נובאק ג'וקוביץ' – אישיות גדולה, ספורטאי גדול

ישנם אלמנטים שונים שמאפיינים ספורטאי גדול בדורו, אותם אלמנטים חוצים לעיתים את גבולות הספורט, כלומר, הם מתבטאים במעשים שמחוץ למגרש ולעיתים גם בכאלה שמשתלבים בצורה מיוחדת על המגרש ומחוצה לו.

נובאק ג'וקוביץ' הוכיח לנו באופן סופי שמעבר להיותו שחקן הטניס מספר 1 בעולם הוא גם בנאדם גדול. ראינו בעבר את היכולת שלו לבדר את הקהל תוך כדי משחק באמצעות חיקויים שונים ושמונים, וראינו אותו מקבל את האהבה וההערצה של בני עמו אליו כי הוא באמת משהו מיוחד – בסרביה מולדתו, וגם מחוצה לה. אבל מה שקרה אתמול בטורניר מונטה קרלו הוא מה שמאפיין את הגדולים ביותר – שעות ספורות לפני משחקו בשמינית הגמר מול אלכסנדר דולגופולוב, התבשר נובאק ג'וקוביץ' על מותו של סבו, ג'וקוביץ' פרץ בבכי אך לאחר מכן בחר להופיע למשחק.

כשהוא נמצא בפיגור של מערכה אחת נראה היה שהאירוע הזה מונע ממנו להתרכז ולהציג את יכולתו הרגיל (איך אפשר להאשימו?). אך כאמור שחקנים גדולים ניחנים בתכונות גדולות וחשובות, כזה הוא נובאק ג'וקוביץ' – נחוש בדעתו, אמיץ, בעל תושייה וקור רוח. ג'וקוביץ' המשיך לשחק ולא נשבר, ביצע מהפך מרשים וניצח את המשחק. את המשחק הזה הוא שיחק למען סבו, ההתרגשות אצלו הייתה גדולה ואפשר היה להבחין בכך מיד בסיום המשחק כשהוא פורץ בבכי פעם נוספת.

ג'וקוביץ' התגבר על כל המחשבות הקשות, ניקה את ראשו לאחר אותה מערכה ראשונה בה נקלע לפיגור, והבין שאת המשחק הזה הוא חייב לנצח – בשביל סבו. כי בעצם לשם כך הוא עלה על המגרש מלכתחילה והפסד במשחק רק יעכיר את האווירה ואת הרגשתו האישית, של הקרובים אליו ושל הקהל כולו. הוא עשה מעשה ששמור לגדולים באמת, כשהתמודד על המגרש בדרך יוצאת דופן עם מה שקרה מחוצה לו. הוא לא הרכין את ראשו אלא נלחם בגאווה עד הסוף המתוק – אך מעט מר של אותו משחק.

כרגע נובאק בחר להמשיך את ההתמודדות שלו בטורניר למרות מות סבו. ג'וקוביץ' היה מאוד קרוב לסבא שלו, ולכן זה לא פשוט בשבילו להמשיך לשחק בטורניר, אך אין זה משנה, כי את שלו הוא כבר עשה בכך שלא ויתר על מה שהוא כל כך אוהב כאשר דבר כל כך גדול ובעל משמעות מעיק עליו. אם יצליח להגיע עד הסוף ואף יזכה בטורניר זה רק יגביר את התחושה שקרה פה משהו עוצמתי ובלתי נשכח באירוע ששילב ספורט ואנושיות.

2 תגובות בנושא “נובאק ג'וקוביץ' – אישיות גדולה, ספורטאי גדול”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *