החיידק הצהוב-ירוק‎

ניצחון ראשון לחיפה, אין מה לקפוץ, אין מה לשמוח יותר מדי, פשוט להמשיך לעבוד ולראות האם המפגש מול הפועל תל אביב בבלומפילד יסתיים גם הוא בשלוש נקודות. יש כמה נקודות חיוביות, ועדיין הרבה שליליות אבל אין ספק שבמכבי חיפה יש סגל איכותי שיכול לקום מהקרשים.

ראשית אני רוצה לציין שאביחי ידין הוא פשוט רכישה מעולה. חלילה אינני מזלזל בדמאו, צעירי או תמיר כהן, אבל אביחי ידין מראה משהו אחר, כדורים על 30-40 מטר, מחפש כדורים פנימה לתוך הרחבה כמו בשער של ורד, עושה גם הגנה וגם התקפה, ובאמת שהוא הולך להיות אחד השחקנים המשמעותיים ביותר בחיפה בשנים הבאות, וזה עוד בלי תמיר כהן הפצוע שדרך אגב פתח טוב את העונה הזאת.

עדיין לחיפה חסרה הסיומת, ולא אני לא מתכוון לחלוצים, אלא לכל הסגל, כי הזדמנויות היו גם לחן עזרא, גם לקטן, גם לורד וגם אפילו לטוואטחה, לא רק אנדולובו ואזולאי. אבל משום מה הכדורים לא נכנסים, וזאת לא בעיה שצצה רק במשחק של הפועל רמת גן, אלא כבר מהמחזור הראשון מול מכבי תל אביב ראינו קבוצה שרצה טוב בהתקפה, אבל בקושי כובשת, ובהגנה נראית לא מאוזנת.

ההסתכלות בחיפה השנה היא שונה מאוד. אם בשנים קודמות התארים והריצה לחלק העליון של הטבלה היו מטרות ברזל שאם לא עמדו בהן סימן שהעונה הייתה כישלון, העונה התחלפו מטרות אלו בבנייה לאורך זמן, ראובן קיבל חוזה ארוך בחיפה בניגוד למאמנים אחרים. הוא מקבל גיבוי מלא מיענקל'ה, גם כלכלית עם רכישת שחקנים וגם מקצועית אחרי תוצאות לא טובות, וזה חשוב, חשוב מאוד, כי חיפה נמצאת בשלב מעבר רציני במבנה שלה.

אחרי עידן רוני לוי, אברם גרנט ויצחק שום בשנות האלפיים שבו חיפה זכתה ב-5 אליפיות ב-6 שנים היא רישמית נכנסה למועדון הגדולות ביותר בארץ, כאשר עקפה את בית"ר ירושלים ומכבי נתניה, ובעצם הפכה לאחת משלוש הגדולות, ויחד עם זאת היא קיבלה הרבה יותר אחריות על כתפיה והרבה יותר ציפיות. איך היא עמדה בהן? היא זכתה בשתי אליפויות אחרי עידן גאידמק ובעצם קבעה אמירה חזקה לגבי העשור האחרון.

מכאן והלאה אחרי כל האליפויות בעשור האחרון בחיפה יש הרבה ציפיות והנגיף או החיידק שתוקף אותם כבר בשנתיים האחרונות מזכיר את החיידק הצהוב, התל אביבי שתקף את מכבי בשנת 2003, האם יכול להיות שהחיידק הצהוב הגיע לקריות עכשיו? או שראובן ימצא את התרופה?

השלב הבא במועדון הוא החשוב ביותר, מעבר מפתיחת עונה רעה שנתיים ברציפות וצורת משחק לא מרשימה במיוחד לאורך זמן, למשחק כדורגל איכותי ובניית סגל חדש ואיכותי שירוץ לא רק לאליפות אחת אלא לרצף של שנים חזקות במועדון ובשביל זה ראובן עטר הגיע לחיפה, גם אם יסיים במקום ה-7 או ה-9 העונה, הכי חשוב שיבנה סגל, שיפתח את הנוער ויבנה חיפה חדשה וחזקה יותר למען הישגים הרבה יותר גדולים מאליפות בודדת או גביע בודד, וכשאני אומר את זה, אני מתכוון גם להצלחה באירופה.

שתי הערות צדדיות קטנות. אינני יודע אם קיבל כסף על כך אבל יש לי הרגשה שישראל זגורי ניסה לקבל אדום בכוח, להזכירכם הוא בוגר מחלקת הנוער החיפאית, והאקט שלו בתאקל על צעירי פשוט היה נראה כמו מכירת נשחק, פשוט ככה. הערה שניה היא כמובן על דמאו, ראובן עטר יכול לחשוב גם על תפקודו בתור בלם, דמאו חסר טכניקה, אבל בעל מבנה גוף גדול ופיזי, הרי גם בוסקטס ומסצ'ראנו היו דיפנסיביים עד שפפ קבע אחרת.

ולסיום, בוא נקווה למשחק טוב בבלומפילד, הרי אין כמו סופר קלאסיקו ישראלי, נכון הוא פחות נוצץ ממסי ורונאלדו, ונכון שאין מיליונים מסביב לעולם שצופים, אבל זה עדיין הירוקים מול האדומים, חיפה מול תל אביב, צפון מול מרכז, בוא נקווה שזה פשוט יהיה משחק חזק.

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם


One thought on “החיידק הצהוב-ירוק‎”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *