אייר אירופה: איתי שכטר והכישלון באירופה (דעה)

החזרה של איתי שכטר לארץ היא עוד תעודת עניות מקצועית ומנטאלית של הלגיונר הישראלי. בסך הכל החלוץ ניסה את מזלו שנתיים באירופה, כשהוא יוצא לשם בגיל צעיר מידי וחוזר משם בגיל צעיר מידי.

בקייזרסלאוטרן הוא הספיק לשחק לא מעט. הסטטיסטיקה שלו ושל הקבוצה כולה הייתה חלשה להחריד והסתיימה בירידת ליגה, אבל השערים הבודדים שכבש בכל זאת עזרו לו לסדר דיל בסוואנזי מהפריימירליג. כצפוי, הוא לא הטביע שם חתמו.

קשה לבוא אליו בטענות על חוסר ההצלחה בקבוצה מווילס, היא רצה כבר שלוש שנים יפה מאוד והרמה של הליגה האנגלית גדולה עליו. הוא רחוק מלהיות מסוגל למלא חלק פעיל באחת משלושת הליגות הטובות בעולם. הברבורים לא התברברו ושלחו אותו לדרכו, וכך גם עשתה קייזרסלאוטרן בקיץ הנוכחי. התגובה המתאימה לשחקן עם מוטיבציה ואמונה עצמית היא להמשיך לחפש קבוצה באירופה ולהצליח בה. זה לא חייב להיות בסרייה A, אבל גם בצרפת או הולנד שכטר יכול ללמוד המון ולשפר את הכדורגל שלו. במקום זה הוא החליט לחזור הביתה, למה שמוכר לו. הפועל תל אביב יכולה לחכות גם לסוף הקריירה, אבל השחקן רץ אליה בזרועות פתוחות כששמע כמה היא מוכנה לשלם לו. שנתיים באירופה לא מספיקות כדי למצות פוטנציאל של שחקן, בטח כזה שמרבה להיפצע וממעט לשחק. מה כל כך בוער לחזור? המתקן המרשים בוולפסון? או אולי הרמה בליגת העל? שכטר קיבל הזדמנות לשחק באירופה אבל ירד מהמטוס כשעבר מעל תורכיה. נדמה שהשחקן הזה הוא בעיקר דיבורים ומעט כדורגל.  בסך הכול הייתה לו עונה טובה אחת בהפועל תל אביב וגם זה היה מזמן.

shce

אם מסתכלים על ליגיונרים ישראלים אחרים אין פלא שזאת הייתה דרך המילוט של שכטר מאתגר קשה. רובם יוצאים לאירופה אחרי שכבשו בארץ שלושה שערים. הם לא משחקים שם, קר להם, עצוב להם והטיסה הישירה חזרה לא מאחרת לבוא. שכטר היה צריך לקחת דוגמא מברדה, בניון ונאתכו. אלו שחקנים שעובדים קשה, לא מתלוננים כמעט ובסוף גם מקבלים תמורה מהמאמן שנותן להם לשחק. כשתתחיל עונת 2013/2014 ושכטר ישחק בואסרמיל הוא ישאל את עצמו "למה עשיתי את זה לעצמי? ". כאן אין לו לאן להתקדם. גם אם יבנו עוד עשרה אצטדיונים כמו המושבה ונתניה הכדורגל הישראלי יישאר במרחק קילומטרים מהאירופאי, ועוד מהבינוני שבו. על טעויות משלמים, גם שכטר ישלם וגם הפועל תל אביב שנותנת לו שכר של מראדונה. הוא יבלה אצלה כנראה הרבה על מיטת הטיפולים, וחבל שמועדון מוציא כאלו סכומים עם כזה סיכון. בטח כשהעלו שם את מחיר המנויים כדי לממן את הרכישה והמשכורת של השחקן המדובר.

שכטר בחר בדרך הקלה, אבל היא לא תוביל אותו לשום מקום. אם לא יצא שוב בשנתיים הקרובות לחו"ל הוא כבר לא יוכל לחזור לשם בגיל מבוגר. כדאי לו ולסוכן שלו להתחיל להזיז עניינים בקיץ הבא, כי אחרת זאת יכולה להיות קריירה מפוספסת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *