מחקר חדש מסביר איך הורים יוצרים ילדים נרקיסיסטים

נרקיסיזם היא הפרעת אישיות שמשפיעה על יותר ויותר אנשים בכל דור. נרקיסיסטים הם אנשים שמאוהבים בעצמם, וקשה להם להרגיש אמפתיה כלפי אחרים.

כולנו פגשנו לפחות אדם אחד כזה במהלך חיינו, ולמרות שהם מעצבנים מאוד, רק מעטים מהם נהיים מסוכנים.

כדי להבין מה גורם לזה, 565 ילדים בגילאי 7-11 וההורים שלה לקחו חלק במחקר חדש. זאת הפעם הראשונה שמחקר כזה מתבצע כדי לאבחן ספציפית את הסיבות המרכזיות לנרקיסיזם. התוצאות היו ברורות מאוד.

mek

הורים שהעריכו יתר על המידה את הילדים שלהם או לא העריכו ילדים אחרים, בגילאי 7-11, היה להם סיכוי גדול יותר לגדול ולהיות ילדים נרקיסיסטים. בלי התערבות, הילדים הללו עלולים לגדול ולהיות מבוגרים שמרוכזים רק בעצמם.

"כאשר הורים רואים בילדים שלהם אנשים יותר חשובים מאחרים ושמגיע להם יותר מילדים אחרים, הם עלולים לספוג את נקודת המבט הזאת שהם אינדיבידואלים נעלים, נקודת מבט שהיא מהות הנרקיסיזם", כתבו החוקרים שפרסמו את המחקר ביום שני ב Proceedings of the National Academy of Sciences. "אבל כאשר הורים מתייחסים לילדים שלהם עם חיבה והערכה, הם יספגו את נקודת המבט שהם אינדיבידואלים מוערכים, נקודת מבט שהיא מהות ההערכה העצמית".

זה החלט הגיוני. התאוריה הרווחת היא שנרקיסיסטים מיוצרים בבית שאין בו יותר מדי אהבה והערכה. זה הגיוני שילדים מלמדים את הילדים שלהם שהם מיוחדים והם לוקחים זאת ללב, מאמינים שמגיע להם ושהם טובים יותר.

החוקרים הצליחו למצוא תגליות חשובות אבל לא הצליחו להצביע על הנקודה שגורמת לילדים להיות נרקיסיסטים בניגוד לילדים עם בטחון עצמי. להראות חיבה לילד ולהגיד לו שהוא מיוחד לא יכולה להיות הסיבה היחידה. הם התחילו להצביע על גורמים ולקשר טוב יותר את ההשפעות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *