מדינה לבובה של לילה (דעה)”

  1. ובל נשכח את הדבר שהכי חסר, הקפיצה של ירון ברלד בסוף כל תוכנית. למי שרגיל לפורמט של בובה של לילה הדבר הקטן הזה כ"כ חסר, וזה נראה כאילו חסר הפאנץ' של כל התוכנית. אבל מובן שזה לא אפשרי כשברלד שייך לנבחרת של ארץ נהדרת.
    ותיקון קטן. בובה של מדינה לא מגיעה במקום בובה של לילה אלא בנוסף. האנשים המוכשרים האלה עובדים גם על עונה רביעית של בובה של לילה ואפילו התחילו לצלם כמה מערכונים.

  2. ברלד באמת חסר, אבל מצד שני אם הוא מגיח בסוף זה היה נראה כמו "בובה של לילה" רק בערוץ 10. מסכים איתך שחסר משהו חזק בסוף, לפני הזמר/להקה שמופיעים.
    "בובה של מדינה" לא מגיעה במקום "בובה של לילה", אבל בדצמבר כבר הם היו אמורים להעלות תוכניות ומשום מה זה מתעכב. יכול להיות שבגלל העומס שביצירת שתי תוכניות במקביל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *