זה מה ששירותים של מטוס עושים עם כל הפסולת שמצטברת במהלך הטיסה

בטיסות ארוכות ומתישות, בזמן שאתם צופים באנשים הולכים במעבר לשירותים, וודאי תהיתם לאן כל הנוזלים והדברים האחרים שאנחנו מוציאים מגיעים. ובכן, יש לנו את התשובה בשבילכם.

מערכות תעופה ישנות הסתמכו על נוזל סניטרי כחול שהיה נפטר מהפסולת, אבל מסתבר שזה היה נוזל והיה גורם לגושי קרח קפואים ודברים לא נעימים בבטן המטוס.





במטוסים המודרנים, שמתמודדים עם כ 1000 הורדות מים בשירותים בכל טיסה, יש להם אסלה מצופה עם טפלון (כמו מחבת שלא נדבקים אליה דברים), והם משתמשים בשאיבה עצמתית ביותר כדי לשטוף את תכולת האסלה.

הפסולת טסה דרך צינור מהר יותר ממכונית פורמולה 1 ומגיעה בסופו של דבר למיכלי ענק שנמצאים בחלק האחורי של המטוס.

ברגע שהמטוס נוחת, המשאית האדירה המכונה 'משאית הדבש' – רכב שעוצב ומיוצר במיוחד שיכול להחזיק כ 3000 ליטר של פסולת – מגיע כדי לקחת את כל הקקי מטוסים למקום אחר.

הבחור בר המזל הזה קיבל את המשימה לחבר בזהירות את הצינור שיכול לשאוב 3000 ליטר של פסולת תוך 10 דקות בלבד.





לאחר מכן משאית הדבש מגיעה למתקן סילוק שם היא חונה מעל צינור ביוב עצום, פותחת את השסתום ונותנת לכוח המשיכה לעשות את השאר.

אז הנה, למדתם משהו חדש היום. אתם יכולים לצפות בכל התהליך בסרטון למטה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *