העתיד כבר כאן

בשבת הקרובה תפתח בדנמרק אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21. שמונה הנבחרות הטובות ביבשת יפגשו זו את זה במטרה לחשוף בפנינו את דור העתיד שלהן. רגע לפני שריקת הפתיחה של האליפות, נערוך מבט מקדים על סגלי הקבוצות ואותם כוכבי העתיד

הקיץ של 2011 הגיע ואי אפשר להישאר ללא טורניר גדול. נכון, דרום אמריקה תספק לנו החל מיולי את "הקופה אמריקה", אך חובבי הכדורגל האירופי יקבלו מנה מקדימה כבר בימים הקרובים ובשעות נוחות יותר לצפייה. גם הישראלים שלא יכולים בלי כדורגל מוזמנים לעקוב, ולראות אפילו נקודה ישראלית על הקווים, זו שבדרך כלל תרים את השלט שמורה על חילוף או תוספת זמן, לירן ליאני, יופיע באליפות הזו כשופט רביעי.

אירוח נוסח דנמרק
כמובן שהדנים בתור מארחי הטורניר סידרו לעצמם בית נוח יותר מאשר הבית המקביל, שם יפגשו הפייבוריטיות האמיתיות לזכייה. המאמן, קלד בורדינגארד שהתחנך אצל מורטן אולסן בשורות הנבחרת הבוגרת של דנמרק כעוזר, ינסה לסחוף את אותם לשלב חצי הגמר. בורדינגארד יצטרך להיעזר בחלוץ ניקי בילה נילסן, שחקן ויאריאל הספרדית, בקשר מאטי לאנד נילסן, שכבר מחוזר על ידי נוריץ' העולה החדשה לפרמייר ליג, בבלם החסון, מתיאס יורגנסן מפ.צ קופנהאגן, שכבר שיחק במדי הנבחרת הבוגרת, ובשני שחקניה של איאקס, המגן ניקולאי בוילסן, ששמו כבר נמצא בפנקסיה של מנצ'סטר יונייטד, ובקשר הצעיר, כריסטיאן אריקסן בן ה-19, שזכה בתואר הכישרון הדני הצעיר של 2011 ואף ערך למעלה מעשר הופעות במדי הנבחרת הבוגרת של האדומים לבנים. אריקסן הוא ללא ספק הכוכב של הדנים, ואליפות טובה תספק לילד אופציה להתקדם אל מעבר לליגה ההולנדית. אוהדיה של ליברפול יזכו לגלות את בן דודו של אהובם, דניאל אגר, ניקולאי, בחוד ההתקפה הדנית.

בלארוס הצנועה גם היא תופיע באליפות לאחר שהעיפה את ה"אזוריני" מאיטליה בשלב הפלייאוף. בטורניר הנבחרות הצעירות לא תהיה זו ההופעה הראשונה של בלארוס, לשחקניו של גאורגי קונדרטייב תהיה זו הופעה שלישית במסגרת אליפויות אירופה הללו. דור העתיד הבלארוסי נהנה ממחלקות נוער משובחות של דינמו מינסק ובאטה בוריסוב, וגם הנבחרת הבוגרת תהנה מפירות אלו בעתיד הקרוב. בינתיים נזכה לראות שחקנים כמקסים סקביש, שחקנה של באטה בוריסוב שיחד ולדימיר יורצ'נקו יובילו את ההתקפה, פאבל נייחייבצ'יק, שמגיע גם הוא מבאטה, יוליך את חוליית הקישור ועתיד להרשים, והבלם איגור פיליפנקו שכבר זכה ללבוש את חולצת הנבחרת הבוגרת מוביל את ההגנה כאשר טורניר טוב שלו יוביל אותו חזרה לקבוצות טובות יותר לאחר שכבר חווה את מדיה של ספרטק מוסקבה. בכל מקרה אל נא להספיד את הבלארוסים, הדם הרוסי הקר שלהם עלול להוביל אותם לתוצאות יפות ברגעי האמת.

איסלנד השכנה לה תהיה זו הופעה ראשונה במסגרת מתכונת הטורניר הנוכחית, לא ידועה בזכות הישגי כדורגל בולטים. הנבחרת הבוגרת מלבד מספר מצומצם של שחקנים כמו איידור גודיונסן והרמן הריידרסון לא ממש מוכרת לחובבי הכדורגל העולמי, אך אולי עתה יצליחו חניכיו של איולפור סבריסון להדביק במשהו את הנבחרת הבוגרת. קולביין סיגפורסון מאלקמאר ההולנדית כבר הרשית בליגה ההולנדית לא פעם, וגם ארון גונארסון מקובנטרי סיטי האנגלית כבר רווי ניסיון. מעל כולם צפוי לבלוט שחקנה של הופנהיים, גילפי סיגורוסון, שנתן עונת בכורה טובה מאוד בבונדסליגה ועתיד להגיע למחוזות גבוהים בהרבה. בכל מקרה הגעה לחצי הגמר תחשב לסנסציה אמיתית.כריס סמולינג

לשוויץ תהיה סו השתתפות רביעית בטורניר לאחר שכבר נחלה הפסדים בחצאי הגמר של הטורניר. לפיירלואיג'י תמי המאמן יש סגל מוכשר עם שחקנים שכבר משחקים בליגות אירופאיות בכירות. הקשר פאביאן לוסטנברגר, משחק כבר כמה עונות במדיה של הרטה ברלין בצורה די רציפה, גם המגן גאטנו ברארדי חווה העונה את הסרייה א' באיטליה מקרוב במדי ברשיה, וכמוהו ג'ונתן רוסיני מספדוריה. יונאס אלמר התחנך בצ'לסי וטורניר טוב יכול לתת לו מקום מחודש במקום אחר מאראו השוויצרית. החלוץ מאריו גאבראנוביץ' משאלקה והמגן מישל מורגנייה מנובארה האיטלקית עשויים להיות אלו שיפרצו בטורניר במדי השוויצרים.

המנה העיקרית

בבית ב' של האליפות ניתן למצוא מגוון רחב בהרבה של כישרון, ואם ישנה הגדרה ל"בית המוות" באליפות של שני בתים, אז זהו המקום ללא ספק.
אנגליה של סטיוארט פירס מסומנת שאחת משתי הפייבוריטיות לזכיה.
סגל עתיר ניסיון בפרמייר ליג, שחקנים שמוערכים במיליוני ליש"ט,כאלו  שמותירים לפירס כאבי ראש בבחירת ההרכב. כריס סמולינג ממנצ'סטר יונייטד וקירן גיבס מארסנל משתפים פעולה בהגנה לצידם של מייקל מנסיין, המושאל הטרי מצ'לסי להמבורג ופיל ג'ונס, מגנה של בלקבורן שמבוקש על ידי היונייטד וליברפול וערכו מוערך בסכום מכובד של 16 מיליון ליש"ט. דני רוז מטוטנהאם, מארק אלברייטון שפרץ העונה במדי אסטון וילה, פאבריס מואמבה מבולטון ומעל כולם ג'ק רודוול, כוכבה של אברטון, סקוט סינקלייר שהעלה במו רגליו את סוונסי לפרמייר ליג, וג'ורדן הנדרסון, שליברפול שילמה עליו לא פחות מ-20 מיליון ליש"ט רק כעת, מרכיבים חוליית קישור מפוצצת בכישרון. דניאל סטארידג', תוצר מחלקת הנוער של מנצ'סטר סיטי, ואחד מהמצטיינים בשורות בולטון העונה, ינסה להרשית כמה שיותר לצידו של הכישרון מאיפסוויץ', קונור וויקהאם, שנמצא גם הוא בדרכו לקבוצה מגדות ה"מרסיסייד". לפירס נותר רק לבחור עם מי לשחק, אבל פחות מהגעה לגמר תחשב לכישלון עם סגל שכזה.

לואיס מילה,ג'ק רודוול כדורגלן העבר של ריאל מדריד וברצלונה, הוא האיש שיוביל את הנבחרת הצעירה של ספרד, וככזו שממייצגת את אלופת העולם לנבחרות בוגרות, היעד הוא ברור. הכישרון הבלתי פוסק במדינה מחצי האי האיברי נותן אותותיו גם בנבחרות היותר צעירות ולמילה סגל מרשים ביותר. השוער, דויד דה חאה, עתיד ללבוש בעונה הבאה את מדי היונייטד ממנצ'סטר ומסומן כיורשו של "סאן" איקר בנבחרת הבוגרת. סזאר אזפיליקואטה ממארסיי מביא עימו ניסיון מהליגה הצרפתית, כשלצידו שני תוצרי מחלקת הנוער של אספניול, הראשון ויקטור רואיז, משחק בנאפולי מצמרת הליגה האיטלקית, השני דידאק וילה חתום במדיה של אלופת איטליה, מילאן, ולאחר שישתפשף בשנים הקרובות הוא עתיד לשרוף את הקו השמאלי בסן סירו. בקישור לצד חאבי מרטינז הנפלא מבילבאו, אפשר למצוא את דייגו קאפל המוכשר מסביליה, ואת הרכש החדש של ולנסיה, דני פארחו, כאשר ג'פרן ותיאגו אלקנטארה, בני טיפוחיו של גוארדיולה בבארסה גם כן נלקחים בחשבון. חוליית ההתקפה הספרדית היא הטובה באליפות ללא צל ספק. חואן מאטה שמרשית כבר כמה עונות במדי ה"לוס צ'ה" מולנסיה, בוז'אן קרקיץ' מבארסה וילד הפלא של בילבאו, איקר מוניאין, הם בהחלט חבורה מרשימה לגילאים האלו. המטרה ברורה להוכיח כי גם במדי הנבחרות הצעירות אימפריית הספורט הספרדית שולטת.

צ'כיה של יקוב דובאלי ואוקראינה של פבלו יקובנקו, נפלו לצערם בבית הזה. בכל זאת מדובר בשתי נבחרות צעירות, מוכשרות ונמרצות. שחקנים שמגיעים משחטאר דונייצק ודינאמו קייב שופעים בכדורגל, ירסולאב רקיצקי משחטאר ורומאן זוזולייה מקייב הם רק חלק מהשמות האוקראינים שצריך לשים אליהם לב, כשגם אחרים כארטם קראבץ מסומנים כפוטנציאל לפריצה. אצל הצ'כים, הכוכב הגדול הוא ליבור קוזאק, חלוצה של לאציו האיטלקית, אך גם תומאס פקהארט שחתם בנירנברג לעונה הבאה, ווצ'לאב קאדלץ הצעיר מספרטה פראג עשויים לפרוץ לתודעה.

נכון, נבחרות כמו הולנד, גרמניה, איטליה וצרפת לא יחשפו בפנינו את הכישרונות בטורניר הקרוב, אך מי שבכל זאת יצפה בטורניר עשוי לגלות פרצופים שבשנים הקרובות יתרוצצו לו על המסך לא פעם. אותם ארבע נבחרות מוכשרות שלא יופיעו בדנמרק, עשויות להופיע באיצטדיונים החדשים בפתח תקווה ונתניה כאשר להזכירכם אירוח האליפות הזו בעוד שנתיים יתקיים כאן אצלנו בישראל. אין ספק, העולם שייך לצעירים.

לטור מלפפונים ושאר ירקות
לטור מלפפונים ושאר ירקות – חלק 2
לטור מלפפונים ושאר ירקות – חלק 3
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

2 תגובות בנושא “העתיד כבר כאן”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *