אם אתם שותים אלכוהול על בסיס קבוע, אתם חייבים לקרוא את זה מיד!

כולם יודעים שאלכוהול לא בריא לנו, אבל אנשים מאמינים שההשפעות החברתיות והפסיכולוגיות 'שוות' את הנזק הפיזי. כל מבוגר אומנם יכול להחליט מה הוא רוצה לעשות, אבל כל מבוגר גם צריך לדעת ולהכיר את האמת.

ההשפעות המידיות של אלכוהול גורמות נזק רב. הוא מלבה באופן מידי את רירית הקיבה ומעכב את ריקונה. כולם יודעים שהוא מייבש את הגוף, אבל אני באופן אישי לא ידעתי עד כמה.

50 גרם אלכוהול ב 250 מ"ל מים גורמים לאיבוד של 600-1000 מ"ל מים תוך מספר שעות! אם תשתו הרבה תסבלו מהאנג אובר. הגוף שלכם לא יהיה רק מיובש, האלכוהול גם משבש את הכימיה במוח. המחקר הזה מאוניברסיטת בראון ואוניברסיטת אינדיאנה מפרט כל אספקט של ההאנג אובר.

שתייה אומנם גורמת לנו 'להרגיש טוב' באופן זמני, אך ההשפעות של אלכוהול הן פשוט איומות. למטה נפרט חלק מההשפעות שיש לשתיית אלכוהול על הגוף שלנו והמוח שלנו. אחרי שתקראו את זה אתם תבינו ששתיית אלכוהול פשוט לא שווה את זה.

אלכוהול מסרטן

כן, זה נכון. אלכוהול יכול לגרום לסרטן. מחקרים הראו קשר ישיר להתפתחות הסרטן. שתיית מתונה יכולה להוביל לסרטן הראש והצוואר, סרטן הוושט, סרטן הכבד, סרטן השד, סרטן המעי הגס ועוד.

ירידה בייצור ויטמין B12

B12 שומר על תאי הדם והעצבים בריאים, מייצר ומווסת DNA. יש מחלוקות רבות בנוגע לאנשים הסובלים ממחסור. אלכוהול מוריד את רמות ה B12 ומעכב ייצור בריא.


ירידה בספיגת ויטמין D וסידן

אלכוהול מפריע ליכולת הלבלב לספוג סידן ו-ויטמין D. איבוד המינרלים החיוניים הללו גורם לכשל מערכות, במיוחד למערכת השלד.

נזק לכבד

שתייה גורמת לשחמת, מצב בו הכבד נהיה מצולק ולא עובד כמו שצריך. שחמת יכולה להוות נזק בלתי הפיך, זאת מחלה חמורה מאוד שיכולה להוביל למוות.

דיכאון

אלכוהול מוריד את רמת הסרוטונין במוח. אנשים אומנם פונים לאלכוהול כדי להעביר דיכאון, הורדת הכימיקלים הללו שגורמים להרגשה טובה מובילים למעגל דיכאון בלתי פוסק.

איבוד זיכרון

אלכוהול יכול להאט תהליכים במוח ולגרום לבעיית זיכרון. שתייה מופרזת יכולה להוביל לאובדן זיכרון זמני – בו אדם ששתה לא זוכר דברים שקרו בחלון זמן מסוים. במהלך הזמן, שתייה על בסיס יומיומי יכולה להגביל את היכולת לזכור מה קרה בזמן שהייתם פיכחים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *