מחקר חדש קובע: תלונות גורמות למוח שלכם להשתנות בצורה שלילית

התלוננות יכולה להיות החבר הכי טוב שלכם או האויב הכי גדול שלכם. תלונה היא כמו הצעד הראשון. זה משהו משחרר. היא מאפשרת לכם לחשוב בקול ולערב אנשים אחרים. הצעד הבא הוא פתרון.

אבל מה קורה כשזרק תלונות ובלי פתרון או פעולה? מה קורה כשהכל שלילי?

המוח הוא איבר מורכב. כל כך מורכב שאנחנו לא מבינים לגמרי איך הוא עובד. הוא תמיד לומד, מחדש, ויוצר דרכים חדשות, דרכי מחשבה חדשות, מציאות חדשה. כאשר המציאות שלכם שלילית, המוח שלכם בונה דרכים שליליות, משנה את מבנה המוח.

brtb

"סינפסות שפועלות יחד מחוברות יחד", אומר סטיבן פרטון, מדען מחשבים ופילוסוף שחקר את מערכת היחסים בין תלונות למבנה המוח. בסופו של דבר שליליות מולידה שליליות.

העיקרון פשוט מאוד: בכל רחבי המוח שלכם יש אוסף של סינפסות המופרדות על ידי חלל ריק שנקרא השסע הסינפסי. בכל פעם שיש לכם מחשבה, סינפסה אחת שולחת כימיקל דרך השסע לסינפסה אחרת, וכך בונה גשר שאות חשמלי יכול לעבור, נושא עמו את המטען הרלוונטי ואת המידע שאתם חושבים עליו.

בכל פעם שהאות החשמלי מופעל, הסינפסות מתקרבות אחת לשנייה על מנת להקטין את המרחק שהאות צריך לעבור. המוח מחווט מחדש את את המעגל החשמלי שלו, משנה עצמו פיזית, כדי לגרום לסינפסות הנכונות לעבוד יחד בקלות ולחלוק קשר כימי כדי שהמחשבה תוכל לצאת אל הפועל בקלות יתרה.

אז עכשיו שאתם יודעים זאת, תחשבו על דברים טובים ושמחים, ודברים טובים יקרו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *