האם התעוררתם פעם באמצע הלילה משותקים? ובכן, אתם לא לבד

כמה מכם התעוררו באמצע הלילה בלי יכולת לדבר או לזוז? אם זה קרה לכם, אנחנו רוצים לבשר לכם שאתם לא לבד.

ההגדרה לתופעה הזאת נקראת שיתוק שינה. ולמרות שזאת תופעה מוזרה, היא לא נדירה. אלו שחווים את זה מתארים: "זה נמשך כמה שניות, לפעמים קצת יותר, וזה קורה בדרך כלל לפני שעומדים להירדם או לפני שמתעוררים".

sl1

נוכחות מסתורית

רבים דיווחו שכאשר חוו שיתוק שינה, הם מרגישים 'נוכחות' של משהו אותו הם מתארים כ"זדוני, מאיים או מרושע", ורבים מרגישים פאניקה. הגישה המדעית אומרת שהתופעה של שיתוק שינה היא פשוט הזיה. בהחלט מרגיע.

pl3



האם זה רוחני?

יש דוגמאות של התופעה שמתאימות להגדרה של 'רוחניות', כמו הרגשת ריחוף או חוויה חוץ גופית, או ביקור של ישות לא מהעולם הזה, ועוד. מעבר לפילוסופיה הרוחנית המדע הקוונטי מראה לנו שיש "עולמות בתוך העולם שלנו שאנחנו עדיין לא מסוגלים לקבל", ויתכן שהחוויה של שיתוק שינה הוא אחד מאותם העולמות.

pl2



חלומות צלולים

האם התופעה של שיתוק שינה יכולה להיות קשורה למה שנקרא 'חלומות צלולים' או 'חלימה מודעת', כאנשים מדווחים שהם בהכרה במהלך השיתוק כשהם במיטה? חלימה מודעת היא מצב שחווים כאשר נמצאים בהכרה מוחלטת. בודהיסטים ידועים בכך שהם חווים חלימה מודעת בניסיון להגיע להארה. בעיקרון הם מנסים לשלוט במודעות שלהם בזמן שהם חולמים. לא משימה קלה בכלל.

pl4

תופעה אמיתית או לא אמיתית?

טבעו של שיתוק שינה הוא ללא ספק מסקרן ואמיתי עבור אנשים עם דעה צלולה. יש כאלו שנמצאים בעולם המדעי שמבטלים את התופעה מכיוון שאין להם מספיק עובדות כדי לזהות את התופעה, והם מעדיפים להשאיר אותה בתחום הנייטרלי, ולהגדיר אותה כשתופעה לא מוסברת.

אז מה דעתכם? אמיתי או לא? האם זה קרה לכם בעבר? השאירו את המחשבות שלכם בתגובות למטה.

10 תגובות בנושא “האם התעוררתם פעם באמצע הלילה משותקים? ובכן, אתם לא לבד”

  1. היו פעמים כשהייתי עייפה ונמנמתי בצהרים,

    תוך כדי שינה הרגשתי שאני נחנקת, אני לא מצליחה לנשום
    ושאני חייבת להתעורר כדי לנשום.
    הייתי מודעת לזה שאני ישנה.. וניסיתי להעיר את עצמי.
    לאחר דקה שתיים לפחות ככה זה הרגיש,
    הייתי מתעוררת בבהלה מתנשמת ומתנשפת בחוזקה כאילו באמת עכשיו נחנקתי..

    מעולם לא בדקתי את הנושא..
    אבל זה היה קורה לי הרבה כשהייתי ישנה שנ"צ
    היום אני מעדיפה לוותר על "התענוג"

  2. קורה לי כל החיים. רק בילדות עם דמויות. מפחיד ולמדתי עם השנים ללמוד לנשום חזק ובקול שבן זוגי שישן ליידי יעיר אותי

  3. זה קורה לי המון לפני שהתגייסתי
    אני קם באמצע הלילה או בבוקר משותק קצת פאניקה אבל כבר אחרי הרבה זמן אני סוג של "יודע מה לעשות" אני מנסה להירגע ולזוז לאט לאט זה קשה נורא אבל אין ברירה
    מפחיד שזה קורה לבד מה שיש בראש זה מוות לצערי

    אשמח אם מישהו מכיר טיפול לזה שישלח לי מייל תודה

  4. שיתוק שינה נובע ממצב הגוף נכנס למצב שינה והתודעה מתעוררת או נשארת ערה ניתן להכנס למצב הזה דרך מדיטציה פשוטה כאשר אנו שוכבים על הגב ולא זז מומלץ לא להיות עייפים כעבור כ20 דקות תרגישו חלקים בגוף נרדמים עיקצוצים וזרמים הם חלק מהתופעה אז לא לזוז בהמשך תרגישו כבדות בנשימה וברגע שתרגישו שמישהו מתקרב אליכם או בסביבתכם תדעו שאתם שם את הוזים עכשיו תתרכזו בנשימות שלכם ואתם תרדמו בגלל שאת מודעים למצב אתם נכנסים לחלום צלול
    אם אתם מתועררים לתוך השיתוק ורוצים לקום עדיף להשטר רגועים ולא לנסות להתעורר בכוח עלול לסכן את הגוף פשוט התרכזו באיבר אחד לדוגמת האצבעות באחת הידים ברגע שתצליחו להזיז אותם תנסו להזיז את כל היד בשלב הזה בדרך כלל השיתוק ישבר

  5. קורה לי כל הזמן אבל אני ערה ממש ערה רואה הכל ועדיין רואה דמויות כאילו מתקרבות אליי ואני מנסה להתעורר ולא מצליחה למרות שאני ערה בכלל?!!?!?!

  6. יש הסבר וטיפול לתופעה הזאת שחוויתי אותה במשך שנים .
    בכל מקרה התמזל מזלי והגעתי למטפלת רוחנית מדהימה שרפאה אותי מהדבר הנורא הזה.. ומעוד בעיות שונות כאלו ואחרות ובסופו של דבר די הצילה אותי
    .לא יכולתי פשוט לקום מהמיטה בגלל זה וחשבו שאני עצלנית

    אפשר לפנות אלי גם במייל להתייעצות

  7. זה קרה לי באמצע היום נשכבתי על המיטה לאחר כמה דקות הרגשתי שמשהו לוחץ את כול הגוף שלי לא יכולתי לקרוא לעזרה. פאניקה מטורפת, זאת לא הייתה הרגשה כמו שיתוק ממש כאילו יישות בלתי נראת תפסה אותי ומנסה למעוך למוות. זה לא נמשך הרבה אולי דקה אבל כל שניה כמו נצח. לא חשבתי שזה ישחרר אותי בכלל. העדפתי למות באותו זמן. ברגע שהצלחתי לשחרר את היד כל הגוף השתחרר ברחתי מהחדר לא חזרתי לשם יותר.

  8. זה קורה לי כל הזמן כשאני יושנת בלילה. יש רגעים שאני לא יכולה לנשום, לא יכולה לזוז ויש לי חלומות ממש צלולים. יש לי את זה כבר כמה שנים ואני למדתי איך לשלוט בזה.

  9. זה בחיים לא קרה לי

    לא מבינה על מה אתם מדברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *