היא התעוררה ולא הצליחה ללכת, אז אחותה שאלה אותה אם היא שתתה את המשקה הזה…

באוקטובר 2001, אחותה של רונדה חלתה לפתע מאוד. היו לה כאבי בטן, והיא בקושי הצליחה ללכת. הכאב לא הפסיק והיה בלתי נסבל. בבלוג של רונדה, היא מסבירה איך אחותה הייתה צריכה לעבור מספר ביופסיות רקמות ושרירים. הרופאים לא הצליחו למצוא מה הבעיה, ומשפחתה החלה לחשוב על הגרוע מכל.

בסופו של דבר, הרופאים אמרו לאחותה שהם מאמינים שיש לה טרשת נפוצה. זה היה הרגע שרונדה נזכרה בכתבה שהיא קראה על אספרטם (ממתיק מלאכותי). כדרך אגב, היא שאלה את אחותה אם היא שתתה משקאות דיאטטים. כן, היא שתתה – למעשה, היא כל הזמן שתתה משקה דיאט. רונדה אמרה לה להפסיק לשתות את המשקה באופן מיידי.

rn1



ב 2001, אחותה של רונדה החל לחוות כאבי בטן עזים וכאב כללי בגוף. הליכה הייתה כמעט ובלתי אפשרית. הרופאים ביצעו ביופסיה והאמינו שיש לה טרשת נפוצה.

בבלוג שלה, רונדה כותבת: "עד מרץ 2002, היא עברה מספר ביופסיות שרירים ורקמות, ולקחה 24 תרופות מרשם. הרופאים לא יכלו לקבוע בוודאות מה הבעיה איתה. היא סבלה מכאבים עזים, והייתה כל כך חולה שהיא ידעה שהיא עומדת למות".

"היא העבירה את הבית, חשבונות הבנק, ביטוח חיים וכו', על שמה של אחותה הגדולה, ודאגה שיהיה מי שיטפל בילדים שלה".

rn2

רונדה נזכרה בכתבה על הסכנות של אספרטם, ושאלה במקרה את אחותה אם היא שתתה משקאות דיאטטים. אחותה ענתה בחיוב, אז רונדה אמרה לה להפסיק לשתות את המשקאות הללו באופן מיידי.

"אמרתי לה לא לפתוח את זה, ולהפסיק לשתות את משקה הדיאט! שלחתי אי מייל עם כתבה שחברה שלי, עורכת דין, שלחה לי. אחותי התקשרה אלי 32 שעות אחרי השיחה האחרונה שלנו ואמרה לי שהיא הפסיקה לשתות את משקה הדיאט, והיא עכשיו יכולה ללכת! כאבי השרירים נעלמו. היא אמרה שהיא לא מרגישה 100% אבל, היא בהחלט הרגישה הרבה יותר טוב".

"היא אמרה לי שהיא הולכת לרופא עם הכתבה ותתקשר אלי ברגע שתגיע הביתה".

סימפטומים של הרעלת אספרטם כוללים כאבי ראש, בעיות בראייה, עלייה של לחץ הדם וסחרחורות.

רונדה אמרה שאחותה הורעלה על ידי האספרטם שנמצא במשקה הדיאטטי. אחרי שהרופא רשם לה כדור אחד נגד הרעלת האספרטם, היא אמרה שאחותה סוף סוף יכולה ללכת בלי בעיה.

rn4



rn5

חברת פפסי החליפה את האספרטם בסוכרלוז, אשר לא נספג בגוף, אלא עובר דרכו. יש האומרים שזאת אלטרנטיבה טבוה לאספרטם, שאכן מצטבר בגוף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *