אישה חשבה שיש לה צינון במשך שנתיים – אז צילומי רנטגן חשפו את האימה

רובנו עברנו את זה. משהו בגוף שלנו מציק אבל לא מציק עד כדי כך שאתם תלכו לרופא, ואתם לא רוצה לעשות סיפור מכל דבר קטן.

בשנתיים האחרונות, קנדרה ג'קסון בת ה 52, חשבה בדיוק את זה. היא הייתה מצוננת לעתים קרובות, והיו לה תסמיני צינון.

"כשזה רק התחיל, חשבתי שאלה האלרגיות שלי או סתם צינון – כמו התחלה של צינון", אמרה ג'קסון.

אבל היא מהר מאוד תגלה את האמת המפחידה. זו ששינתה הכל.

השיעול של ג'קסון, העיטוש והאף המנוזל החלו כשנתיים וחצי אחרי שהייתה מעורבת בתאונת דרכים. היא קיבלה מכה בפנים מהדשבורד ומאז סבלה ממיגרנות.

ואז, ב 2015, הצינון שלה החריף, אז היא החלה לקחת אותו יותר ברצינות.

"כשזה לא הפסיק, כל הזמן הלכתי לרופאים, והם נתנו לי כל תרופה שאתם יכולים לחשוב עליה, אבל האף שלי לא הפסיק לנזול", היא אמרה.

הרופאים קבעו שהיא סובלת מאלרגיות קשות, אבל כשג'קסון הלכה לרופא בבית חולים מקומי, מוקדם יותר השנה, היא גילתה את העובדה המפחידה שמאחורי הצינון הבלתי פוסק: היה זה נוזל המוח והשדרה שדלף מחור קטן בגולגולת שלה.

ג'קסון אמרה שהיא איבדה כחצי ליטר נוזל ביום.

"עוזר רופא מיד זיהה שמדובר במשהו אחר מאשר צינון והוא היה בטוח שמדובר בנוזל מוח ושדרה. אז ביקשנו ממנו לקחת דגימה ולשלוח אותה לבדיקה", אמרה ד"ר כריסטי ברנס.

נוזל מוח ושדרה הוא שקוף, הוא מקיף את המוח ואת חוט השדרה. הנוזל עוזר להסיר פסולת מהמוח ומסייע לחלק חומרים מזינים וחומרים אחרים למערכת העצבים המרכזית.

"נוזל מוח ושדרה הוא למעשה נוזל שמנקה את המוח. מכיוון שהגולגולת היא קופסה קבועה והמוח הוא איבר רך, הוא צריך שיגנו עליו מסביב לקופסה הקשיחה", הסבירה ברנס. "אז הוא למעשה מספק כרית עבור המוח וחוט השדרה".

במקרה של ג'קסון, חור קטן בגולגולת גרם לנוזל לטפטף לתוך האף שלה ולפה. ברנס אמרה שהחלק בגולגולת של ג'קסון שנפגע הוא דק יותר מתפוצ'יפס, והוא אחד המיקומים השכיחים לסוג כזה של דליפת נוזל.

רופאים מאמינים שסביר מאוד שתאונת הדרכים של ג'קסון גרמה לחור הקטן הזה שהתרחב עם הזמן.

כדי לטפל בג'קסון, הרופאים בבית החולים סתמו את החור בעזרת רקמות מהאף והבטן שלה.

חודש אחרי הניתוח, ג'קסון מחלימה בבית והנזילה שלה סוף סוף נעלמה.

"אין לי נזילה יותר באף, אבל אני עדיין סובלת מכאבי ראש", היא אמרה. "אני מרגיש די טוב למען האמת, ואני מצליחה לישון טוב יותר".

צפו למטה בדיווח החדשות:

תמיד תלכו לרופא אם אתם מודאגים בקשר לבריאות שלכם. לקנדרה ג'קסון היה מזל שהיא הייתה כל כך עקשנית והתמידה עם ביקורים אצל רופאים, אחרת מי יודע מה היה קורה.

מכיוון שדליפת נוזל מוח ושדרה היא כל כך נדירה, חשוב שאנשים יכירו וידעו מה התסמינים. שתפו את הכתבה עם חברים ומשפחה כדי שגם הם ידעו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *