מחקר חדש קובע: זאת כמות הפעמים שאנחנו באמת צריכים להתקלח בכל שבוע

מקלחת. עבור רובנו היא דבר נפלא, חלק אינטגרלי מהרוטינה היומיומית שלנו. כן, יומיומית. אבל אולי תופתעו לשמוע: שלפי מחקר חדש, שיתכן ו'יומיומית' זאת לא התדירות האופטימלית.

מסביב לעולם התדירות של מקלחות משתנה בין מדינה למדינה, או בין מקום למקום. אז זה לא ממה הפתיע לקרוא את מה שהיה למדענים הללו להגיד בנושא.

אני חושב שבסופו של דבר, זה תלוי בכל אחד שמחליט בעצמו מה נכון עבורו. אבל לפי החוקרים, מסתבר שכדאי לנו להוריד את כמויות המקלחת שאנו עושים.

מקלחת מדי יום היא נורמה מערבית שנולדה בארצות הברית בגלל סיבות היסטוריות.

ועדיין, זאת דרך נפלאה להתעורר בבוקר, או להרגיש רעננים אחרי יום עבודה ארוך. וכמובן, אין דבר טוב ממקלחת ארוכה אחרי אימון ארוך ומפרך. אבל האם פעם חשבתם טוב טוב על כמות הפעמים שאתם באמת צריכים להתקלח?

לפי רופאי העור ג'ושוע זייכנר וראנלה הירש, מקלחות יומיות הן תופעה תרבותית וזאת הסיבה שרובנו מתקלחים מדי יום – ולא סיבה היגיינית או בריאותית.

"אנחנו מתקלחים יותר מדי, וחשוב להבין זאת. הסיבה העיקרית שאנו עושים זאת היא נורמה חברתית", אמרה הירש.

לפי הרופאים, יתכן וכמות המקלחות שאנו עושים מזיקה לנו יותר מאשר מועילה. מים חמים יכולים לייבש ולגרות את העור ולשטוף את הבקטריות שנמצאות באופן טבעי בעור שלנו – בקטריות שטובות לנו. המים יכולים לגרום גם לסדקים קטנים בעור שבסופו של דבר יכולים להוביל לזיהומים.

snf

הסיבה למקלחות בתדירות יומיומית קשורה לפרסומות, אומרים הרופאים, שהחלו להופיע בזמן שהסבון הוכר לציבור בארצות הברית. המסר בפרסומות היה "השתמשו בשניים – כדי להיות יפים".

"האמריקנים היו הרבה יותר תמימים מאשר אירופאים לדברים האלה", אמר אחד המדענים.

שני החוקרים אמרו גם שילדים קטנים לא צריכים להתקלח בכל יום. להיות חשופים ללכלוך ובקטריות בגיל צעיר הופכים אותם לפחות רגישים לבקטריות וזה מחזק את המערכת החיסונית שלהם. לא נשמע הגיוני – אבל תאמינו או לא, פחות מקלחות לילדים = ילדים חולים פחות..

החוקרים הגיעו למסקנה שמקלחת צריך לעשות כל יומיים או כל שלושה ימים

את החלקים הכי 'מגעילים' בגוף שלנו – הפנים, בית השחי, מתחת לשדיים, איברי המין, והעכוז, אפשר לשטוף באופן פרטני, כך לפי זייכנר.

מומלץ גם ללבוש תחתונים חדשים מדי יום; מחקר אחר קבע שאנחנו מורידים הרבה יותר לכלוך על הבגדים שלנו מאשר במקלחת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *