אסון הוילה: על העונה העגומה של אסטון וילה (דעה)

להוציא את QPR ש"דוהרת" במקום האחרון, הקבוצה שהכי אכזבה את האוהדים שלה באנגליה העונה היא אסטון וילה.

עונת 2012\2011 הייתה סיוט לא שכיח, כשהקבוצה הבכירה ממרכז אנגליה סיימה רק שתי מקומות מעל הקו האדום. המינוי השגוי של המאמן אלכס מקליש, שירד באותו קיץ ליגה עם ברמינגהם סיטי, הביא לכישלון צפוי ומשחק משמים על כדורים ארוכים.

אחרי הפיטורים של הג'ינג'י הסקוטי מינתה הנהלת הוילה מאמן סקוטי אחר.  פול לאמברט שמו. אלא שזה אוהב כדורגל פתוח יותר, כשהקבוצה שלו מבקיעה הרבה וגם סופגת לא מעט. לאמברט הגיע אחרי שהעלה את נוריץ' לפריימירליג ותקע איתה יתד שם עונה אחר כך. "הכנריות" נחשבו למרעננת ומפתיעה של הליגה באנגליה, יחד עם סוואנסי סיטי.  בוילה פארק קיוו להחזיר עטרה ליושנה. כלומר, לחזור לחלק העליון של הטבלה בו היא הייתה רגילה להימצא בשנים האחרונות.

אבל למציאות כמו המציאות, היו תוכניות אחרות. הבעלים רנדי לרנר נתן תקציב צנוע לרכש ולמעט כריסטיאן בנטקה המצטיין, לא נקנו שחקנים בעלי שיעורי קומה. הקבוצה מבוססת על צעירים שעדיין בוסריים מכדי להוביל קבוצה ששואפת ליותר מרק השארות בליגה. דארן בנט הוא חלוץ רחבה מצוין ומוכר בנוף הכדורגל האנגלי, אבל הוא סבל מפציעה ארוכה העונה ומיעט לשחק.  במקום לפתוח את הארנק ולרכוש עוד חלוץ טוב ההנהלה בוילה ממשיכה לסמוך על בנטקה והשותף שלו שלא פוגע אנדרו ויימאן.



כרגע הקבוצה נמצאת במקום ה-17, שלוש נקודות מעל הקו האדום. לוויגאן יש משחק ביד ואם תנצח אותו תשווה את מאזן הנקודות שלה לזה של וילה. רק הפרש שערים יפריד בין הקבוצה של לאמברט לקו האדום. מועדון עם עבר של זכייה בגביעי אירופה, אליפויות וגביעים מקומיים, איצטדיון של 42,000 מקומות שמתמלא כשהיא משחקת ברמה נורמלית – כל זה לא תואם את המצב הנוכחי ומה שוילה שווה.

זה יכול להתקבל בהבנה אם היה מדובר בוולבס, האל או סהאות'המטון.  מועדונים שהתרגלו והתרגלנו לראות אותם בתחתית, נאבקים על החיים. לא אסטון וילה, שנאבקת על מקום בליגה האירופית נגד ליברפול ואברטון.

אחת הסיבות למצב העגום היא אותם בעלים אמריקאי, לרנר. באוגוסט 2010, אחרי שהוביל את וילה להישגים מרשימים במשך ארבע שנים, מרטין אוניל המאמן דאז התאכזב מחוסר המוטיבציה הכספית של לרנר לרכש והתפטר. מאז הקבוצה בירידה חדה. אף מאמן לא מוצא את עצמו באסטון וילה.      נראה שבמקרה שלה, לא מספיק מאמן טוב אלא צריך גם תמיכה פיננסית מההנהלה. לא יעזור כמה טוב האיש שעומד מאחורי הקווים, הדבר החשוב ביותר זה השחקנים שרצים על הדשא.

ספק אם הבעלים לקח את העניין בצורה הזאת, כי הצרה הזאת נמשכת כבר כמה שנים. נראה שרק ירידת ליגה תגרום לו לבום הרצוי או לעזיבה ומכירת הקבוצה. בינתיים נמשיך לראות קרחות לא יפות ביציעים וקבוצה שפעם הייתה זנב לאריות והיום היא אפילו לא ראש לשועלים.

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *