משייט עם רגליים על הקרקע

הוא אחד הכוכבים העולים של עולם האתלטיקה. קיראני ג'יימס מגרנאדה, רק בן 19 וכבר אלוף עולם ומסומן כאחד ממלכי המסלול. בראיון אישי הוא מספר על דרכו לצמרת, ההסתגלות למכללות והעתיד המזהיר. קינג ג'יימס של האתלטיקה לפניכם.

בכתבה שפורסמה לא מכבר הוא קיבל את הכינוי "קינג ג'יימס" של האתלטיקה, אז במקביל ללברון המוכר שזהר בגיל צעיר, גם קיראני המוכר פחות, עשוי להגיע למקומות בהם שמו יהיה שגור בפי כל.

למרות השיוטים על המסלול, הכוח האימתני והמתפרץ בסוף הריצה, וההשיגים המוקדמים, ג'יימס בעיקר ממוקד, צנוע ויודע כי עליו לעבוד בכדי להמשיך ולהתקדם.

קיראני, אחרי ההצלחה אפשר להגיד שג'יימס זה לא רק לברון? "זה נחמד, אבל אני לא מנסה להשוות עצמי לאחרים כמו שאני נוהג תמיד לומר".

מה מביא אותך לכאלו תוצאות והצלחות? "אני חושב שהרבה עבודה קשה, אמונה וגם להישאר צנוע".

מגיל צעיר נחשבת לכוכב עולה. הציפיות הלחיצו אותך? "נכנסתי לתחום רק בכדי להשיג מלגה ולהתקדם, התחריתי בתחרות אזורית והגעתי שם להצלחה. מאז פשוט הגיעה נסיקה, אבל לא נלחצתי".

איך התמודדת עם הציפיות ממך? " פשוט מנסה להישאר צנוע, ותודה לאל על מה שהשגתי עד כה. ככה אני מתמודד עם הציפיות".

החלטת בגיל צעיר לעבור לקולג' בארה"ב (אלאבמה), אתה חש שיפור בתוצאותיך מאז? "בהתחלה היה קשה להתרגל ולעשות התאמות לרמות שבקולג', אך אני מרגיש הרבה יותר נינוח כעת ומשתפר בייחוד בפן זה".

בכדי להיות אתלט מצליח אתה זקוק לדעתך לתנאים שיש בארה"ב? "לא בהכרח. הוכח כי אתלטים מכל מקום ברחבי העולם יכולים להצליח, אבל בכדי לשלב השכלה יחד עם אתלטיקה זה המקום האידיאלי ללא ספק".

מה מייחד את האתלטים מהאזור הקאריבי? יש בכם משהו מיוחד? "לא חושב שזה משהו מיוחד. זה תלוי בהתנהלות של האתלט עצמו, ואנחנו כנראה יודעים איך לנהוג".

אתה האתלט הכי מבטיח מאז ימיו של מייקל ג'ונסון על מסלול ה-400 מטרים. תצליח להגיע לשיאיו? "אני רק מנסה לשפר את התוצאות שלי בכל מפגש. אם זה קורה מה טוב, אך אני לא יכול להבטיח דבר".

הגעת לפסגות כבר בגיל צעיר. מה ההבדלים המשמעותיים בין הטופ של האתלטיקה לגילאים הללו? "ההבדל המשמעותי הוא שעכשיו אין מגבלות גילאים. אני מתחרה עם צעירים ומבוגרים יותר יחד אז זה כמובן מה שעושה זה להרבה יותר איכותי וקשה".

ראינו עוד אתלט מארצך (רונדל בארתולומאו) מצליח ברית ה-400, זה נתן לך דחיפה מסוימת להישגים? "יש בזה משהו. רונדל הוא ספורטאי גדול ויש לנו עוד כמה עם הרבה כישרון".

הפתיע אותך להיות כוכב בר בגיל 19, או שדמיינת את זה כך? "לפעמים אני חושב על שכן, אבל למען האמת אסור לי כרגע להיות מופתע או נרגש מידי עם המצב הנוכחי, עליי לעשות את הטוב ביותר".

מה המטרות שלך לעתיד, ובפרט לאולימפיאדת לונדון 2012? "רק לנסות ולשפר את הזמן שלי. כל עוד אני עושה את זה, הסיכוי שלי למדליות גם באולימפיאדה וגם באליפויות העולם הולך וגדל".

 

נתקלנו בבחור צנוע, שלא אוהב השוואות לאחרים, ומנסה להתרכז בעיקר בהישגיו עצמו בדרך להיות כוכב גדול. האמת עם דרך ההתנהלות הזו, השמיים הם הגבול עבור ג'יימס. כנראה שהוא באמת יודע כיצד להתנהל.

פורסם לראשונה בכתובת: ggathletics.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *