ושבו בנים לגבולם: על עונת הכדורגל שנפתחה (דעה)

טוב שהם חזרו. השעמום, החום, הלחות והעצבים שבאים עם השניים האחרונים כבר היו בלתי נסבלים. השבתות נמתחו כמו מסטיק, אמצע השבוע חיכה רק לפנות את עצמו לפנאן של חמישי-שישי ולא היה את המשחק בצהריים שיעביר את ההאנגאובר בסבבה. הספירה לאחור הסתיימה, הכדורגל שוב כאן.

הפריימירליג חזרה עם המגרשים הרטובים, המשחק המהיר והנוקשה. גם בספרד עשו ספתח כבר לפני שבוע, בארסה לא ממש השתנתה, גם ריאל, אבל תמיד טוב לראות כדורגל ברמה גבוהה. הסרייה A התחילה עם הפתעה גדולה כאשר ורונה העולה החדשה ניצחה בעזרת צמד של טוני הישן, את מילאן הגדולה. אפילו היה נחמד לקבל בחזרה את ליגת העל החלשה, אחרי שבועות של דיבורים על לוזון, טוטו ולימור לבנת. הדבר האמיתי. ראוי לציון ערוץ הספורט, שלפחות את תוכנית סיכום המחזור מעביר אצלו ולא באחד מאחיו שבתשלום.

עם מבחר השידורים הישירים בערוצים ספורט 1 ו-2, ומעט עזרה אצל המתחרים עם הליגות באיטליה וספרד, אפשר למלא את השבת בכדורגל עד שכבר מתגעגעים לפגרה. ימי ראשון גם כן מלאים, ובעזרת האינטרנט אפשר לראות משחקים בשידור חי גם אותם על המסך בסלון. "החופש הגדול" שמקבלים הכדורגלנים גורם לתהות מה הם עושים בזמן הארוך הזה. חודש וחצי-חודשיים בלי עבודה או קייטנה הם הרבה זמן. אז שותים קצת מרגריטה במיורקה, או מצטלמים עם פסל החירות בניו יורק , אבל כמה אפשר לנפוש בחו"ל? מבטן-גב אינסופי בסוף מתחיל לכאוב בבטן-גב. אולי, בעצם, זאת התקופה שה"מקצוענים" מביניהם הכי אוהבים. אפשר לבלות עד מאוחר ארבע פעמים בשבוע, לאכול כמו אחרי ארבעים שנה במדבר ואף אחד לא ישים לב כי אין אימונים.

תודו שהשם הראשון שעולה לכם עכשיו הוא ערן לוי! והשם השני ברק יצחקי! ועם או בלי אלירן עטר? אצלי הוא הופיע יחד איתו, אולי בהופעה של אייל גולן. מלך המגרש ומלך הרחבה. הפגרה ארוכה מידי וזה גם עשוי להשפיע על מהירות החזרה לכושר פיזי והחדות של הכדורגלן. במקום לעשות הפסקה בין העונות מאפריל לאוגוסט, צריך להאריך את הקאט באמצע העונה ולצמצם את מספר הקבוצות בליגת האלופות. הרמה שם תעלה והעומס קצת ירד. כולנו רעבים לכדורגל אחרי זמן כל כך ארוך, גם הספורטאים. הם יהיו רעבים גם אחרי חופשה קצרה יותר. לא צריך לרחם עליהם יותר מידי עם השכר השמן, הדוגמניות והתהילה. בשביל עבודה טובה צריך לעבוד קשה.  בין לבין, אליפות העולם באתלטיקה עם בולט לא הייתה אפילו חצי נחמה, שלא לדבר על ווימבלדון או בריכות השחייה השד ומשה גרטל יודעים איפה.

מישהו שמעטים התגעגעו וייאלצו להיפגש איתו הוא דני ניומן, או כמו שהוא מכונה-דני די נוימן. הניתוחים המעמיקים, האובייקטיביות ומשפטים נוספים שבטח ייכנסו למהדורה ה-50 של  "הוצא מהקשרו" – הכול איתנו שוב. אה, וזה עוד בלי להזכיר את השדר שאיתו- יורם ארבל. אבל עזבו שטויות, הדשא הירוק, האמיתי, הגיע. ושבו בנים לגבולם.

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *