וירוס אבעבועות קופים החל להופיע שוב – הנה הדברים שצריך להיזהר מהם

להיות בריאים זה משהו שאנו לוקחים לעתים כמובן מאליו. יום אחד אתם בכושר ופעילים, יום לאחר מכן אתם יכולים לסבול מצינון, שפעת או משהו גרוע יותר.

אחד הדברים הטובים ברשתות החברתיות זה שהן יכולות להפיץ להמונים אזהרות לגבי סכנות בריאותיות שהיו יכולות להישאר מתחת לרדאר עד שהיה מאוחר מדי. במקרה הזה, אנו מדווחים על בעיה שנמצאת כבר זמן רב, אבל לאחרונה החלה להתפשט שוב.

אבעבועות קופים (Monkeypox). זה וירוס שנמצא בדרך כלל במרכז ובמערב אפריקה, אך בשבועיים האחרונים התגלו שני מקרים, שלא קשורים אחד לשני, בבריטניה.

Wikimedia Commons

היה זה משרד הבריאות באנגליה שאישר את החדשות, כששני האנשים שחולים במחלה הגיעו מניגריה.

לפי הדיווחים, המחלה נדירה, כשברוב המקרים התסמינים הם חום, כאבי שרירים, ופריחה. אך מקרים חמורים יותר עלולים להיות קטלניים.

ניק פיל, סגן מנהל שירות הזיהום הארצי, הודה שהמקרים החדשים אינם שכיחים, אך שננקטו אמצעי זהירות כדי למנוע את התפשטות הוירוס.

"זה נדיר מאוד לראות שני מקרים בטווח זמן קטן כל כך. אנו עובדים קשה כדי ליצור קשר עם האנשים, כולל אנשי רפואה, שאולי באו במגע עם האינדיבידואל כדי לספק מידע וייעוץ רפואי", הוא אמר.

"סביר להניח שוירוס אבעבועות קופים עדיין ממשיך להתפשט בניגריה, לכן הם עלולים להדביק גם נוסעים שחוזרים מהחלק הזה של העולם", אמר פיל.

Wikimedia Commons

המקרה הראשון של אבעבועות קופים אצל בני אדם אובחן ב 1970, ושיעור התמותה עומד על 10%. הוירוס יכול לעבור מבעלי חיים לבני אדם, מבני אדם לבני אדם, דרך נוזלי גוף או אוויר.

ממה יש להיזהר?

כמו תמיד, חשוב שאנשים יכירו את התסמינים וסימנים.

במקרה הזה, התסמינים השכיחים ביותר הם חום, כאבי ראש, כאבי שרירים, כאבי גב, בלוטות לימפה נפוחות. בדרך כלל יש פריחה עם הוירוס, כזו שמשאירה פצעים.

כמובן, רבים מאלה הם גם תסמינים לבעיות אחרות בגוף, אז הכי טוב זה להיבדק על ידי רופא אם אתם מודאגים.

עזרו לנו לשתף את הכתבה. אתם יכולים להציל חיים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *