זה מה יש ועם זה ננצח – על הדרך החדשה של ארסנל (דעה)

בקרוב הקבוצה שלי סוגרת שמונה שנים בלי תואר. זה לא שקודם לא זכינו בכלום, ממש לא. בשנות ה-90 ועד אמצע העשור הקודם ארסנל הייתה שם חזק עד מאוד בפריימירליג.

מאז הגביע האחרון שהנפנו אי שם לפני עידן ועידנים (פטריק ויירה הרים אותו והוא כבר פרש ממשחק) שיחקנו כדורגל מענג בניצוחו של ארסן ונגר. כמובן שאותו דבר בדיוק היה כשהוא רק התחיל לאמן את הקבוצה בשנת 1996. נעשה אז מעבר של כדורגל טכני ומהיר על הארץ מכדורים ארוכים ומלכודות נבדל. אז אוהדי היריבות היו שרות בהתגרות "בורינג בורינג ארסנל". תודה לאל שהתחלתי לאהוד את הקבוצה אחרי זה, למרות שהייתי שמח מאוד לראות את ג'ון הארטסון רודף אחרי כדורים ארוכים של טוני אדאמס.

הסיבה למחסור בתארים היא קיבעון של ונגר לקנות שחקנים צעירים ולהפוך אותם לכוכבים או לרכוש שחקנים דרג ב' בזול לאותה מטרה. הוא האמין שזה יביא לו תארים אבל המציאות עם הכסף הגדול של צ'לסי, סיטי והכוח הטבעי של מנצ'סטר יונייטד הוכיחו אחרת.

השנה אנחנו רואים ארסנל שונה באופייה. כבר פחות דאבל פאסים מרהיבים וחילופי מקומות. פחות דריסות של יריבות ויותר משחקים צמודים. מעל לכל זה אפשר לשים לב למשהו שלא היה עד עכשיו בעידן ונגר – ההגנה מאוד התחזקה. סטיב בולד, בלם ארסנל שהספיק לשחק גם תחת ונגר, מונה לעוזר מאמן. מאז אפשר לראות שהתותחנים סופגים פחות שערים ונראים טובים יותר בעורף. המגנים מתנהגים קצת אחרת ופחות פזיזים ביציאות קדימה ולא משאירים אחריהם חור באגף. לפתע יש מענה להגבהות ולכדורים הארוכים שהיריבות שולחות לכיוון היריבה. פר מרטאסקר, שחווה אשתקד עונה חלשה מאוד, מראה איכויות ושמצא את מקומו. למעט צ'לסי, אין קבוצה שספגה פחות.

אז פה נשאלת השאלה מבחינתי כאוהד הקבוצה, מה עדיף: כדורגל מעט אפור ויותר תכליתי עם תואר בשעה טובה או להמשיך במשחק האטרקטיבי ובחוסר בתארים?

ההתלבטות היא גדולה. כשאני חושב על ערבים ואחרי הצהריים של כדורגל אפור לא נהיה לי ורוד. קבוצות כאלו יש מספיק וטוב שהן לא שלי. מה שווה תואר אם אתה משתעמם כל הדרך אליו?

מצד שני, אולי אנחנו מפונקים. אוהדי ארסנל שגדלו לתוך הערסל החם של ונגר רגילים לכדורגל שווה עין. הנרי, ברגקאמפ, פירס ,אוברמארס ופברגאס אלו שחקנים אדירים שזאת זכות גדולה לראות בקבוצה שלך שבוע אחרי שבוע.

הזמנים עברו, התנאים השתנו. אולי המסקנות בהנהלה יושמו וזה מה שהכי טוב מבחינתם לעשות כרגע. יש לנו שחקנים טובים גם עכשיו. גם מבנה הגילאים בקבוצה טוב. צעירים לצד בעלי ניסיון.

אז אני מבחינתי אחמיץ מעט פנים, אפהק פיהוק אולי אבל איישר קו עם הקבוצה של בתקווה שנגיע לאן שכולם שואפים אליו.

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *