אל תשתמשו בכפפות חד פעמיות המכילות אבקה! זה מה שעלול לקרות לכם

הכפפות שאמורות להגן עליכם מסוכנות לבריאות: מינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, הודיע היום כי בכוונתו לאסור על השימוש בכפפות הכוללות אבקה, בשל סכנות בריאותיות שבאבקה.

למרות שהשימוש הולך וקטן בשנים האחרונות, הן עדיין הכפפות הפופולריות ביותר. האבקה שנמצאת בתוך הכפפה עוזרת ליד להחליק פנימה, ומפחיתה את כמות ההזעה. זה חשוב במיוחד במהלך ניתוחים כאשר ידיהם של הצוותים הרפואיים נמצאים בתוך הכפפה לפרק זמן ארוך במיוחד.

אלא שעדויות ומחקרים מצביעים על הסכנה שעלולה לגרום האבקה לגוף האדם. בין היתר עלולה האבקה לעורר תגובות אלרגיות קשות. חלקיקי האבקה עלולים להישאף לריאות הן של המטופלים והן של הצוותים הרפואיים, או לדלוף לתוך פצעים פותחים ולגרום לזיהומים חמורים ואף לנזק לאיברים פנימיים.

בשל הסכנות הללו, הודיע ה-FDA כי בכוונתו לאסור על שיווק הכפפות הללו בכל רחבי ארצות הברית ובמקביל פועל להסיר מהמדפים את הכפפות שנותרו במלאי בתי המרקחת רשתות הפארם ובתי החולים.

בהודעה שהעביר היום מינהל המזון והתרופות, נכתב כי איסור השימוש בכפפות חד פעמיות עם אבקה לא אמור ליצור מחסור, שכן בשוק קיימים מגוון כפפות חד פעמיות ללא אבקה, הן סטריליות והן חד פעמיות לא סטריליות.

ממשרד הבריאות נמסר: "נבחן בזמן הקרוב את הנושא והשלכותיו".

מקור: YNET

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *