זה מה שיקרה לגוף שלכם אם תאכלו שלושה תמרים ביום

האם תהיתם פעם מה יקרה לכם אם תתחילו לאכול תמרים באופן קבוע? סביר להניח שלא. רוב האנשים חושים על תמרים רב בט"ו בשבט ובטח לא חושבים על התועלות הבריאותיות שלהם. אבל תמרים הם בהחלט נפלאים והפרי הקטן הזה יכול לספק תועלות בריאותיות רבות. אם תתחילו לאכול שלושה תמרים ביום, זה מה שיקרה לכם.

מלא בחומרים מזינים

הדבר הראשון שתבחינו הוא שלתמרים יש יתרונות תזונתיים. אתם לא צריכים לקחת את כל הויטמינים הללו כשאתם אוכלים שלושה תמרים ביום. הם מכילים נחושת, אשלגן, סיבים, מנגן, ויטמין B-6, ומגנזיום.

תמרים משפרים את מערכת העיכול

תמרים הם מזון נפלא למערכת העיכול. אם אתם סובלים מבעיות כמו עצירות, תסמונת המעי הרגיש, ובעיות עיכול נוספות, תמרים יכולים לעזור. הסיבים שהם מכילים עוזרים להפחית את הסיכון לסרטן המעי ועוד. תמרים מומלצים גם לאלו שסובלים מטחורים.

tme



תמרים משככים את הכאב

מכיוון שתמרים מכילים כמות גדולה של מגנזיום – שהוא אנטי דלקתי – הם עובדים בתור משככי כאבים ועוזרים נגד נפיחות. מחקרים הראו שהמגנזיום בתמר יכול להפחית דלקות בעורקים ומפחית את הסיכון למחלות לב, אלצהיימר, דלקת פרקים ועוד.

תמרים להריון בריא

מחקר שנערך ב UST בחן כמה תמרים עוזרים בהריון ולידה. החוקרים בדקו 69 נשים והגיעו למסקנה שאם נשים אכלו תמרים בארבעת השבועות האחרונים של ההריון, הלידה הייתה קלה יותר. תמרים עוזרים גם להורדת משקל לאחר הריון.

תמרים עוזרים נגד לחץ דם גבוה ומונעים שבץ

המגנזיום שבתמר עוזר להוריד לחץ דם גבוה. כל כך הרבה אנשים לוקחים תרופות נגד לחץ דם גבוה, כשבאותו הזמן הפרי הזה יכול לעזור גם בלי התרופות. האשלגן שבתמר עוזר גם, מכיוון שהוא גורם ללב לעבוד בצורה חלקה יותר ומפחית את לחץ הדם גם.

בנוסף, התבצעו מחקרים שבדקו האם לתמרים יש השפעה על סיכון לשבץ. למעשה, היו שבעה מחקרים שהוכיחו שמגנזיום מפחית את הסיכון לשבץ ב 10% עבור כל 100 מיליגרם של מגנזיום שאתם צורכים על בסיס יומי.

המחקר פורסם ב American Journal of Clinical Nutrition והראה בבירור שתמרים יכולים להפחית את הסיכון לשבץ.

תמרים גורמים למוח לעבוד טוב יותר

התבצעו מחקרים על המרכיבים של התמר ועל הקשר שלהם לבריאות המוח והם הראו שכאשר יש לכם מספיק ויטמין B6 במערכת, המוח שלכם עובד טוב יותר. המשמעות היא שאתם מרוכזים יותר, הזיכרון שלכם טוב יותר והנגישות שלכם למידע במוח פועלת מהר יותר. תמרים עוזרים לשמור על חדות המוח.

מקור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *