מלפפונים ושאר ירקות – חלק 2

כתבה שנייה בסדרה על חלק מהשמות שיסעירו את אירופה בקיץ הקרוב, שחקני עתיד לצד כאלו שפרחו מאוחר ורוצים להתקדם. כאלו שבתחילת ימי הזוהר לצד אלו שבשלבי האצה. מבלגיה ועד אנגליה, מצרפת ועד איסלנד הקטנה.

רומלו לוקאקו
שם מוכר לחובבי הכדורגל האירופי. הבלגי שחום העור רק בן 18 וכבר משווים אותו לדידייה דרוגבה. בגיל 17 כבר ערך את הבכורה בנבחרת הלאומית של בלגיה, מימדיו עצומים ועוד עשויים לצמוח. אנדרלכט נהנית משעריו, אך כנראה שבקיץ הקרוב נראה אותו לובש מדי קבוצת צמרת אירופית. צ'לסי היא הפייבורטית לזכות בתכשיט, אך גם ריאל מדריד, מילאן, ליברפול ויונייטד לא הרימו ידיים לגבי מי שעשוי להיות החלוץ הטוב בעולם בשנים הקרובות.

יאן אמווילה
קשרה המצוין של ראן, ממוצא קונגולזי, עשה עונה פנטסטית במדיה של ראן וזכה לערוך כבר עשר הופעות במדי הטריקולור של צרפת. הוא קשר אחורי קלאסי, מרוויח כדורים באמצע ומחלק אותם באלגנטיות לחלק הקדמי. סה"כ בן 20, וימיו בליגה הצרפתית ספורים. ליברפול וריאל מדריד באופק.

אנטואן גרייזמן
עוד צרפתי לרשימה, אם כי גרייזמן בן ה-20 נמצא כבר שש שנים בסוסיאדד מהליגה הספרדית. הוא עזר לה אשתקד להעפיל חזרה לליגה הבכירה והעונה עשה עונה מופלאה ועזר לבאסקים לשרוד בליגה הראשונה. חוזהו הוארך עד 2015, כאשר במועדון הבינו מה יש להם ביד ומיהרו להצמיד תג מחיר של 30 מיליון יורו עבורו. אוקזר, ליון, ארסנל ויונייטד הביעו בו עניין, אך גם אם יישאר בינתיים באצטדיון "סאן סבסטיאן" לא יהיה זה לזמן רב.

אקסל ויטסל
כנראה שדודו דהאן יודע למה הוא משווק לנו את הליגה הבלגית בלי סוף. בלגיה מסתמנת כמי שתהיה נבחרת חזקה מאוד בעשור הקרוב. אחד השמות הבולטים הוא כוכבה של סטנדרד ליאז', בן ה-22, שורשיו הם בקאריביים, אביו הוא מהקולוניה הצרפתית, מרטינק, אך אימו הבלגית מאפשרת לאקסל להשתייך לדור הנוצץ שמתהווה לאחרונה בבלגיה. בגיל 17 הוא ערך בכורה בבוגרים של ליאז' והיה שותף גם לשתי אליפויות עם מועדון נעוריו. כעת הזמן להתקדם. ליברפול, ארסנל, אברטון כנראה שבאחת מהן נמצא את ויטסל בקרוב.

אנדרה אהיו
ל"דדה" היה קל מאוד לבחור עיסוק בחייו. אביו, עבדי פלה, שחקן העבר המופלא של גאנה, הוריש לבנו כישרון שהיה עתיד להתפרץ. הקיצוני המהיר עזר אשתקד לארלה להעפיל לליגה הראשונה כמושאל ממארסיי, ומיד אחר כך גם הרשים במדי נבחרת גאנה במשחקי הגביע העולמי בדרום אפריקה. לאנדרה היה ברור בקיץ שהוא חוזר למארסיי במטרה לממש את הפוטנציאל ולהפוך לכוכב.
עונה נהדרת שלו עזרה למארסיי לתת מאבק לאלופה ליל עד המחזור האחרון. הוא נבחר לכדורגלן הצעיר של העונה בליגה הצרפתית. מאחר שמארסיי הוא מועדון גדול גם בקנה מידה אירופי לא בטוח שאנדרה ימהר לעזוב את ה"וולודרום", בטח כשאחיו ג'ורדן משתף איתו פעולה. אם בכל זאת ירצה לעזוב שמו נקשר לברצלונה.

פאבלו אוסבאלדו
החלוץ האיטלקי – ארגנטינאי בן ה-25 פורח באספניול. מאז עבר לקבוצה של מאורציו פוצ'טינו כנראה שהחיבור בין השניים שיחרר אותו והוא לא מפסיק להבקיע. כישרון תמיד היה לו, אך כנראה שלא נוצל כמו שצריך, ועתה הזמן לפרוח, טוטנהאם עשוייה להיות התחנה הבאה של אוסבאלדו בדרך לצמרת.

צ'ארלס אנזוגביה
הצרפתי בן ה-25 הוא תוצר מחלקת הנוער המפוארת של לה האבר. כישרונו הוביל אותו לניוקאסל ומשם לוויגאן הצנועה לה עזר לשרוד בשנתיים האחרונות בפרמייר ליג. מביני עניין יודעים כי מקומו של "זוג" הוא במועדון הרבה יותר גדול. הופעת בכורה במדי נבחרת צרפת כבר יש לו, ובקיץ הקרוב כשהוא עתיד ללבוש את המדים האדומים של ליברפול או היונייטד הוא גם יהפוך כנראה לחבר קבוע בנבחרת של בלאן.

מאמאדו סאקו
הבלם העצום של פריס סן ז'רמן הוא כישרון גדול, בלם שמשלב טכניקה ופיזיות ברמה מאוד גבוהה. הוא מרבה להחליף תסרוקות, אך זה לא פוגע במשחקו ההולך ומשתבח ולראייה שתי ההופעות שכבר ערך בנבחרת הצרפתית. לורן בלאן מייעד לו את תפקיד הבלם לצד פיליפ מקסס בנבחרת, ולאחרונה מילאן רצתה לאמץ גם היא את החזון של בלאן ולצרפו אליה לאחר שכבר צירפה את מקסס. מאמאדו סאקו - כוכב כדורגל עולה

חוסה אנריקה
המגן השמאלי של ניוקאסל עשה עונה מצוינת וסומן כמי שעתיד להחליף במדי אלופת העולם את יואן קפדווילה המזדקן. לספרדי בן ה-25 תהיה סיבה טובה להשתבח בעונה הבאה כאשר ישרוף את האגף באנפילד או אולד טראפורד, ואם לא שם הוא לבטח לא ישאר לאורך זמן במדי המגפייז.

מרקו ראוס
חלוצה בן ה-21 של מינשנגלדבאך הוא אחד השמות החמים בגרמניה כיום. אמנם מספר שעריו לא מרהיב, אך הוא משחק בקבוצה שרוב העונה שהתה מתחת לקו האדום ורק במחזורים האחרונים נחלצה למאבק פלייאוף נגד בוכום. ראוס הוא ללא ספק הכוכב של גלדבאך, אך כמו מארקו מארין, ואלכסנדר באומיוהן גם היא תשמש עבורו רק תחנת מעבר.

גילפי סיגורוסון
האיסלנדי הבינלאומי הוא לבטח הכישרון הכי גדול שיצא משם מאז איידור גודיונסון. הופנהיים לבטח מתענגת על הרכישה הצנועה יחסית (6.5 מיליון פאונד) שביצעה העונה כשזיהתה את הפוטנציאל העצום הזה ורכשה אותו מרדינג האנגלית. סיגורוסון הפגין כדורגל עצום העונה ולא נראה כי הופנהיים היא התחנה האחרונה בקריירה הנוסקת של הקשר. באיירן מינכן כבר בעניין.

בלגיה היא אכן מעצמה מתהווה של כישרונות, צרפת וספרד לא מפסיקות לייצר שחקנים, ואפילו באיסלנד מתחילים לייצר מלפפונים. הכדורגל האירופי נכנס כעת לתקופה אולי המעניינת ביותר, התקופה בה בשוק נעשה למרקחה, ואלו רק חלק מאותם השמות שישמו את התעשייה הזו.

לטור מלפפונים ושאר ירקות – חלק 1
לטורים נוספים בקטגורית כדורגל עולמי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

 

3 תגובות בנושא “מלפפונים ושאר ירקות – חלק 2”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *