מתקלחים בבוקר או בערב? הנה התשובה המדויקת לפי המדע

האם אתם אוהבים להתקלח בבוקר או להתקלח בערב? ובכן, למדע יש את התשובה המדויקת מתי כדאי לכם להתקלח.

אתם יודעים שהנושא יגרום לויכוח מכיוון שתמיד יהיה מישהו שיגיד שהזמן הטוב ביותר להתקלח הוא בערב, כשמישהו אחר בקבוצה יגיד שהזמן הטוב ביותר הוא בבוקר. אבל עכשיו הויכוח מגיע לסיומו מכיוון שהמדע ענה על השאלה עבור כולנו.

מוכנים?

לפי המדע, אתם צריכים להתקלח בבוקר אם…

יש לכם עור שמנוני

מסתבר שמקלחת בבוקר במקום בערב היא טובה עבורכם אם יש לכם עור שמנוני, מכיוון שהשמנוניות מצטברת בלילה והאדים מהמקלחת זו הדרך הטובה ביותר לנקות את הנקבוביות.

אתם אנשים יצירתיים

אומרים שמקלחת דומה מאוד למדיטציה מכיוון שאתם נכנסים למצב 'גלי מוח אלפא', שזה הזמן הכי טוב לחשוב על רעיונות. כך שאם תתקלחו בבוקר לפני העבודה, המוח היצירתי שלכם יתחיל לפעול.

אתם מתקשים להתעורר בבוקר

אם אתם מתנהגים כמו זומבי בבוקר ולא מצליחים להסיר מעצמכם את השעון המעורר, מקלחת היא רעיון טוב כדי לגרום לכם להתעורר. מחקרים הראו שמקלחת בבוקר מעוררת אתכם, ואפילו מתחילה להפעיל את חילוף החומרים. מסתבר שאם בדקות האחרונות של המקלחת המים יהיו קרים, כך תישארו עירניים יותר לקראת סוף היום.

אתם עושים התעמלות מוקדם בבוקר

לא הייתם רוצים ללבוש על עצמכם את הבגדים לעבודה אחרי שהזעתם ולא התקלחתם. פשוט וקל.

shos



אתם צריכים להתקלח בערב אם…

אתם מתקשים להירדם

אז אתם יודעים איך מקלחות יכולות לעורר אתכם בבוקר? הן גם יכולות לעזור לכם להירדם. כריסטופר ווינטר, רופא באקדמיה האמריקנית לרפואת שינה והמנהל הרפואי במרכז השינה בבית החולים מרתה ג'פרסון אמר,

"ההתקררות המהירה אחרי שאתם יוצאים מהמקלחת או האמבטיה נוטה להיות אפקט שמעודד שינה טבעית. אז זאת דרך נחמדה 'לעבוד' על הגוף שלכם שיחשוב שהגיע הזמן לישון".

יש לכם עור יבש

אם העור שלכם יותר יבש משמנוני, מקלחת אחרי העבודה בערבים היא הדבר הטוב ביותר עבורכם. הדרמטולוגית טניה קורמילי, אמרה ל Yahoo Health:

"מקלחת בבוקר מומלצת רק לאנשים עם עור שמנוני, ולא לאנשים שסובלים מאקזמה או עור יבש".

אתם אוהבים שהמצעים שלכם נקיים

אין דבר מגעיל יותר עבור המצעים שלכם מאשר להיכנס למיטה אחרי יום עבודה של זיעה, חיידקים וכו'. אם אתם אוהבים את המצעים שלכם נקיים, מקלחת לפני השינה היא הדבר הטוב ביותר.

היום שלכם מלא בלכלוך

בואו נגיד שאתם נגרים או עוסקים בעבודת פיזית – אם אתם מזיעים כל היום ומתמלאים באבק ולכלוך, אתם רוצים להיכנס נקיים למיטה.

אם אתם עובדים במשרד, הנסיעה ברכבת, באוטובוס – סביבה מלאה בחיידקים ומזהמים אחרים…אתם תרצו להתקלח בערב כדי להיפטר מכל זה ולנקות את הנקבוביות.

אז מתי אתם מקלחים, בבוקר או בערב? ספרו לנו בתגובות למטה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *