האיש הזה הלך לרופא בגלל כאב קל ברגל, וגילה שיש לו רק חצי מוח

כאשר אנחנו מרגישים כאב מוזר אנחנו בדרך כלל לא הולכים לרופא. בדרך כלל אנחנו אומרים לעצמנו שזה לא כאב רציני, ושהוא יחלוף לבד. למה לנו לבזבז את הזמן שלנו ושלהם, נכון? ובכן, הסיפור הזה יגרום לזה שתראו את הרופא המשפחתי שלכם הרבה יותר מעכשיו…

אדם צרפתי, אב לשניים בן 44, בריא לחלוטין, הדהים את הרופאים במהלך בדיקה שגרתית לחלוטין. כשהם חושפים כשל מוחי ביזארי ביותר, הרופאים לא מבינים איך הוא הצליח לחיות חיים נורמליים. בזמנו החוקרים לא הצליחו להסביר איך הוא איבד חלק מהמוח שלו, אבל מחקר חדש שופך אור על המקרה.

בשנת 2007 חשבו שלאיש חסר חלק גדול מאוד ממסת המוח, כ 50-70 אחוז – שזה פשוט מטורף. למרות זאת, האיש היה עובד ציבור ולא הראה שום סימנים שהבעיות המוחיות שלו משפיעות על חייו, מלבד מנת משכל קצת יותר נמוכה מהממוצע.

br1



בגיל 6 הוא אובחן עם הידרוצפלוס, מצב בו נוזלים מצטברים בגולגולת וגורמים למוח להתנפח. ניסו לשאוב את הנוזלים האלה על מנת להיפטר מהם. וכאשר הצליחו להיפטר מכל הנוזלים שהיה בן 14, הם החלו להצטבר שוב. במהלך 30 השנים הבאות הנוזל החל להתעבות ולצרוך את המוח שלו. אמאל'ה!

אז איך הוא שרד כל כך הרבה זמן כשנוזל אוכל לו את המוח?

מדענים הצביעו על הקונספט של 'פלסטיות מוחית', בו המוח יכול לזהות מעברים נוירולגיים כדי לאפשר לחלקים מהמוח לבצע משימות שבוצעו בעבר על ידי אזורים אחרים. לא יודעים מה איתכם, אבל זה נשמע פשוט מדהים.

br2

מה שזה אומר למעשה זה שיכול להיות לכם חצי מוח ותוכלו לחיות חיים נורמליים לחלוטין. בהחלט חדשות טובות לחלק מהאנשים שאני מכיר. אבל ברצינות, זה פשוט מטורף שהאיש הזה יכל לחיות חיים נורמליים, ועוד כעובד ציבור. זה רק אומר לכם שאין לנו מושג קלוש מה הולך בתוך הראש שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *