מדעי הרגל: כדורגל, לא לטיפשים בלבד (דעה)

אז כדורגל הוא משחק פשוט? כזה ש"כל ערס יכול להצליח בו" ?   אם כן, איך זה שלקחו ארבע שנים כדי לעצור את ברצלונה של מסי? ואיך זה שפתאום באיירן החליפה אותה בתפקיד הדורסת האירופית? התשובה לא יכולה להיות פפ גאורדיאולה, כי גם עם יופ היינקס הבווארים היו קבוצה אימתנית לא פחות ממה שהם עכשיו.

שתי האפשרויות נראות הגיוניות ונכונות. האחרונה קצת יותר. הענף וההבנה שלו התפתחו עם השנים. בכדורגל המקצועני מאמנים טסים לחו"ל להשתלמויות, משתמשים בטכנולוגיות חדישות ונעזרים בידע שנצבר במשך למעלה ממאה שנות כדורגל. פעם זה היה משחק מאוד פשוט, בלי טקטיקות מסובכות. יש בונקר ויש משחק התקפי. הכדורגל לא היה טכני ולפעמים גם לא מקור הפרנסה היחידי של העוסקים בו. מין הסתם זה גם חלחל אחר כך למגרש עם תופעות לוואי של עייפות פיזית ומנטאלית.

תחום נוסף שאפשר לראות אצלו התקדמות אלו שידורי הטלוויזיה והרדיו, עם צירופם של הפרשנים לשידורים החיים. כבר אין רק שדר שמתאר איזה שחקן עם הכדור, אלא יש הסברים מפורטים שגורמים לנו להבין יותר לעומק את מה שאנחנו רואים. הפעם אני מבטיח לא לרדת על אותם אנשים, לשם שינוי.

יכול להיות שהתשובה לשאלה בה אנחנו עוסקים היא משהו באמצע. הכדורגל פשוט ועממי, רק ברמות הנמוכות. במשחק בשכונה, כששחקן יריב מבקיע ומבקיע, מצמידים לו שמירה אישית. אחד כזה שידבק אליו כל הזמן. אם המגן סביר אז גם סביר להניח שהתפוקה של התוקף תרד משמעותית. ואת זה מספר לכם מניסיון שחקן קט רגל רע ששיתק חלוץ מריח שערים. לעומת זאת, בשביל לעצור את מסי, או אפילו עומר דמארי, צריך יותר מזה. שמירה צמודה או כפולה (רק על הראשון, לא צריך להיסחף) תאפשר יתרון מספרי לקבוצה שלו ושטחים מתים שאפשר לנצל להבקעת שערים.

קשה לשחק כדורגל פשוט ולהצליח, כי אז הכול שקוף והיריב ידע מה הצעד הבא שלך ויעצור אותך. נדרש תחכום, גם אם זה לא בדיוק מתאים למשוואת הכדורגלן הטיפש שיוצא עם דוגמנית ובקושי סיים תיכון. אין לי ספק שמאמן בבונדסליגה מתכונן במשך ימים שלמים, כל יום כמה שעות, לקראת המשחק במחזור הקרוב. הוא רואה משחקים בוידיאו, מחפש שחקנים בולטים ונקודות תורפה אצל היריבה. הוא רואה במה הם חזקים. איך האווירה במשחקים הביתיים שלה. אחרי שהוא מסיים את הכל הוא מתאים את הקבוצה שלו כדי שתתמודד בצורה הטובה ביותר שהיא יכולה מול אותו יריב X, ואז הוא מעביר את כל החומר לשחקנים שלו באימונים. לא כזה פשוט אחרי הכול.

אפשר לחשוב על אינסוף עבודות קלות יותר מלהכין קבוצה למשחק. מפועל ייצור ועד טכנאי מחשבים. חקלאי ובנקאי. בחלק גדול מהזמן גם המאמן הממוצע היה מסכים להתחלף איתם, כשצולבים אותו אחרי תוצאות לא משכנעות, לפעמים בודדות בלבד.

אולי עם הזמן, כשאנשים יתייחסו יותר ברצינות לכדורגל, המעמד שלו יעלה. הוא יהפוך ליותר ממשחק פופולארי עם דעה קדומה שהוא דורש חצי תא במוח, ויסתכל מהבחינה הזאת בלבן של העיניים לענפים כמו טניס וכדורסל. במוזיקה מה שהכי אהוב הוא בדרך כלל רע וממוסחר מידי, בספורט זה שונה.

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם

One thought on “מדעי הרגל: כדורגל, לא לטיפשים בלבד (דעה)”

  1. עבור הצוות המקצועי כמובן שנדרשת חשיבה עמוקה ומפותחת על זה אני מסכים , אבל עבור השחקן הפעיל , חצי התא במוח הוא אינו חובה , כמובן שאם הוא נמצא (ויותר ממנו) הוא יתרון שוב , הוא לא חובה כלל וכלל . אני מעבר לבטוח שלדמארי אין תואר במדעי המחשב וליניב קטן אין תעודת הצטיינות על הישגים לימודיים גבוהים. הצוות המקצועי הוא זה שחושב עבור השחקנים , הוא זה שאמור לקבוע את תצורת החשיבה בסופו של דבר של השחקן על המגרש.
    כשחקן אתה לא צריך להיות "חכם" בשביל להיות שחקן טוב , אין קשר בין השניים , כמובן שאם אתה חכם יש לך יתרון על השאר .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *