זה מה שעושים לפילים שמופיעים בקרקסים. זה הדבר הכי עצוב ומזעזע שראיתי

יום שגרתי בשמורת פילים בפלורידה, ארצות הברית: גור פילים צעיר נקשר לקרקע ומוקף שומרים שמכים אותו עם חבלים ואבנים. בלתי נתפס שהמראות הזוועתיים הללו מתרחשים במסווה של 'הגנה על פילים'. האמת היא שמאחורי המעשים האכזריים האלה נמצאת תעשיית בידור מסורתית.

yy1

המפעיל של המרכז הוא שייך לקרקס האחים רינגלי שמשתמשים במתקנים כדי להרביע ו'לאלף' את פילי הקרקס. בתמונות, אפשר לראות איך הפילים מופרדים באופן מיידי מהאמא שלהם לאחר הלידה ו'מאלפים' אותם למופיע קרקס.

yy2



בחלק מהאימונים הם משתמשים במכשיר אכזרי בשם 'אנקוס' שנועד לדרבן את החיה. בקצה אחד של המכשיר הזוועתי הזה יש 2 להבים, אותם מחדירים ישר אל תוך העור הרגיש של הפיל. התמונות הן הוכחה עצובה לעינויים הפיזים והמנטליים שהפילים עוברים עם המכשיר האיום הזה. בחלק ממדינות ארצות הברית המכשיר הזה הוצא אל מחוץ לחוק.

yy3

התהליך הזה כל כך מחריד שלא מעט פילים מתים במהלכו. גור בן 8 חודשים בשם ריקרדו, הורדם לאחר שנפל מפלטפורמה במהלך האימונים שלו ושבר את שתי רגליו. כמה שנים לפני כן, פיל בן 3 טבע למוות אחרי שברח מתוך פחד אחרי כל העינויים שעבר.

yy4



בגלל מקרים כאלה, ובגלל התמונות שפרסם מאלף לשעבר שעבד במקום, סם הדוק, קרקס האחים רינגלי הפסיק את תכנית הפילים שלו. הפילים שכבר לא משתתפים בקרקס נשלחו בחזרה לשמורת הפילים בפלורידה, אך לא ידוע אם הם עדיין עוברים אילוף ואימונים. בכל רחבי העולם פילים ממשיכים לספוג התעללות קשה על ידי אנשים רעים שמנצלים אותם בשביל להרוויח כסף. כמו למשל תעשיית טיולי הפילים בתאילנד – שם הפילים עוברים התעללות פיזית ומנטלית קשה ששוברת את רוחם.

yy5

כל עוד ישתמשו בבעלי חיים בשביל לספק בידור לבני אדם, אנחנו נמשיך לראות תמונות ומראות זוועה כמו אלה. יש ארגונים ועמותות רבות הפועלות למען שחרור בעלי החיים הללו, ובהחלט שווה לתמוך בהם. כאן וכאן.

התמונות למעלה, כמה שהן מזוויעות ומחרידות, הן אולי צעד ראשון לקראת משהו טוב יותר. שתפו את הכתבה על מנת להראות לכולם מה באמת קורה מאחורי דלתיים סגורות של תעשיית הקרקסים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *