אנדי קארול – פוטנציאל לא ממומש או אוברייטד לדורות? (דעה)

אנדי קארול. זוכרים שיש שחקן כזה? הענק הסורר, שעבר בחלון ההעברות של ינואר 2011 מניוקאסל לליברפול תמורת 35 מיליון פאונד ממשיך להיבלע ולהישכח.

כיום הוא משחק בווסטהאם (מושאל לעונה) ששמה לה למטרה להישאר בפריימיר ליג. היא גם עלתה לשם העונה. הסטטיסטיקה שלו ב"אפטון פארק" מצביע על 0 שערים ב-6 משחקי ליגה. עד לפני שנתיים דיברו על שחקן שיש לו כמעט הכול. כוח, בעיטה חזקה, משחק עם הגב לשער ונגיחות טובות. בגיל 21 הוא כבר הספיק להיות הכוכב של ניוקאסל בליגת המשנה ולהוביל אותה חזרה לליגה הבכירה עם שבעה עשר שערי ליגה.

עונה לאחר מכן ועד ינואר הוא כבר הספיק לכבוש 11 פעמים, כולל משחק מעולה נגד היריבה השנואה סנדרלנד בניצחון האדיר 1-5. קארול אז נראה כמו הדבר הבא והיה השחקן האנגלי החם ביותר בממלכה.

אלא שאז גם הופיעו פרסומים על מכות לאקסית (נשמע טוב, נכון, אבל עדיין לא מומלץ בשורה התחתונה), מעצר שבא בעקבותיהן וביקורת של מאמן הנבחרת דאז פאביו קאפלו על הרגלי השתייה של החלוץ עם הקוקו. קווין נולאן, המבוגר והאחראי מקארול, לקח אותו תחת חסותו ושיכן אותו בביתו במהלך אותה תקופה. אבל עם הנסיעה דרומה לליברפול נאצלו השניים להיפרד. דאלגליש נכנס כממלא מקומו של רוי הודג'סון המפוטר באנפילד, וקארול הגיע עם תג מחיר אסטרונומי ביחס לגילו. הציפיות היו בשמיים וזה בטח לא הוסיף לו. באותו חלון העברות עזב את ליברפול פרננדו טורס ויחד עם קארול הגיע לואיס סוארז. האחרון התאקלם בלי עוררין. לאור הצלילות המרובות שלו אפשר להגיד שהוא אפילו מרגיש יותר מידי בבית.

אנדי קארול במדי ליברפול - הקריירה בכיוון הלא נכון

קארול התחיל את הקדנציה שלו במרסיסייד ועד מהרה נפצע. הוא הספיק לשחקן מעט ולהבקיע שני שערים עד תום העונה. ההמשך היה עגום. אשתקד הוא שיחק 21 משחקים בלבד, כשרק בשבעה מהם הוא עולה בהרכב. הוא לא הבקיע ודאלגליש הפסיק להאמין בו. לא נוצרה כימייה עם סוארז והכישרון, שהוטלו על כתפיו 35 מיליון פאונד איכזב בגדול. אוהדי הקבוצה שאלו את עצמם איפה קארול של ניוקאסל שכבש מכל מצב, שקרע רשתות ומשחק ההתקפה הותאם כולו אליו. זה לא מה שהם הזמינו. בתום העונה שעברה פוטר הסמל קני דאלגליש וחילופי המאמנים דירדרו עוד יותר את מעמדו של גיבורנו. ברנדן רודג'רס שבא אחרי הצלחה בסוואנסי לא רצה אותו. הוא פלט בראיון שיכול להיות שקארול יהיה מושאל, מה שפגע בסיכויים של ליברפול למכור אותו כפי שרצתה. גם יורו טוב, שכלל זימון מפתיע לאור כושרו הירוד מאוד, לא עזר פה. יכול להיות שחלוץ פיזי כמו קארול לא מתאים לסגנון המשחק של רודג'רס, שדוגל בהנעת כדור על הארץ וטכניקה טובה.

אז הגיע מאמן ווסטהאם, סם אלרדייס, והשאיל אותו למשך עונה שלמה. זה נראה כמעון טוב להחזרת הביטחון. פחות לחץ, תחרות יותר צנועה על מקום בהרכב וטקטיקה שמתאימה מאוד לאנדי קארול.

בבכורה שלו בקבוצה מול פולהאם קארול נראה נהדר. הוא עשה המון בעיות להגנת האורחים עם הניתור והמשחק ראש שלו. זה נגמר בניצחון 0-3, הרבה בזכותו. קארול הישן חזר לבקר. נראה היה שהכול מתחיל להסתדר אבל הזמן חלף והשערים לא באו. עד כתיבת שורות אלו. עכשיו נשאלות שוב השאלות. האם הוא באמת כזה טוב? האם הוא בכלל טוב? למה הוא לא מצליח לשחזר את היכולת של עד לפני כמה שנים? הרי לא מדובר בשחקן בן 35. אלרדייס הוא מאמן מצויין שיודע להפיק מהשחקנים שלו את המקסימום. אם הוא לא יעשה את זה עם קארול, ספק אם מישהו אי פעם יצליח. את הביטחון נראה שהוא מתחיל להחזיר לו, עכשיו נשארו השערים. בתום העונה כנראה נקבל את התשובה ונדע אם הקסם נעלם או חזר.

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *