בחזרה לעתיד? איך אפשר לשנות את פני הכדורגל לטובה

איך ייראה הכדורגל שלנו בעתיד? האמת שאנשים שונים מתחילים לעבוד על כל מיני חידושים בתחום הכדורגל, שבבים בנעליים, אוזניות ומיקרופונים לשופטי הכדורגל, פעם אחד השדרוגים הכי גדולים היה לתת לשוערים כפפות, והיום הצ'יפים ומצלמות ה – HD תופסות מקום.

אז איך באמת ייראה הכדורגל שלנו בעוד 20-30 שנה מהיום? אחרי עונה כזאת משוגעת, עונה שבה דורטמונד הולכת על כל הקופה ועושה את זה בגרמניה, עונה שבה מנצ'סטר סיטי לוקחת "אליפות של כסף" אבל עם המון נשמה בדקה ה-94, עונה שבה כנגד כל הסיכויים אין סופר קלאסיקו בגמר ליגת האלופות, ואיך אפשר לשכוח אצלנו את עירוני קריית שמונה, קצת טירוף, לא?! מה יהיה הלאה? אילו דברים ייקרו דווקא בתחום הטכנולוגי והחוקתי של הספורט הזה שישנה אותו? ישבתי ושילבתי כמה רעיונות שלי, עם רעיונות שכבר עומדים להפוך לחלק מהספורט הזה, תיהנו !

בשנים האחרונות יש המון ביקורת על השיפוט בכדורגל, הכדורגל שלנו עומד לקראת אחד השינויים הגדולים שלו. בטניס ובכדורסל החכימו כבר לפני שנים והפכו את הספורט שלהם להרבה יותר מסודר מבחינה שיפוטית, רק הכדורגל שנים על גבי שנים התהדר במחלוקות שיפוטיות ואי סדר בכל עניין ההחלטות ברגעים המכריעים. השינוי שמתקרב בא לידי ביטוי בתוספת של שופטי רחבה, ובקרוב מאוד, כן כן, מצלמות טלוויזיה, אופ"א וכל ארגוני הכדורגל בעולם החלו לשקול את המהלך הזה ואם אכן יצא לפועל, כל הענף ישתנה, ולטובה! הדגש הרציני ביותר לדעתי הוא שהחוק יהיה דומה לזה שבטניס, לכל קבוצה תהיה 2 הזדמנויות במשחק להפעיל את חוק המצלמה, וכך המשחק לא יעצור בכל מהלך ויזרום באופן חלק.

דבר נוסף שחשבו עליו ברחבי העולם והאמת שמקיימים אותו פה בגביע הטוטו, שימוש ביותר משלושה חילופים כשהאידיאל הוא ארבעה, למה? דקות לשחקנים חדשים. נכון שטקטית המשחק הופך למעט קל יותר, אבל מספיק שיעלו את מכסת החילופים לארבעה ואנחנו נזכה לראות יותר ויותר כישרונות שרצים על המגרשים מסביב לגלובוס, המהלך הזה יתרום לכדורגל בצורה שפשוט אי אפשר לתאר!

דבר מאוד חשוב וגם הכי שנוי במחלוקת (והאמת שאין לי דעה בו) כי אם הוא יתבצע הכדורגל נהיה ספורט אחר, אולי יותר כיפי ואולי לא, אבל בואו ונציג את הסוגיה: ביטול חוק הנבדל. למה? כדי שמשחקים ייגמרו בתוצאות של 5-4, 8-3, 4-4, יותר שערים, יותר קהל. אם הצעד הזה ייקרה אישית אני חושב שייפתח ענף חדש, בדיוק כמו שקרה עם הפוז'יוולי, כדורגל הרחוב, וכדורסל רחוב.

אלה מביניכם שקוראים עכשיו בוודאי ראו משחק כדורסל אחד לפחות בחייהם, מה קורה כששעון ההתקפה נגמר? נכון! אורות אדומים מסביב לקרש, ומה קורה כשמעבירים יד בדלת של מעלית שעומדת להסגר? נכון, הדלת נפתחת מחדש באמצעות חיישנים, דיברנו כבר על שבב שיש בנעליים? מדוע שלא יהיה גם בתוך הכדור? והנה שילבתי לכם שלושה רעיונות לרעיון אחד שישכיח לנו את זיכרונות הגול של למפארד במונדיאל, אורות אדומים סביב השער כאשר הכדור עובר את הקו. והאמת ששמעתי כמה רמיזות מסביב לרעיון דומה, אישית אני חושב שזה דבר די מגניב, מעבר לכל העניין שזה יוסיף, כך לדרמטיות בהילוכים החוזרים. אם יצליחו להכניס דבר כזה לספורט שחקנים לא יצטרכו יותר להרים את היד בטענה שהכדור נכנס או לא.

חושבים שזה נגמר? בואו נמשיך…השינוי העיקרי ביותר שקרה בשנתיים האחרונות: שינוי שיטת הענישה כנגד אלימות במגרשים, האמת שהדבר הזה כבר קורה, אבל לדעתי הוא צריך ללכת בצורה כזאת: שחקן אלים? הרחקה מהמגרשים, קהל אלים? ענישה פרטנית כנגד אנשים בתוך הקהל(יש את האמצעים) ואם מדובר באירוע חריג ביותר אז הורדת נקודות לאותן קבוצות, התפרעות של שחקני הקבוצה? הורדת נקודות.

יש לכם עוד רעיונות? איך לשפר את הענף? איך לפתור בעיות? האמת שלכל בנאדם שרואה כדורגל יש רעיון אחד טוב לפחות, הענף בארץ נמצא בנפילה ובאירופה יש מקומות שפשוט לא יודעים מאיפה להתחיל לאכול את הבעיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *