ד"ר לוזון ומיסטר אבי (דעה)

אתמול התברר כי לאור העובדה שניצן שירזי, מאמן הפועל תל אביב, יידרש לתקופת טיפולים אינטנסיבית, החליטה הנהלת הפועל תל אביב לפנות להתאחדות לכדורגל בבקשה למנות את עוזר מאמן הנבחרת, יוסי אבוקסיס, למשרת מאמן הפועל תל אביב, במקביל לתפקידו בנבחרת ישראל.

ראשית, דרישת החלמה מהירה לניצן שירזי.

שנית, תמיהה מדוע לא ממנים את עוזר המאמן, שביט אלימלך, למאמן הפועל תל אביב עד להחלמתו של המאמן. מטבע הדברים, שביט מכיר את המערכת העכשווית, סגל השחקנים, וסגנון המשחק הרבה יותר טוב מיוסי אבוקסיס. שנית, אבוקסיס משמש כעוזר מאמן נבחרת ישראל ואמון יחד עם מאמן הנבחרת, אלי גוטמן, על הכנת הנבחרת למוקדמות המונדיאל. כישלון הנבחרת עד כה מלמד כי נדרשת עבודה רבה וזאת לא השעה הנכונה לשחרר את עוזר המאמן לעיסוקים צדדים, שלמעשה לא יותירו לו זמן לתפקד כעוזר מאמן הנבחרת. הרי כיצד במסגרת למידת סגל השחקנים הנוכחי, קיום אימונים יומיומיים, משחקי ליגה, גביע, וליגה אירופית, באמת ניתן להאמין כי יוכל להקדיש אף זמן לתפקיד עוזר מאמן הנבחרת.

על פי אתרי הספורט השונים, ההתאחדות לכדורגל החליטה להיענות בחיוב לבקשת הפועל תל אביב. תגובת ההתאחדות לכדורגל, כפי שניתן למצוא באתרי הספורט:

"בעקבות מצבו הרפואי של ניצן שירזי פנה יו"ר הפועל תל אביב, חיים רמון, ליו"ר ההתאחדות אבי לוזון בבקשה שיאשר ליוסי אבוקסיס לשאת בתפקיד מאמן הפועל תל אביב. לוזון נאות לבקשה זו לאור מצבו הבריאותי של שירזי. אבוקסיס יכהן בתפקיד זה במקביל לתפקידו בנבחרת וההתאחדות תחסוך את שכרו".

התגובה מלמדת על שלושה דברים. האחד, ההחלטה לשחרר את אבוקסיס הינה של יו"ר ההתאחדות. כאן עולה השאלה האם ניתנה הסכמתו של גוטמן למהלך? או, נוכח התוצאות האחרונות החליטו בהתאחדות לבנות כדור שלג סביב מאמן הנבחרת שבסופו גוטמן יעזוב ויוותר על משכורת העתק שלו. השני, אם  עוזר מאמן הנבחרת יכול באותה עת לשמש כעוזר מאמן נבחרת וכמאמן קבוצת כדורגל מובילה מדוע לא נעשה הדבר לפני כן? האם רק מכיוון שמדובר באבוקסיס-גוטמן-רמון-הפועל החליט לוזון לחרוג מהנוהל שעוזר מאמן נבחרת אינו מאמן קבוצת כדורגל כל עוד הוא אוחז במשרה. השלישי, ההבהרה כי בכך תחסוך ההתאחדות את שכרו כלל אינה מובנת. האם כל משכורתו תשולם על ידי הפועל? האם רק חלק ממנה? או האם אבוקסיס קיבל חוזה כה נדיב בהפועל שהוא מוכן לוותר כליל על שכרו בהתאחדות.

לטעמי, שוב, הפסול בכל העניין הוא שיו"ר ההתאחדות הוא המביא לדין והמחליט בבקשות. זאת, בניגוד לתקנון היסוד של ההתאחדות לכדורגל המגדיר את סמכויות יו"ר הנהלת ההתאחדות:

  1. א. אחריות לניהול ההתאחדות בהתאם להחלטות האסיפה הכללית, ההנהלה והמזכירות.

             ב. ייצוג ההתאחדות כלפי מוסדות וגורמי חוץ.

             ג. כינוס ישיבות הנהלה והמזכירות, קביעת סדר יומן וניהולן.

            ד. זכות חתימה על המחאות כספיות והסכמים בשם ההתאחדות.

            ה. חברות במזכירות ההתאחדות.

עולה בבירור כי ההחלטה לאפשר לעוזר המאמן לשמש כמאמן של קבוצה בליגת העל אינה נמצאת עם סמכויות יו"ר הנהלת ההתאחדות. במצב דברים זה היה נכון לכנס את מזכירות/הנהלת ההתאחדות ולהביא את הבקשה להכרעתם. אך, כידוע, לא כך מתנהלים הדברים בממלכת הכדורגל הישראלית. שם, הכל מתנהל בהתאם להחלטת היו"ר ה"ה אבי לוזון.

*הכותב הינו עורך דין המתמחה בדיני ספורט

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *