בהנהלה חדשה: מארק יוז צריך להוכיח את עצמו בסטוק סיטי (דעה)

אחרי חמש שנים של כדורגל הגנתי עם כדורים ארוכים בפריימיר ליג, סטוק סיטי מחליפה מאמן עם סגנון שונה לגמרי.

טוני פיוליס, שהעלה את הקבוצה מהצ'מפיונשיפ ואימן אותה עשר שנים בשתי קדנציות, נפרד מהקבוצה בהחלטה משותפת עם ההנהלה. לפני מספר ימים נערך סקר באנגליה ובו דירוג הקבוצות האהובות ביותר. במקום השלישי מהסוף, מתחת לקו האדום, נבחרה סטוק. רק מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי (ראשונה) "מקדימות" אותה.

אומרים שהטבלה לא משקרת וזה נכון גם במקרה שלנו. כמות היצירתיות בעידן פיוליס, שואפת לאפס. נדיר היה לראות את הקבוצה שלו מחברת שלוש מסירות רצופות על הארץ. היא בקושי מחזיקה בכדור ובועטת אותו מהר מאוד קדימה אל עבר אחד החלוצים. העבירות הגסות של חלק משחקניה, ובראשם ראיין שואקרוס ששבר רגל לארון ראמזי בפברואר 2010, מביאות לה בעיקר סלידה. כשהיא הסתבכה במאבקי התחתית בסוף העונה האחרונה היו רבים שהביעו רצון בירידתה. אז עכשיו כל זה עומד להיגמר כשמארק יוז יעמוד מאחורי הקווים.

המאמן הוולשי, שהיה בעל עבר עשיר ככדורגלן במנצ'סטר יונייטד, ידוע בדרכו השונה מזאת של קודמו. הוא גם אוהב משחק קשוח בהגנה, אבל מאזן עם משחק קבוצתי ופחות אנגלי של פעם. תראו אצלו הגבהות מהאגפים, אבל לא "בעט ורוץ". ככדורגלן יוז שיחק בתור חלוץ, עובדה שצריכה להעשיר את כמות השערים שתבקיע סטוק ואת תפקוד החוד שלה. לאוהד הממוצע זאת בהחלט חדשה מעודדת. הסגל שקיבל מפיוליס (גם הוא וולשי) מלא בשחקנים אפורים. כצעד ראשון לקראת רענון ומעבר לסגנון משחק אחר שחרר יוז שישה מהם. הוא לא יוכל להניע כדור בצורה טובה עם שחקנים כמו וויטהאד או סידיבה. גם רורי דלאפ, על הוצאות החוץ הארוכות שלו, כבר לא יהיה נחוץ.

stofa

ליוז בשנים האחרונות היו הצלחות וכישלונות. אחרי קדנציה מצוינת בבלקבורן הוא קיבל את מנצ'סטר סיטי כשהתחיל להיכנס שם הכסף הגדול ופוטר מהר. בפולהאם הוא עשה עבודה יפה אבל בהחלטה לא ברורה החליט לעזוב בסוף העונה היחידה שלו שם. אחר כך הגיע לק.פ.ר בעונת 2011/2012 והצליח להשאיר אותה בליגה. בקיץ הקודם הוא פיזר כספים ורכש כאילו הוא לא יודע שמקומו בקבוצת תחתית ולא בסיטי. ג'וליו סזאר, ג'י סונג פארק ובוסינגווה היו שחקנים טובים אבל השיא כבר מאחוריהם.

השלד החדש לא התחבר ומארק יוז פוטר באמצע העונה. עכשיו הוא מגיע לקבוצה ששרדה יפה מאוד בפריימיר ליג מאז שעלתה אליה. הקהל שלה הוא הטוב בבריטניה, זה נבדק מדעית. האווירה בבריטניה סטאדיום יכולה להיות מדהימה ואפילו הכדורגל המכוער והנגרי של סטוק הישנה לא פגע באספקט הזה.

ההנהלה שם לא דורשת כדורגל גדול, אלא בעיקר תוצאות. יוז צריך להוכיח את עצמו אחרת הוא ימשיך לג'וב הבא ויהפוך לעוד מאמן שמרבה לנדוד. הניסיון וקור הרוח שלו יתרמו לו. גם הקהל יהיה מאחוריו. הוא מצידו סוף סוף יזכה לראות כדורגל שנעים לראות אותו ולא את הקבוצה שלו עומדת מאחורי הכדור משחקים שלמים. אנחנו כצופים נהנה גם מזה, בתקווה שהשידוך הטרי יחזיק מעמד.

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *