הפתק בבקבוק העתיק בעולם נמצא בגרמניה – ולעולם לא תנחשו מאיפה הוא הגיע

הדבר היפה בניסים הוא שהם קורים במקומות הכי לא צפויים ובזמן הכי לא צפוי. קחו לדוגמא את הסיפור של הזוג הזה. זה גורם לחשוב על כמה לא צפויים ונפלאים החיים האלה שלנו.

מריאן ווינקלר, דוורית בפנסיה, הייתה בחופשה עם בעלה הורסט כאשר הבחינה בבקבוק מוזר צף ליד האי הגרמני – אמרום. היא סיפרה שבתוך בקבוק הזכוכית היה פתק עם המילים: 'שבור את הבקבוק'. "ניסינו להוציא את הפתק מהבקבוק, אבל לא היה סיכוי, אז היינו צריכים לעשות את מה שהיה כתוב", היא אמרה.

כאשר הזוג הוציא את הפתק מתוך הבקבוק הם מצאו מכתב באנגלית, גרמניה והולנדית. בפתק ביקשו מהמוצא של הבקבוק למלא מידע על מקום הימצאו של הבקבוק ועל הזמן שמצאו אותו, לפני שיחזירו אותו לאגודת הביולוגיה הימית בפליימות', אנגליה. היה כתוב שמי שיעשה כן, יתוגמל בפאונד אחד.

nk1



ברגע שהם קיבלו את הפתק מבני הזוג, החברים באגודת הביולוגיה הימית היו בשוק. הם הבינו שהבקבוק היה אחד מתוך 1020 בקבוקים ששוחררו לים הצפוני בין השנים 1904 ל 1906 כחלק מפרויקט שנועד לבחון את עוצמה הזרם בים. זה היה בתקופה בו הם ניסו להמציא דרכים לחקור מה עושים הזרמים והדגים. חלק גדול מהבקבוקים נמצאו על ידי דייגים שמשו אותם יחד עם רשתות הדיג שלהם. אחרים נסחפו לחוף, וחלק מעולם לא נמצאו. רוב הבקבוקים נמצאו תוך זמן קצר יחסית – חודשים ולא עשרות שנים.

nk2

נאמנים למילה שלהם, האגודה שלחה פאונד אחד לזוג כפי שהובטח בבקבוק. מריאן והורסט מחכים עכשיו לספר השיאים של גינס שיאשרו שזה היה הפתק בבקבוק הכי ישן שאי פעם נמצא. השיא הרשמי היום עומד על בקבוק שנמצא אחרי 99 שנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *