אלכסנדר הגדול

אלכסנדר דולגופולוב , טניס , טורניר ווימבלדוןהטניסאי האוקראיני אלכסנדר דולגופולוב בן ה-22, מצד אחד כישרון גדול אך מצד שני חסרים לו כמה ברגים בראש (בדומה לדודי סלע) פתח את הקריירה בעצלתיים, אבל כשהחל לקחת את עצמו בידיים (מה שלא הפריע לו להרגיז עם שלם בדרך) הגיע עד למקום ה-21 בעולם. בווימבלדון דולגופולוב יכול לעשות צעד נוסף להשגת המטרה ואולי בדרך גם לפייס קצת את האוקראינים.

אלכסנדר דולגופולוב (המכונה "הכלב" כקיצור לשמו הארוך) היה מוזכר בתקשורת הספורט הישראלית (אם בכלל) במשחקיו נגד טניסאים ישראלים בטורנירים נחותים (טורנירי צ'אלנג'ר). אלכסנדר דולגופולוב תמיד נחשב לכישרון גדול, והיותו בנו של אולכסנדר דולגופולוב טניסאי עבר וגם מאמנו לשעבר של גדול הטניסאים האוקראינים בכל הזמנים אנדריי מדבדב (שדורג בשיאו במקום הרביעי) רק הגדילה את הציפיות ממנו, אבל חרף כישרונו הרב לא הצליח להתקדם משמעותית למרות שאנשי טניס רבים סימנו אותו ככישרון מבטיח, ביניהם המאמן האוסטרלי הבכיר ג'ק ריידר. ההתקדמות המיוחלת הגיעה לבסוף כשהחליט למנות את ריידר למאמנו ומאז הוא רק שועט קדימה.

התוצאות הגיעו מהר מאוד: באליפות אוסטרליה הפתוחה הגיע אלכסנדר דולגופולוב עד לרבע הגמר כשהוא מנצח שחקנים כמו ג'ו ווילפריד צונגה (שניצח את נדאל לפני מספר ימים) ורובין סודרלינג, ומפסיד רק לאנדי מארי. האוקראיני המשיך בהתקדמות והגיע לחצי גמר טורניר החימר באקפולקו, לרבע גמר טורניר ניס ולעוד מספר טורנירים מכובדים בהם הפסיד לשחקנים בכירים כמו דויד פרר ורפאל נדאל.

אבל לא הכל ורוד בחיים של "הכלב", הוא אומנם השתפר על המגרש אבל הראש הלך לכיוונים אחרים. הנפגע העיקרי הוא העם האוקראיני שמשתוקק לראות את הטניסאי הבכיר שלו מוביל את נבחרת הדייוויס להצלחות. עד היום, דולגופולוב שיחק רק פעמיים במדי הנבחרת האוקראינית, עמה הוא ניתק קשר בשנים האחרונות.

ה"כלב" (שיש הטוענים שהכינוי הוא לא רק בגלל קיצור שמו אלא גם בגלל אישיותו), דורש מענקים כספיים לא הגיוניים מהתאחדות הטניס האוקראינית, שכמובן לא יכולה להיענות לדרישותיו. אלכסנדר דולגופולוב אף הצהיר כי הוא אפילו שוקל להחליף אזרחות בכדי להרוויח כסף כשחקן דייוויס במדינה אחרת (כמו שעשה אנדריי גולובב הרוסי שעבר לקזחסטן) ונראה שהכוכב האוקראיני רציני מאוד בעניין הזה, מה שכמובן מעורר סערה באוקראינה. נשיא ההתאחדות האוקראינית, ואדים שולמן אף טען כי "הכלב" מנסה לסחוט את ההתאחדות.

מבחינת סגנון משחק ויכולות, אלכסנדר דולגופולוב הוא אחד השחקנים המגוונים והפחות צפויים בסבב. יש לו הרבה סוגי מכות בהן הוא מצטיין, בחירת החבטות שלו תוך כדי משחק והנקודות שהוא משיג מזוויות בלתי אפשריות מפתיעות כל אחד. הוא אחד השחקנים היותר התקפיים בסבב, מה שעולה לו הרבה פעמים בהפסדים מוזרים ולא צפויים ובמקביל הופך אותו לשחקן גדול שמסכן כל יריב, מה שבא לידי ביטוי כשהוא משיג ניצחונות מרשימים כמו שעשה באליפות אוסטרליה האחרונה (ניצחונות על סודרלינג וצונגה). בשורה התחתונה מדובר בשחקן שנותן שואו אדיר וכל חובב טניס היה רוצה לצפות בו משחק.

להמר על תוצאות המשחקים שלו? זה כבר מסוכן הרבה יותר. אבל מה שאין לגביו ספק זה שהסבב המקצועני הרוויח שחקן מרתק המשחק טניס יפיפה. בווימבלדון נוכל לחזות בו. ינצח? יפסיד? מה שבטוח יהיה מעניין.

לטור רוג'ר פדרר או פיט סמפראס? מי הגדול מכולם?
לטור שיבת המלך
לטורים נוספים בקטגורית טניס
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *